MS Windows
briani 27239
xp home eller xp prof ?
Fra : Steen Meldhede

Dato : 24-12-03 13:09

hej gruppe & glædelig jul..

da min pc er af lidt ældere dato (700 mhz - 384 mb ram) kører den jo også
med win 98 se.nu er jeg ved at være godt og grundig træt af fejl og fejl og
atter fejl med 98 samt at det bliver mere og mere sløvt som tiden går på
trods af utallige ad-aware - regcleaner - diskfrag osv osv.
der skal xp ind og det kan kun gå for langsomt men..
hvilken en skal man vælge af de to versioner ? hvad er forskellen lige?

--
mvh Steen Meldhede www.sitecenter.dk/www.digiteam.dk
Mailadresse er fiktiv så don't bother.Private mails kan sendes fra

Fra : Rasmus

Dato : 24-12-03 13:26

"Steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skal xp ind og det kan kun gå for langsomt men..
> hvilken en skal man vælge af de to versioner ? hvad er forskellen lige?

Hej
Du har en god PC, og godt med ram, og en hurtig processor.
Men da din HD ikke er større, er mit råd at "køre" videre med win98SE.

Samtidig hvis du primært bruger din pc til at spille spil.

WIN 98SE er den bedste udgave microsoft har lavet, og den plejer jeg selv at anbefale til
andre.
Der har været endog mange "begynderfejl" ved XP, og der kommer stadigvæk opdateringer da
XP-eren er som en åben si.
Der er helt klart mange finurligheder ved XP, men i den sidste ende må man gøre op med sig
selv, om dette er pengene værd, specielt hvis man ikke udnytter firnurlighederne ved XP.

Brug hellere pengene til at købe dig spil, eller hvis du ønsker højere opdatering på din
skærm, et nyt skærmkort.

Dette er mit råd.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 13:42

Rasmus skriblede:

> Du har en god PC, og godt med ram, og en hurtig processor.
> Men da din HD ikke er større, er mit råd at "køre" videre med win98SE.

Og hvor læste du så lige størrelsen
på hans HD?

--
/Gevaldi

Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-12-03 14:36

On Wed, 24 Dec 2003 13:41:52 +0100, "Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik)
dk> wrote:

>Og hvor læste du så lige størrelsen på hans HD?

Formodentlig dér hvor han læste at 98SE er den hidtil bedste Windows
version.

Jeg vil til enhver tid påstå at enhver der mener sådan, og dem er det
mærkværdigvis stadig en del af, aldrig har kørt med 2000/XP gennem længere
tid på en tidssvarende maskine.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Steen Meldhede

Dato : 24-12-03 15:03

> Jeg vil til enhver tid påstå at enhver der mener sådan, og dem er det
> mærkværdigvis stadig en del af, aldrig har kørt med 2000/XP gennem længere
> [...]

nu er det bare sådan at der lige er kommet en bette størrelse til fam.så ny
"puter" er der ikke lige til nu her.
men har besluttet mig for at prøve xp proff så må vi se.

Fra : Leony

Dato : 25-12-03 01:02

In news:285juv8891im8617ocfplqlnj3a8gsn7bc@4ax.com,
Henrik Dissing <sorry@drowned.in.spam.invalid> typed:

> Jeg vil til enhver tid påstå at enhver der mener sådan, og dem er det
> mærkværdigvis stadig en del af, aldrig har kørt med 2000/XP gennem
> længere tid på en tidssvarende maskine.

Jeg har kørt XP Pro gennem længere tid (>6 måneder) på en tidssvarende
maskine.
Jeg har kørt Windows 98 på min anden maskine i 4 år.

Jeg synes ikke der er nogen forskel i stabilitet eller brug overhovedet
(jeg mærker den i hvert fald ikke).
Jeg tror jeg kan tælle på 2 hænder, de gange jeg har haft en BSOD på
Windows 98 (jeg har haft 1 BSOD på XP Pro).

Man kan diskutere stolpe op og stolpe ned, men i sidste ende er det lidt
et spørgsmål om religion (akkurat ligesom AMD Vs. Intel).

Hvorfor synes du, at Windows 2000/XP er så meget bedre end 98.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-03 12:45

In article <6MpGb.64181$jf4.3852037@news000.worldonline.dk>,
leonyremovethis@tiscali.dk says...
> Hvorfor synes du, at Windows 2000/XP er så meget bedre end 98.

Det er mere stabilt ved 24/7-drift.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Steen Meldhede

Dato : 24-12-03 13:50

> Hej
> Du har en god PC, og godt med ram, og en hurtig processor.
> Men da din HD ikke er større, er mit råd at "køre" videre med win98SE.

æh ok skulle måske nok ha skrevet lidt mere.der er 3 stk hd'er i den.1 på 20
gb & 2 på 40 gb.inden længe bliver den nok udvidet med en på 160 gb så plads
er ikke et problem.-)

> Samtidig hvis du primært bruger din pc til at spille spil.

primært og primært ...der bliver da spillet i ny og næ.bruger den meget som
jukeboks til musik og ser osse divx film på den.
det jeg hæfter mig lidt ved er feks winamp 3 som åbenbart sætter min pc'er
på arbejde da det er 4 - 5 sek om at åbne.

> WIN 98SE er den bedste udgave microsoft har lavet, og den plejer jeg selv
at anbefale til
> andre.

måske.min erfaring med 98 er at det skal genindstalleres ca 1 gang om året
for at holde sig i form og det er jeg ved at være lidt træt af
desuden låser det osse totalt hvis pc'en står tændt i over 24 timer.

> [...]
gøre op med sig
> selv, om dette er pengene værd, specielt hvis man ikke udnytter

hvis jeg lægger 98 ind igen skal jeg bruge flere timer på alle de opdat.der
findes til det....

jeg må nok sige at 98 se har set sine sidste dage her hos mig inden længe
osse pga nye programmer som mange gange ikke virker ordenligt til 98.

Fra : Jens

Dato : 24-12-03 13:29

"Steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)

> der skal xp ind og det kan kun gå for langsomt men..
> hvilken en skal man vælge af de to versioner ? hvad er forskellen lige?

Som nat og dag.
(vælg en pro medmindre du er og altid vil være eneste bruger på maskinen, og
aldrig skal på et netværk)

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 13:45

Steen Meldhede skriblede:

> [...]
> der skal xp ind og det kan kun gå for langsomt men..
> hvilken en skal man vælge af de to versioner ? hvad er forskellen

Som beskrevet op til flere gange:
http://makeashorterlink.com/?J1F6355D6

--
/Gevaldi