MS Windows
briani 27239
Program skal starte af sig selv hver 15. m~
Fra : kunstner5.com

Dato : 25-12-03 08:41

Hej Alle.
Jeg bruger et program, der står og downloader forskellige ting til mig - som
regel åbner jeg det når jeg går FRA computeren. Problemet er at programmet
ofte går ned af sig selv, uden nogen synlig grund. Det går ned et par gange
om dagen, altså ikke hvert 5. min, nærmere hver 2-4 time.

Forsøger man at starte programmet op, mens det faktisk allerede kører, sker
der ikke noget - man kan altså ikke have 2 kloner af det samme program åbnet
samtidigt.

Derfor ville det være smart hvis WinXP har en funktion, eller hvis man kan
få et program, der automatisk starter programmet op hver 15. min (eller hvad
der nu passer). På den måde ville programmet stort set altid være åbent. Jeg
synes det er så trist at komme hjem efter en weekend ude af huset, for så at
opdage at programmet måske er gået ned et par timer efter man er taget
afsted - og så har PCen jo stået tændt uden grund, og der er intet
downloadet

Håber nogen har en fiks idé eller kender til et program, der kan afhjælpe
dette problem.

Hilsen
Claus Jungersen

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 25-12-03 09:09

On Thu, 25 Dec 2003 08:41:27 +0100, "kunstner5.com"
<kunstner5@_FJERN_kunstner5.com> wrote:

>Derfor ville det være smart hvis WinXP har en funktion, eller hvis man kan
>få et program, der automatisk starter programmet op hver 15. min (eller hvad
>der nu passer).

Lav en .bat fil der starter programmet.. Noget i stil med:

copy con startfil.bat
:loop
programderskalstartes.exe
goto loop
<tryk F6 og herefter ENTER>

Så kører du bare .bat filen når du skal starte programmet.

>Håber nogen har en fiks idé eller kender til et program, der kan afhjælpe
>dette problem.

Det kan bruges, men det er ikke ligefrem fikst...

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Mithril

Dato : 25-12-03 10:36

"kunstner5.com" <kunstner5@_FJERN_kunstner5.com> wrote in message
> [...]
> downloadet
>

> Håber nogen har en fiks idé eller kender til et program, der kan afhjælpe

Brug da "Scheduled Task" som ligger inde i kontrolpanelet - Kan ikke lige
huske hvad den hedder på dansk - Det program kan netop det du har brug for !