MS Windows
briani 27239
hjælp til Slave Hd
Fra : Jesper G

Dato : 25-12-03 13:05

HJÆLP

har installeret slave hd ,min pc har genkendt den og enheden fungerer
korrekt ,jeg kan bare ikke finde den på min pc.

vh

Jesper

Fra : Peter

Dato : 25-12-03 14:24

"Jesper G" <grubach@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> har installeret slave hd ,min pc har genkendt den og enheden fungerer
> korrekt ,jeg kan bare ikke finde den på min pc.

Hvordan ved du at din computer har genkendt den og at den fungerer korrekt,
når du ikke kan finde den?
Har du husket at stille jumper til slave?
Har du ladet bios søge efter den?
Har du partioneret den?
Har du efterfølgende formateret den?

Peter B

Fra : Jesper G

Dato : 25-12-03 14:33

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har du efterfølgende formateret den?
>
> Peter B
>

> Jeg har ike partioneret den , hvordan gør man det ?
jeg har heller ikke formateret den hvordan gør man det ?

på forhånd tak for hjælpen

vh

Jesper

Fra : /Ole

Dato : 25-12-03 15:57

Kører du XP eller 98?

/Ole

Fra : Peter

Dato : 25-12-03 20:42

> jeg har heller ikke formateret den hvordan gør man det ?
>
> på forhånd tak for hjælpen
>
> vh
>
> Jesper

Du skal bruge en opstartsdiskette med Fdisk. Dog skal du være opmærksom på,
at standard Fdisk kun understøtter harddiske op til 64 MB.
Er det Win XP du har installeret, kan du også gøre det med den, uden at jeg
dog lige ved hvordan.

Du kan også gå ind på harddisk fabrikantens hjemmeside og downloade et
harddisk wizard program. Hos Maxtor, som pt. er en af de mest solgte
harddiske, hedder programmet MaxBlast 3.

Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-12-03 23:19

Med hensyn til Fdisk og 64 MB. Både talværdi og præfiks er forkerte.
/jj

Fra : Peter

Dato : 26-12-03 01:49

"Jens Jensen" <wordeksperten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Med hensyn til Fdisk og 64 MB. Både talværdi og præfiks er forkerte.
> /jj

OK, det skulle selvfølgelig have været 64 GB. Derudover burde du lige læse
nedenstående link:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q263044

Måske skulle du lige samtidig studere korrekt besvarelses teknik, hvor man
sletter unødvendigt og besvarer under det skrevne.

Peter B

Fra : Pico

Dato : 26-12-03 00:52

Jesper G wrote:
> "Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klip
> jeg har heller ikke formateret den hvordan gør man det ?
>
> på forhånd tak for hjælpen
Tjek din mail.
Pico