Include i html... er det muligt???
Fra : Sonni Jensen

Dato : 23-12-03 14:52

vil gerne include en fil, ved det er muligt i PHP, men kan man
også i ren HTML, med CSS.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-03 15:01

Sonni Jensen <os-tre@stofanet.dk> skrev :

>vil gerne include en fil, ved det er muligt i PHP, men kan man
>også i ren HTML, med CSS

Nej.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-03 17:48

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Nej.

Ikke med CSS men med SSI (Server Side Includes) kan man. Det forudsætter, at
serveren understøtter teknikken, hvad de fleste gratis serverpladser (dem,
der følger med, når man erhverver adgang til Nettet via eks. TDC eller
Cybercity) desværre ikke gør.

Se her, hvordan det laves:

www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Ha' en god jul

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-12-03 21:06

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in

> Ikke med CSS men med SSI (Server Side Includes) kan man.

Og så er det jo heller ikke ren HTML længere...

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Christian

Dato : 27-12-03 10:07

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in

> Og så er det jo heller ikke ren HTML længere...

Nææ, men det kan jo _ikke_ gøres i HTML. og så skal manden vel have et
andet forslag!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-03 15:12

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev :

>Nææ, men det kan jo _ikke_ gøres i HTML. og så skal manden vel have et
>andet forslag!

Næh, lign. spørgsmål har været oppe, jeg ved ikke, hvor mange
gange i den senere tid, så følger man lidt med, så kender man til
måder at inkludere indhold med.

Folk skal lære at kigge lidt i en gruppe før de stiller et
spørgsmål.

Og kan de ikke finde noget brugbart, så må de stille spørgsmålet
»Hvordan gør man så«.

Vi aner jo heller ikke om spørgeren har mulighed for at bruge ssi
eller ej.

Spørgeren bruger iøvrigt html.dk og der er nævnt muligheder for
at inkludere indhold med, så kunne man jo starte med at kigge
der.

En nyhedsgruppe er hjælp til selvhjælp.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-12-03 14:08

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev

> Og så er det jo heller ikke ren HTML længere...

Bortset fra, at inkluderede sidefragmenter ikke indeholder sidehoved, samt
start- og sluttags for html og body, så er det da absolut ganske almindelig
html. Hvilket da vist også ganske tydeligt fremgår af den side, jeg henviste
til.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-03 00:04

> [...]
> da absolut ganske almindelig html. Hvilket da vist også ganske
> tydeligt fremgår af den side, jeg henviste til.

SSI = Server Side Includes - det er altså *ikke* bare ren HTML, det
er parsede data og kræver at serveren understøtter det.

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-03 01:48

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> skrev:

> SSI = Server Side Includes - det er altså *ikke* bare ren
> HTML, det er parsede data og kræver at serveren understøtter
> det.

Det inkluderede kan sagtens være en txt-fil - helt uden noget
hokus-pokus, men det kan også være en avanceret script der
skal afvikles.

Naturligvis skal serveren understøtte ssi, men det ændrer ikke
ved at det inkluderede kan have alle mulige former.

<!--#include file="menu.inc"--> kan indeholde en gaske almindelig
html-menu, der bare skal vises på alle sider.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-03 20:26

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote in

> <!--#include file="menu.inc"--> kan indeholde en gaske almindelig
> html-menu, der bare skal vises på alle sider.

Jow jow, men der skal alligevel serverside parsing til før noget
bliver inkluderet :)

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-12-03 20:47

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev
> Jow jow, men der skal alligevel serverside parsing til før noget
> bliver inkluderet :)

Hvilket da også fremgår af min svar 231203-1747

Citat:
> Det forudsætter, at serveren understøtter teknikken, hvad de
> fleste gratis serverpladser (dem, der følger med, når man erhverver
> adgang til Nettet via eks. TDC eller Cybercity) desværre ikke gør.
Citat slut.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-03 22:08

> Hvilket da også fremgår af min svar 231203-1747

Og det jeg så sagde var blot at hvis du bruger SSI er det ikke
længere ren HTML hvilket var det der blev efterspurgt i

Så kan der vist ikke koges mere suppe på det ben...