MS Windows
briani 27239
XP home kører i ring
Fra : Lars Detlef

Dato : 24-12-03 23:56

Hej

Min søn fik lavet et eller andet ved sin maskine der gjorde at den ikke
kunne finde nogen boot-fil - ville kun starte hvis jeg kunne smide en
bootdisk i A-drevet... Da jeg ikke lige have en sådan og maskinen var
relativ ny-formateret valgte vi at installere XP Home igen...

Det jeg gør er så følgende:

Smider min XP home cd i maskine - den booter så som nummer 2 efter den har
forsøgt A-drevet - jeg sletter hele partitionen - og opretter en ny - XP
kopierer en del filer til det nye drev - når den så er færdig med dette - så
står der noget med maskinen genstarter om 15 sekunder og installationen vil
fortsætte.... Men der sker blot det at den starter helt forfra ...
##"#¤%¤&!!! Undersøger drevet igen - finder ud af at der allerede er en
Windows installeret - den kan jeg så slette og oprette en ny partition - osv
osv... Og sådan kan vi så få mange timer til at gå...

Hvad og hvor henne i forløbet gør jeg noget galt???

Tak for hjælpen

/lars

Fra : Mithril

Dato : 25-12-03 00:53

"Lars Detlef" <lars@detlef.dk> wrote in message
> [...]

osv
> osv... Og sådan kan vi så få mange timer til at gå...
>
> Hvad og hvor henne i forløbet gør jeg noget galt???

Prøv at pil CD-rommen ud når den siger den genstarter om 15 sekunder - Så
den altså booter på den nye partition i stedet for CD-rommen

Held og lykke !

Fra : Leo.E

Dato : 25-12-03 08:12

> [...]
> osv... Og sådan kan vi så få mange timer til at gå...
>
> Hvad og hvor henne i forløbet gør jeg noget galt???

Får du ikke et spg. hvor den spørger om den skal starte fra cd?
det skal den kun første gang!
Leo

Fra : Lars Detlef

Dato : 25-12-03 10:14

> Får du ikke et spg. hvor den spørger om den skal starte fra cd?
> det skal den kun første gang!

Næh ....

Prøv at pil CD-rommen ud når den siger den genstarter om 15 sekunder - Så
den altså booter på den nye partition i stedet for CD-rommen

der sker så blot det at den igen siger den ikke kan finde nogen boot disk -
på trods af den lige har installeret et hav af filer...

Den skriver

Floppy Not found
CDrom Not found
SCSI Not found
Network OK

Press "Home" key to boot from local disk

Boot failure - insert boot disk in A - press any key

Efter kort tids venten skriver den så

RPL-ROM-ADR 0007-955C-D2FC
RPL-ROM-IRQ 5
RPL-ROM-PIO CCOO

RPL-ROM-FFC : tæller så fra 1 til 5

og så slutteligt

boot failure

Er den maskine stået helt af....???

/lars

Fra : Richard Thune

Dato : 25-12-03 10:50

Lars Detlef wrote:
klip
> Floppy Not found
> CDrom Not found
> SCSI Not found
> Network OK
klip
Medmindre den har scsi harddisk(e) tyder dette på at bios er blevet
indstillet til ikke at boote fra harddisken så prøv at stille
bootrækkefølgen til standart dvs. floppy, harddisk, cd
RT

Fra : Lars Detlef

Dato : 25-12-03 11:32

KLIP

> [...]
> indstillet til ikke at boote fra harddisken så prøv at stille
> bootrækkefølgen til standart dvs. floppy, harddisk, cd

Nu bliver det sikkert rigtigt sjovt - for sådan står den nemlig ... Floppy -
IDE-0 - CD osv...??

/lars

Fra : hcma

Dato : 25-12-03 12:27

"Lars Detlef" <lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

osv
> osv... Og sådan kan vi så få mange timer til at gå...
>
> Hvad og hvor henne i forløbet gør jeg noget galt???

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hc

Fra : Lars Detlef

Dato : 25-12-03 13:06

KLIP
> http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
> m v h
> hc

Er prøvet ...

men historien gentager sig ..... det virker som om den ikke kan se HD efter
den har kopieret filer over?? For den bliver blot ved med at starte forfra
hele tiden.

/lars

Fra : Richard Thune

Dato : 25-12-03 13:25

Lars Detlef wrote:
> Min søn fik lavet et eller andet ved sin maskine der gjorde at den ikke
> kunne finde nogen boot-fil
klip
Kan nok ikke tilføje noget afgørende/nyt, men jeg opfatter det som om
fejlen skal søges i bios. Siden din søn har pillet ifølge dit ref. har
bios ikke prøvet på at finde bootoplysninger på hd. Kan ikke tro andet
end at windows installationen forbereder hd så den er i stand til at starte.
RT