MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows update for OEM og Network install ~
Fra : Tomas

Dato : 23-12-03 16:22

Hej
Jeg kan intet finde i MS rodebutikken efterhånden.
Nogen der ved hvor man downloader en komplet offline opdatering til Win2000
SP4.
Altså sådan samtlige patches og pre-SP5 osv, således at man kan installeret
en OEM PC fra bunden og med alt det nyeste, uden at brugeren selv skal køre
online opdateringer.

På forhånd tak

Fra : Leony

Dato : 23-12-03 17:27

In news:j3ZFb.63754$jf4.3832746@news000.worldonline.dk,
Tomas <tomas.nielsen245@hotmail.com> typed:

> Jeg kan intet finde i MS rodebutikken efterhånden.

Søgemaskiner er guld værd.

> Nogen der ved hvor man downloader en komplet offline opdatering til
> Win2000 SP4.

Googlesøgning (download sp4 windows 2000), første hit afslører:
http://msdn.microsoft.com/isapi/gomscom.asp?TARGET=/Windows2000/downloads/servicepacks/sp4/default.asp
Servicepakken fylder ~111,6 MB.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tomas

Dato : 23-12-03 17:39

SP4 havde jeg, men det er opdateringerne EFTER SP4, altså en pakke med
opdaterede patches til IE, DirectX, Win2000, MediaPlayer, osv.
Det er en IT Pro pakke jeg efterlyser og ikke en Hr. og Fru Jensen update.

God jul

Fra : Snuden

Dato : 23-12-03 18:16

On Tue, 23 Dec 2003 17:38:48 +0100, "Tomas"
<tomas.nielsen245@hotmail.com> wrote:

>SP4 havde jeg, men det er opdateringerne EFTER SP4, altså en pakke med
>opdaterede patches til IE, DirectX, Win2000, MediaPlayer, osv.
>Det er en IT Pro pakke jeg efterlyser og ikke en Hr. og Fru Jensen update.

Findes ikke før SP5 dukker op. Der er godt nok nogle kumulative
opdateringer, men ikke i det omfang du efterlyser.
--
Snuden

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-12-03 20:04

http://windowsupdate.microsoft.com/ ?

--
Martin K

Fra : Tomas

Dato : 23-12-03 21:50

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message
> http://windowsupdate.microsoft.com/ ?

Det er er webinstallation som undersøger en specifik maskine.

Undskyld, jeg tror jeg har overvurderet kompetencen i denne NG, er der
egentligt nogen af JEr der ved hvad en OEM eller en netværksinstallation er
for noget ?

Nej det det er tydeligt på de indkomne svar, men det er patch filerne som
man kan downloade og installere på en PC som IKKE er på nettet, eller at man
kan bruge dem til en total reinstallation uden bagefter at skulle på
internet og køre windows.update.com

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-03 22:30

"Tomas" <tomas.nielsen245@hotmail.com> skrev :

>Undskyld, jeg tror jeg har overvurderet kompetencen i denne NG

Det er jo ganske aln. windowsbrugere, der er i nyhedsgruppen og
du kan da ikke forvente at der nødvendigvis er nogle eksperter
inden for alle områder, der læser og svarer i en nyhedsgruppe.
--
Knud

Fra : Edmund

Dato : 23-12-03 23:17

Tomas skrev:

> Undskyld, jeg tror jeg har overvurderet kompetencen i denne NG, er der
> egentligt nogen af JEr der ved hvad en OEM eller en
> netværksinstallation er for noget ?

Jeg tror Martin ved det.
Hvis du siger pænt undskyld til manden, kan det være han fortæller dig
hvor på siden du skal klikke.
--
Mvh Edmund

Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-12-03 01:10

On Tue, 23 Dec 2003 21:49:31 +0100, Tomas wrote:

>Undskyld, jeg tror jeg har overvurderet kompetencen i denne NG, er der
>egentligt nogen af JEr der ved hvad en OEM eller en netværksinstallation er
>for noget ?

Jo, tak, det ved vi godt, men derfor er det jo ikke sikkert at vi har et
positivt svar på din forespørgsel. Jeg kender ikke til at de filer du
efterspørger findes, men jeg er forsigtig nok til ikke at fare ud og
proklamere at de /ikke/ findes.

> [...]
>man kan downloade og installere på en PC som IKKE er på nettet, eller at man
>kan bruge dem til en total reinstallation uden bagefter at skulle på

Uha, det lyder godt nok avanceret! Kan du ikke bare spørge nogen på dét dér
computeruniversitet hvor du er blevet så ufatteligt klog? Jeg er i hvert
fald hægtet helt af nu.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 16:10

Tomas skriblede:
> [...]
> eller at man kan bruge dem til en total reinstallation uden bagefter
> at skulle på internet og køre windows.update.com

Da du tydeligvis ikke værdsætter de svar eller
råd du får i denne ng, så må du jo rette
henvendelse til dem som må formodes at
vide hvad sådan et klog (sarkasme) hoved
som dig så gør:

Microsoft Business Solutions International ApS
Frydenlunds Allé 6
2950 Vedbæk
Tlf:45678000

Microsoft Danmark ApS
Tuborg Boulevard 12
2900 Hellerup
Tlf:44890100

--
/Gevaldi

Fra : Leony

Dato : 24-12-03 13:10

In news:7b_Fb.63960$jf4.3835809@news000.worldonline.dk,
Tomas <tomas.nielsen245@hotmail.com> typed:

> SP4 havde jeg, men det er opdateringerne EFTER SP4, altså en pakke med
> opdaterede patches til IE, DirectX, Win2000, MediaPlayer, osv.

Hvorfor spørger du så hvor SP4 kan hentes i en offline install version?
Der var godt nok ikke noget spørgsmålstegn efter (i din første post
skriver du:"Nogen der ved hvor man downloader en komplet offline
opdatering til Win2000 SP4."), men jeg tolkede det som et spørgsmål.

Jeg er ked af at jeg spildte din tid.

> Det er en IT Pro pakke jeg efterlyser og ikke en Hr. og Fru Jensen
> update.

IT Pro pakke
Har Hr og Fru Jensen ikke brug for de updates du leder efter?

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 08:12

On Tue, 23 Dec 2003 16:22:12 +0100, "Tomas"
> [...]

>en OEM PC fra bunden og med alt det nyeste, uden at brugeren selv skal køre

Du SKAL ind på windows-update. Vælge "gør windows update personlig" og
sætte kryds i "Vis hyperlinket til Windows Update-kataloget".

Det giver dig et ekstra menu punkt. "Windows update katalog". Der kan
du vælge hvilket produkt og servicepack du vil have opdateringer til.

Men det er stadig enkelt-opdateringer

Mvh
Allan Jul Woer