poste variabler videre...
Fra : Dennis T.

Dato : 19-04-01 16:08

Hvis jeg nu har en side som skal automatisk sende nogle variabler
videre til en anden side uden bruger interaktion, så kunne man typisk
gøre sådan her...
Header ("location: side.php?var1=blah");

Men nu er GET ikke så interessant... hvordan poster man det rundt? (det
skal over forskellige servere, så cookies mv. er ikke interessant).

/Dennis

Fra : Johan

Dato : 19-04-01 16:53

> [...]
>
> Men nu er GET ikke så interessant... hvordan poster man det rundt? (det
> skal over forskellige servere, så cookies mv. er ikke interessant).

Du kan eventuelt bruge submit() funktionen i JavaScript, som submitter en
form, uden brugeren skal trykke på andet end f.eks. et link, eller f.eks.
ved onLoad eller ligende!

Dog kan mange browsere brokke sig lidt over denne! Men ellers kender jeg
ikke andre, hvis get ikke er interessant. Hvorfor må det egentlig ikke være
get??

mvh

Johan

Fra : Dennis T.

Dato : 19-04-01 19:24

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Dog kan mange browsere brokke sig lidt over denne! Men ellers kender jeg
> ikke andre, hvis get ikke er interessant. Hvorfor må det egentlig ikke
være
> get??

Der skal postes en del data rundt... evt. også filer - derfor skal der
bruges post til at sende til de andre servere, der skal "synkroniseres"...
og det skal være uden "brugerinteraktion", da dataene først skal evalueres
korrekt af et php-script, og derefter videre...

Det må da være muligt at poste videre? Mener vist man kan med asp eller
sådan...?

/Dennis

Fra : Ghashûl

Dato : 19-04-01 19:51

On Thu, 19 Apr 2001 17:07:46 +0200, Dennis T.
<viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:

> [...]
>
>Men nu er GET ikke så interessant... hvordan poster man det rundt? (det
>skal over forskellige servere, så cookies mv. er ikke interessant).

Du kan muligvis få noget ud af www.php.net/fsockopen
Jeg bruger den selv til at hente data som bliver genereret ud fra noget
jeg POSTer til siden, men det må vel også kunne bruges til at
viderestille?
Værd at kigge på under alle omstændigheder vil jeg mene.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears