Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
LCD til DVD og alm. kontorbrug
Fra : JSB

Dato : 23-12-03 12:31

Jeg har fulgt med i diskussionerne omkring S-IPS panelernes
fortræffeligheder et stykke tid...

Mit spørgsmål:
Hvis skærmen alene skal bruges til kontorbrug (Office, internet, lidt
websnedkeri) samt DVD-film, gælder så de samme krav til skærmen, ift.
trailing m.v., som hvis man skal spille PC-spil på den?

Har nogen af jer i øvrigt styr på, hvornår vi kan forvente 19" TFT-skærme på
markedet med "garanteret" S-IPS paneler? Hvad ville et godt bud på en 19"
skærm være, hvis kontrastforhold og farvegengivelse er de vigtigtste
parametre? Prisniveau max kr. 6-7000,-

VH
Jesper

Fra : JK

Dato : 23-12-03 16:27

On Tue, 23 Dec 2003 12:31:27 +0100, "JSB" <suntum@hotmail.com> wrote:

> [...]
>websnedkeri) samt DVD-film, gælder så de samme krav til skærmen, ift.
>trailing m.v., som hvis man skal spille PC-spil på den?

Ja, så behøver det ikke være s-ips. Jeg bruger her en 15" eizo tft
L365. Den er jeg ganske tilfreds med.

> [...]
>markedet med "garanteret" S-IPS paneler? Hvad ville et godt bud på en 19"
>skærm være, hvis kontrastforhold og farvegengivelse er de vigtigtste

Mine krav til en 19" (som jeg forventer at anskaffe i februar) er:
højttalere og DVI + analog (2 computere på skiftesvist).

Det regner jeg med at Acer AL1931 er et godt bud på. Den er ikke
S-ips. 5695,-
http://www4.tomshardware.com/display/20030902/19_lcd-02.html

Det er heller ikke Iiyama Prolite E481S. Koster 4995,-
Den IPS.

Så kan man lige holde øje med LG, om de som lovet snart kommer med
noget 19" S-IPS.
LG er faktisk Philips, og produceres i Korea.

hilsen

John