Stålprofil
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-12-03 09:24

Jeg skal have hævet min 4x4.

Jeg har fundet et body lift til den, men synes det er for dyrt i forhold
til, hvad der er med...

Derfor vil jeg selv lave det.

Det profil, som er i bunden til højre, hvad hedder noget sådan?
http://www.cf-offroad.dk/L200.jpg

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-12-03 13:56

"Morten Fruergaard" skrev...
> Jeg skal have hævet min 4x4.

Det vil gøre underværker for dens tyngdepunkt...

> Jeg har fundet et body lift til den, men synes det er for dyrt i forhold
> til, hvad der er med...

Inden du beslutter dig, så overvej hvad en firhjulstrækker
på stylter kan udrette af skade på en Punto eller tilsvarende,
når den støbabsorberende zone er rykket op i øjenhøjde...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-12-03 14:22

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse news:3fe83b47$0

> Inden du beslutter dig, så overvej hvad en firhjulstrækker
> på stylter kan udrette af skade på en Punto eller tilsvarende,
> når den støbabsorberende zone er rykket op i øjenhøjde...

Det gør vist ikke den store forskel i forhold til en lille spand........den
bliver jo i forvejen kørt over. Måske det endda kunne være en fordel for
bilisten i hatteæsken

/Mark.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-12-03 10:14

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse
> "Morten Fruergaard" skrev...
>
> Det vil gøre underværker for dens tyngdepunkt...

Ja. Men når dækkene samtidig kommer ca. 10 cm længere ud skal de mere til at
den vælter.
Den vil dog helt sikkert blive mere modtagelig for vind.

> Inden du beslutter dig, så overvej hvad en firhjulstrækker
> på stylter kan udrette af skade på en Punto eller tilsvarende,
> når den støbabsorberende zone er rykket op i øjenhøjde...

Ok. Det har jeg overvejet.

Nogen der kender profilet?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-12-03 12:47

meddelelse news:bs8u3k$oih$1@sunsite.dk...
> [...]
> til, hvad der er med...
>
> Derfor vil jeg selv lave det.
>
> Det profil, som er i bunden til højre, hvad hedder noget sådan?

Er det stål eller alu ?
Hvis det er alu, så kan Hydro i Tønder nok kaste lys over den sag.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (som ikke skal hæves)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-12-03 15:11

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det stål eller alu ?

Det er alu...

> Hvis det er alu, så kan Hydro i Tønder nok kaste lys over den sag.

Måske. Dem kan jeg da prøve...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-12-03 22:40

Morten Fruergaard wrote:

> Jeg skal have hævet min 4x4.

Hvordan kan det være..?

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-12-03 09:18

> Hvordan kan det være..?

Fordi det ser bedre ud, og kører bedre.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-12-03 11:04

Morten Fruergaard wrote:

> Fordi det ser bedre ud, og kører bedre.

Hvordan kommer den til at køre bedre..?

Umiddelbart ville man tro, den kom til at køre dårligere..

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-12-03 13:01

On Fri, 26 Dec 2003 11:03:48 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Umiddelbart ville man tro, den kom til at køre dårligere..

Og derfor problemer med bilsynet.

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-12-03 19:56

> Og derfor problemer med bilsynet.

Der kommer an på, hvor du kører hen.
Mange steder er det ikke et problem at bilen er bodyliftet.

Desuden er et af de sæt jeg kan skaffe TÜV godkendt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-12-03 19:54

> Hvordan kommer den til at køre bedre..?
>
> Umiddelbart ville man tro, den kom til at køre dårligere..

Ja. Og dette ville også være tilfældet, hvis den blot blev hævet - synes
jeg.
Men når hjulene kommer længere ud, bliver den mere stabil og opvejer det
negative en hævning medfører.

--
Mvh. Morten Fruergaard