Et juleønske! Undskyld, men jeg er blank o~
Fra : JtM

Dato : 24-12-03 01:18

Hej!
Jeg har et normalt TDC adsl abonnement, med dynamisk tildeling af
ip-adresser, og har trukket et kabel til min søns PC, for at han kunne komme
på internet på samme ADSL forbindelse som jeg. Jeg blev rådet til at købe en
router, og det har jeg nu gjort. En D-Link DI-604. Jeg har koblet svinet
til, og er selv kommet på nettet, men min søns PC VIL ikke!
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Det skulle egentlig have været hans
morgengave til den 24/12 d.a., men det vil vist ikke rigtig lykkes. Kan
nogen PLEASE hjælpe mig, så jeg kan få ham koblet på inden vi onsdag
eftermiddag skal køre til svigerstativerne i Ebeltoft?

V.h. Jan...

Fra : Cinnober

Dato : 24-12-03 01:28

"JtM" <theman@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen PLEASE hjælpe mig, så jeg kan få ham koblet på inden vi onsdag
> eftermiddag skal køre til svigerstativerne i Ebeltoft?

tjek om din søns pc står til "Hent automatisk IP adresse"...du har desværre
ikke skrevet hvilket OS du/i bruger...

Fra : Cinnober

Dato : 24-12-03 01:33

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> komme
> en

> tjek om din søns pc står til "Hent automatisk IP adresse"...du har

og du har osse trukket et netværkskabel fra router til din pc og det samme
til din søns?? alstå 2 kabler fra router,1 til hver pc...

Fra : Sander

Dato : 24-12-03 10:19

Start - Programmer - Tilbehør - Kommunikation - Guiden
netværksinstallation.

Hvis han er tilsluttet korrekt, du har vel et lige kabel fra routeren til
ham, (ikke
et kabel der fungerer direkte mellem to netkort da det er et krydset), tag
evt.
kablet og kig på farvekoden i stikkene ,er de ens - så er det et lige kabel.

Sander.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 11:00

JtM skrev:
> [...]
> nogen PLEASE hjælpe mig, så jeg kan få ham koblet på inden vi onsdag
> eftermiddag skal køre til svigerstativerne i Ebeltoft?

Hej Jan

http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=138 er der en artikel med
tilhørende video der guider dig gennem delingen af en bredbåndsforbindelse.

Med venlige hilsner
Per Schulze
http://www.serverguider.dk