ABIT NF7-S 2.0 Barton 2500+ hjælp til over~
Fra : DARKEST

Dato : 23-12-03 20:06

Hejsa,
Abit NF7-S 2.0
Barton 2500+
PC-3200 1X512Mb
MSI Ti-4600, 4XAGP
ThermaTake Silentboost XP3400+ <------rimelig OC luftkøler

Jeg har haft 2 abit MB's, BH6 og KT7A. Dette bundkort
kan jeg dog ikke helt gennemskue OC-mulighederne i, mest fordi jeg
ikke kender Nforce2-chipsættet.
Jeg har hævet fsb fra 166 til 190 samt en multiplier på 11.5. Jeg kan ikke
komme
over 190fsb. Jeg skal vel pille lidt ved voltage på diverse?
Kan nogen hjælpe? - evt. med nogle links til artikler på nettet, da jeg
ikke har kunnet finde nogen.
Jeg har opgraderet bios til version 20 som understøtter nvidia system
utility, men
jeg vil hellere bruge bios.
Jeg har dog posted et par billeder fra nvidia system utility med min
nuværende
overclockning hvis det kunne hjælpe på et svar. Se dk.binaer, samme subject.
Jeg håber nogen vel hjælpe således jeg kan få det fulde udbytte af mit
bundkort.

På Forhånd Tak, samt glædelig jul

/DARKEST

Fra : JK

Dato : 23-12-03 20:36

On Tue, 23 Dec 2003 20:05:32 +0100, "DARKEST"
<DARKESTnospam@DARKEST.dk> wrote:

> [...]
>komme
>over 190fsb. Jeg skal vel pille lidt ved voltage på diverse?

Ja, ram kan du roligt give 2.7 eller 2.8 volt.

Cpu kan du godt give 1.7 volt.

Du skriver ikke noget om cpu temperatur. Det er ellers det vigtigste.
Installer en hardware monitor, og overvåg cpu temperatur under stress
i f.eks. 10 minutter mindst. Den må gerne være under 50 grader, men 60
grader ved full load er tilladeligt, ialfald. Men kan du holde 50
grader nu om vinteren, så kører det også til sommer.

Din hastighed på 2185 MHz er da meget pæn. Det skulle ikke kunne løbe
særlig varmt.

Bundkortet og cpu kan ialfald sagtens køre fsb 220. Det må være ram
der sætter grænsen. Men dit ram burde jo kunne 200, eller lidt mere.

Pci og agp er normalt låst til nominelle hastigheder. Men agp kan vist
sættes opad i bios. Jeg har ikke gjort det.

Ram og cpu bør køre nominelt.

Mit system: NF7 2.0, twinmos pc3700 (2x256), barton 2500+, zalman
7000cu. 10x221 ved 1.7 volt, ram på 2.8 volt. Chipset spænding
nominel. Min idle cpu temp er 43 grader. Fuld load i 10 minutter: 48
grader. Men det er jo også koldt.
Ram settings: 2-3-3-7

mvh

John

Fra : DARKEST

Dato : 23-12-03 21:08

> [...]
> grader ved full load er tilladeligt, ialfald. Men kan du holde 50
> grader nu om vinteren, så kører det også til sommer.

52 grader under fuld load med seti, i et godt varmt rum.

> Bundkortet og cpu kan ialfald sagtens køre fsb 220. Det må være ram
> der sætter grænsen. Men dit ram burde jo kunne 200, eller lidt mere.

Ja det undrer mig også en del at jeg ikke kan nå bare 200.

Fra : Jakob M

Dato : 24-12-03 13:17

> Ja det undrer mig også en del at jeg ikke kan nå bare 200.

Har du prøvet at sænke multiplieren og hæve FSB ?. På den måde kan du jo se
om det er CPUen der hold dig tilbage.
Forøvrigt hører spørgsmålet bedre hjemme i news:dk.edb.hardware.overclocking

Mvh
Jakob

Fra : DARKEST

Dato : 24-12-03 13:50

> Har du prøvet at sænke multiplieren og hæve FSB ?. På den måde kan du jo
se
> om det er CPUen der hold dig tilbage.

Ja, det har jeg prøvet, samt 2.8volt på ram og 1.7volt på cpu. Derved kunne
jeg
nå 198 med stabilitet. Stadig skuffende i betragtning af det er pc3200.

> Forøvrigt hører spørgsmålet bedre hjemme i

Du har ret jeg futter derover, dog er der mange andre optimerende
indstillinger i bios som også giver bedre ydelse som ikke er decideret OC.
Disse er jeg
også meget interesseret i.

Tak for hjælpen.