MacSoup-10.3.2; underlig opførsel
Fra : Martin Petersen

Dato : 23-12-03 10:00

Nogle gange når jeg dobbeltklikker på en meddelelse i et
nyhedsgruppevindue, når meddelelsen dårligt at åbne før den af sig selv
minimerer, som om jeg havde trykket "gult".
Den er selvfølgelig let at hente op fra dokken, men det er da underligt.
Er der nogen der har oplevet det samme?
Det sker vist oftest (men ikke altid ...) ved den første meddelelse jeg
åbner.
Først observeret efter opgradering til 10.3.2 og sikkerhedsopg.
iBook700.
v.h
Martin

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-03 18:55

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> åbner.
> Først observeret efter opgradering til 10.3.2 og sikkerhedsopg.

Hej Martin

Jeg oplever nøjagtigt det samme.
Er glad for at du bringer det på banen, for jeg får det ikke gjort!

God Jul
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-12-03 19:59

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Jeg oplever nøjagtigt det samme.
> Er glad for at du bringer det på banen, for jeg får det ikke gjort!

Og nu skete det igen; præcis da jeg åbnede denne besked!

> God Jul

I lige måde!

Martin

Fra : Per Madsen

Dato : 24-12-03 00:47

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Og nu skete det igen; præcis da jeg åbnede denne besked!

> I lige måde!
>
> Martin

Det er fordi vinduet åbner i en position, således at man faktisk kommer
til at trykke to gange på det nye vindues vindues-bjælke,- hvilket jo
får vinduet til at minimere. Prøv at flytte "det store vindue", dvs.
vinduet med dk.edb.mac, og behold det i den position indtil du lukker
vinduet. Næste gang har du ikke problemet. Det kan også forekomme hvis
det vindue du sidst åbnede, inden MacSoup-vinduet, åbnedes i
standardpositionen, dvs midt på skærmen. Baaaaahhh, det er svært at
forklare!!! Gav det mening...håber I forstår hvad jeg mener?!

Anyway, næste gang I har dk.edb.mac-vinduet åben, så flyt det lidt,
inden i dobbeltklikker på en meddelelse...
--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-12-03 07:52

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
>
> Anyway, næste gang I har dk.edb.mac-vinduet åben, så flyt det lidt,
> inden i dobbeltklikker på en meddelelse...

Tak skal du have. Jeg vidste ikke at et dobbeltklik på top-bjælken betød
minimering - og undrede mig over hvordan problemet kunne hænge sammen
med den gule knaps placering. Men nu blev jeg klogere!
v.h
Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-12-03 09:17

> [...]

> minimering - og undrede mig over hvordan problemet kunne hænge sammen
> med den gule knaps placering. Men nu blev jeg klogere!

Jeg har det ikke. Man kan slå det fra i System
Preferences/Appearence/'minimize when doubleclicking a window title
bar'. Voila!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-12-03 11:50

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Jeg har det ikke. Man kan slå det fra i System
> Preferences/Appearence/'minimize when doubleclicking a window title
> bar'. Voila!

Minsandten!
go jul
martinP

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-12-03 10:33

> Jeg har det ikke. Man kan slå det fra i System
> Preferences/Appearence/'minimize when doubleclicking a window title
> bar'. Voila!

Tak David
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-03 20:29

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Anyway, næste gang I har dk.edb.mac-vinduet åben, så flyt det lidt,
> inden i dobbeltklikker på en meddelelse...

Man kan også åbne meddelelser ved at trykke på "Enter". Det har jeg helt
tilfældigt altid gjort, så jeg har aldrig oplevet problemet. Jeg bruger
ikke musen meget i MacSOUP. Man kan navigere meget rundt med piletaster,
numerisk tastatur og tastaturgenveje.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-12-03 12:21

> [...]
> tilfældigt altid gjort, så jeg har aldrig oplevet problemet. Jeg bruger
> ikke musen meget i MacSOUP. Man kan navigere meget rundt med piletaster,

Mellemrumstasten er ganske enkelt den vigtigste tast i MacSOUP!

Vælg de meddelelser i oversigten du vil læse med enter tasten eller dem
alle, som jeg gør med æble-a og æble-t og brug derefter mellemrumstasten
til at læse dem med.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-03 22:33

> Mellemrumstasten er ganske enkelt den vigtigste tast i MacSOUP!

Det er rigtigt. Den åbner de markerede meddelelser.

> Vælg de meddelelser i oversigten du vil læse med enter tasten eller dem
> alle, som jeg gør med æble-a og æble-t og brug derefter mellemrumstasten
> til at læse dem med.

Jeg plejer at bruge + til at markere de meddelelser, hvor jeg vil følge
med i tråden. Så er de automatisk markerede, når jeg henter nye
meddelelser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-12-03 23:46

> Det er rigtigt. Den åbner de markerede meddelelser.

Ikke her; "entertasten" åbner markerede meddelelser. Men man kan jo nok
indstille det et eller andet sted. Fx. i "indstillinger" ...
Min mellemrumstast gør ikke en pind i MacSoup.
v.h
Martin

Fra : Storm

Dato : 26-12-03 23:56

> Ikke her; "entertasten" åbner markerede meddelelser.
> Men man kan jo nok
> indstille det et eller andet sted. Fx. i "indstillinger" ...
> Min mellemrumstast gør ikke en pind i MacSoup.

Prøv at marker en tråd med musen og sig æble T - så virker
mellemrumstasten måske?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-12-03 00:18

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Prøv at marker en tråd med musen og sig æble T - så virker
> mellemrumstasten måske?

Søreme så! Igen lærte jeg noget nyt!
MartinP

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-03 01:05

> [...]
>
> Vælg de meddelelser i oversigten du vil læse med enter tasten eller dem
> alle, som jeg gør med æble-a og æble-t og brug derefter mellemrumstasten

Øh.....må man lige lege spørgejørgen......?????......og jeg ved godt at
jeg har spurgt om det tidligere.....og jeg ved godt at Michael Holm
svarede mig .........MEN.........jeg er gammel og har glemt det og har i
mellemtiden slettet min disk........så HVOR er det nu MacSOUPs
instillinger skal ligge?

Og hvordan er det nu, de skal skrives?

På forhånd tak & gogt nyt år til alle.......

OS X, 10.3.2 på en G4DA/733/1250RAM/1MBLevel3/Superdrive......(prale
-prale)...m.v.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst[M.L.]

Fra : Lone Schmidt

Dato : 27-12-03 01:55

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> På forhånd tak & gogt nyt år til alle.......
>
> OS X, 10.3.2 på en G4DA/733/1250RAM/1MBLevel3/Superdrive......(prale

Hej Morten

Du skal smække MacSoup settings i ~/home/libr./preferences/ , så
skulle det gerne funke, ellers må de andre træde til
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Per Madsen

Dato : 27-12-03 04:13

> [...]

> På forhånd tak & gogt nyt år til alle.......
>
> OS X, 10.3.2 på en G4DA/733/1250RAM/1MBLevel3/Superdrive......(prale

Du kan faktisk kyle hvorhen det skal være, det funker alligevel. Min
macsoup fil ligger i dokumentmappen, med en henvisning i docken.....Lige
ved hånden....

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-12-03 10:47

> [...]

> Du kan faktisk kyle hvorhen det skal være, det funker alligevel. Min
> macsoup fil ligger i dokumentmappen, med en henvisning i docken.....Lige

Nej, det er vist ikke det, han mener. Morten, det står i MacSOUP
dokumentationen, der ligger som pdf fil i download'en. Du skal omdøbe
din settings fil til MacSOUP Default Settings men læs hellere... jeg har
det hele liggende i ~/Library/Application Support/ med en alias af prefs
liggende i preferences... læs hellere selv. Ellers er der sikkert nogen,
der gider at gentage det her for de alderdomssvækkede. Godt nytår,
Morten!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-12-03 10:49

> [...]

> liggende i preferences... læs hellere selv. Ellers er der sikkert nogen,
> der gider at gentage det her for de alderdomssvækkede. Godt nytår,

Rettelse: Med et alias af MacSOUP Default Settings liggende i
~/Library/Preferences

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende