PhotoBlocker - the final KO
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-03 10:00

Hej gutter

Tilsyneladende er det tidligere omtalte produkt PhotoBlockers nordiske "direktør"
nu kommet på banen i danske nyhedsgrupper med lovprisninger af hans produkt. Dette
på trods af, at han ér informeret om, at produktet ikke har nogen effekt i forhold
til Dansk Politis foto-fart-fælder.

Øivind Lunde, der er "direktør", skriver at "dansk sier politi at den ikke
fungerer...men har ingen dokumentasjon eller bilder å vise..."

Dette er fuldkommen forkert - og dette ved Øivind Lunde udmærket. Jeg har for TV-
Avisen lavet 15 forskellige gennemkørsler ved foto-fart-fælder med Photo-Blocker.
Resultet - ingen effekt overhovedet. Dette vel at mærke i TO forskellige
politikredse med forskellige foto-vogne og forskelligt personale. Dette er faktum
er Øivind Lunde gjort bekendt med gennem hans danske forhandler.

Jeg tror, at PhotoBlocker muligvis har en effekt ved brug af alm blitz og alm
kamera - men det virker IKKE ift dansk politis udstyr med røde blitze og
systematisk efterbehandling af ALLE billeder.

Efter min mening balancerer Øivind Lunde og hans informationer om den uduelige
PhotoBlocker på kanten af den danske lov om markedsføring.

En ting er at man fra PhotoBlockers side ikke ønsker at give nogen form for
garanti for produktets effekt - og at man kun skriver dette med småt i reklamerne.

En anden ting er, at det virker utroligt - grænsende til det uhæderlige - at man
på trods af troværdige danske undersøgelser og INGEN egne seriøse erfaringer
stadig fastholder produktets effekt.

En tredje ting er, at man nu - efter at det mislykkedes at få også danske medier
til også at hoppe på limpinden - forsøger at trænge igennem via nyhedsgrupper.

Jeg kan forstå Øivind Lundes behov for at tjene penge - men efter min mening kan
penge også tjenes "for dyrt" - nemlig hvis man ser sig nødsaget til systematisk at
fejlinformere og snyde danske forbrugere.

Min personlige mening er, at Øivind Lunde enten burde give kunderne en skriftlig
garanti for effekten, burde ændre informationen til kunderne eller burde trække
produktet tilbage.

Det der foregår nu er efter min personlige opfattelse i bedste fald dybt useriøst.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Peter G C

Dato : 23-12-03 13:24

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

[klip]

> Efter min mening balancerer Øivind Lunde og hans informationer om den
uduelige
> PhotoBlocker på kanten af den danske lov om markedsføring.

Umiddelbart er jeg enig.

[klip]

> [...]
skriftlig
> garanti for effekten, burde ændre informationen til kunderne eller burde

Enig.

Sagen burde overgives til Forbrugerombudsmanden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-12-03 13:45

"Peter G C" skrev
> Sagen burde overgives til Forbrugerombudsmanden.

Hvorfor så julehidsig?
Tænk, hvis man kunne bilde alle bankrøvere ind, at
bankens videokamera ikke kunne filme gennem
en klar plasticpose?
Lad bare alle fartpsykopaterne købe det værdiløse
stads og lad dem så betale bøden bagefter.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-03 13:47

> Lad bare alle fartpsykopaterne købe det værdiløse
> stads og lad dem så betale bøden bagefter.

Desværre er det ikke kun "fartpsykopater", der får tilsendt et girokort efter et
møde med foto-fart-fælderne.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-12-03 14:03

<Jan W Nielsen> skrev :

>Desværre er det ikke kun "fartpsykopater", der får tilsendt et girokort efter et
>møde med foto-fart-fælderne.

ironi

korrekt - det hænder jo også det rammer folk, der *bare* kørte for
hurtigt ;)

/ ironi

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 23-12-03 14:30

> ironi
>
> korrekt - det hænder jo også det rammer folk, der *bare* kørte for
> hurtigt ;)

Yep.
Selvom man har 3x+ så meget slagvolumen som resten af den danske bilpark
bliver man jo ikke nødvendigvist en blodtørstig fartnarkoman....eller??

Mvh
Henrik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-12-03 21:49

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Selvom man har 3x+ så meget slagvolumen som resten af den danske bilpark
> bliver man jo ikke nødvendigvist en blodtørstig fartnarkoman....eller??

Næ, så kan du ikke køre over 85 km/t.
Hint: Så er det vist STOR bil du kører

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden photoblocker)