Ford Escort spørgsmål
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-12-03 11:43

Hej,

Jeg har købt en Ford Escort 1,6i clx st.car fra 11/1994
Jeg fik bilen igår, og har idag været på motorvej, for at se hvad den kan
klare.
Den skulle kunne køre 177 km/t og da Jeg når op i nærheden tipper
speedometernålen pludselig op og viser 220 km/t
Jeg bremser let ned til 110km/t, og nålen virker igen som den skal uden
fejlvisning.
Er der nogen der ved hvorfor det skete??

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Nels Eriksen

Dato : 23-12-03 12:21

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlvisning.
> Er der nogen der ved hvorfor det skete??

Er det ikke en indikation for det er den rette hastighed ???
V.h.
Nels.

Fra : HC

Dato : 23-12-03 13:18

> Den skulle kunne køre 177 km/t og da Jeg når op i nærheden tipper
> speedometernålen pludselig op og viser 220 km/t

Ja Ford'er har kraftige motorer man opdager slet ikke farten

--
Mvh Hans Jensen
Ford Focus 2,0 med VDO 5000 Navigation

Fra : phk

Dato : 23-12-03 14:22

> [...]
> fejlvisning.
> Er der nogen der ved hvorfor det skete??

Heldige vibrationer? Jeg har haft en MC der kunne gøre det samme (men af
betydelig ældre årgang end din bil :)).

--
Per, Esbjerg

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-12-03 17:00

> [...]
>
> Heldige vibrationer? Jeg har haft en MC der kunne gøre det samme (men af

Nå, forhandleren vil kigge på det, så må Jeg se.
Takker

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-12-03 17:04

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> Jeg bremser let ned til 110km/t, og nålen virker igen som den skal
> uden fejlvisning.
> Er der nogen der ved hvorfor det skete??

Fordi det er en Fård
Min egen gør det samme når jeg når over 140 km/t, så hopper nålen også et
ordentlig ryk pludselig. Jeg tror det er drevet der er slidt... Går ud fra
din også er med kabeltræk?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC