Deling af båndbredde??
Fra : Cinnober

Dato : 23-12-03 23:48

Hejsa der....

Jeg har en 512/128 kbit linie og en kæreste som suger meget på Kazaa (kunne
være sjovere hvis det var noget andet hun sugede på *HOST* *HOST*

Nå men findes der et program som kan tildele det halve af båndbredden til
hver maskine helt automatisk,altså at 1 pc på nettet får 512 kbit og når
nummer 2 kommer på bliver tildelt det halve til hver (256 kbit),så jeg
stadig har en mulighed for at spille lidt CS/DC uden alt for megen lag.

Vi er bag en Linksys router.

Programmet skal køre på min maskine som nok er mest tændt og derfra
autodetecte når min bedre halvdel starter sin.

Hvis det evt. er til Linux ville det være ok,desværre skal jeg så have pc
til at køre 24/7.

På forhånd tak og God Jul...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-12-03 01:31

Cinnober wrote:

> Programmet skal køre på min maskine som nok er mest tændt og derfra
> autodetecte når min bedre halvdel starter sin.

Uden at jeg selv har prøvet det, så påstår
<http://www.youngzsoft.net/ccproxy/> at den kan lave bandwidth
control. Jeg vil tro et setup hvor du kører proxyen på din egen
maskine og sætter kærestens kazaa op til at bruge denne proxy som
gateway, vil gøre tricket.

> Hvis det evt. er til Linux ville det være ok,desværre skal jeg så have pc
> til at køre 24/7.

Jeg ved ikke med linux, men jeg har en maskine kørende med freebsd
og programmet ipfw til at begrænse båndbredde, og det fungerer som
en drøm.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mads Bahrt

Dato : 27-12-03 02:21

Cinnober wrote:

> Hvis det evt. er til Linux ville det være ok,desværre skal jeg så have pc
> til at køre 24/7.
Hvis du vil bruge en maskine på det burde http://www.bbiagent.net/en/
kunne gøre det for dig...