Matsonic unknown flash type
Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 16:01

Hej NG

Jeg har et mb der ikke rigtig vil som jeg gerne vil. Det er ikke meget for
at boot'e og når det kommer i gang melder det Unknown flash type. Har prøvet
at opdatere bios'en, men det kan ikke lade sig gøre. Flash-programmet melder
også unknown flash type.

Nogen der kender til dette problem og hvordan det kan løses (ud over et nyt
mb) ?

God jul og godt nytår

Mvh

Bjarne

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-12-03 16:37

"Bjarne Rimdal" <rimdal"X"stofanetDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
melder
> også unknown flash type.
>
> Nogen der kender til dette problem og hvordan det kan løses (ud over et

Hejsa

Udover det er et Matsonic mobo hvilken model er det så?
Jeg har oplevet et lign. problem, men det var fordi jeg brugte det forkerte
flashprogram, der er nemlig to forskellige på deres side, et til AMI bios,
og et til Award bios.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 11:52

Hej

Det er et 8127 C med Award bios.
På deres hjemmeside er der 2 flashprogrammer og jeg har prøvet dem begge
uden held.
Maskinen var begyndt med ikke at kunne starte op inden jeg prøvede at
opdatere flashen.

Mvh

Bjarne

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-12-03 21:56

> [...]
> uden held.
> Maskinen var begyndt med ikke at kunne starte op inden jeg prøvede at

Hejsa

Prøv evt. at pille alle dele du ikke skal bruge fra, f.eks. lydkort,
netkort, USB porte, cdrom drev osv.
Start så maskinen op.

Virker det kan du så prøve at sætte delene til en for en indtil den igen
laver problemer og så har du fundet en evt. fejlbehæftet enhed.
Har du flere end 1 ramblok i maskinen kan du også prøve at tage den ene ud
og starte op.

En sidste ting jeg lige kan komme på, er at nulstille bios med jumperen
dertil, man ved jo aldrig, det kunne virke.

Jeg tog mig iøvrigt en tur omkring deres hjemmeside og fandt at der var 2
typer af dit mobo, et 8127C og 8127C+, hvilken af disse er dit?
For hvis det er et 8127C+ er det ligemeget hvilken bios opdatering du
henter, det gælder bare ikke den anden vej..

Mvh
Benjamin

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 28-12-03 12:56

On Wed, 24 Dec 2003 16:01:17 +0100, "Bjarne Rimdal"
<rimdal"X"stofanetDOTdk> wrote:

> [...]
>også unknown flash type.
>
>Nogen der kender til dette problem og hvordan det kan løses (ud over et nyt

Hej

"Unknown flash type" betyder at den fysiske BIOS-chip ikke er
kompatibel med den BIOS-software, der ligger i den. Det er kun et
problem, når du vil flashopdatere din BIOS.

Jeg kan flashe din BIOS for dig eksternt; så kan det være at beskeden
forsvinder. Det er ikke til at sige om det løser dine andre problemer
med bundkortet.

Hvis du kan komme forbi i Rødovre, kan du lade mig kigge på det.
Ellers kan du sende bundkortet til mig.

Se evt. min hjemmeside http://www.bios-flash.dk

mvh
Nils Emil P. Larsen
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-12-03 12:59

In article <qtgtuvcg825p1ttnrv6gtuj33hqr9olbe2@4ax.com>, Nils Emil P Larsen wrote:

> Se evt. min hjemmeside http://www.bios-flash.dk

Tillykke med "barnet". Haaber det bliver en succes.

Thomas