spøgelser i netværket!!!
Fra : Trigger

Dato : 19-04-01 15:10

Hej

Kører netværk ml. 2 win98 se maskiner, og alt har virket fint indtil
videre.
Har nu fået kabel modem, og nye ip adresser, 10.33. osv. Internettet virker
fint (kører gennem en switch), men computerne kan nu ikke finde hinanden,
og
ikke engang sig selv. Jeg kan sagtens pinge dem, men de vil altså bare ikke
finde hinanden i andre computere.

Håber i kan hjælpe.

Venlig Hilsen Thomas

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-04-01 16:04

Hej Thomas

"Trigger" <Trigger@city.dk> skrev i en meddelelse news:9bmrp7$2ra8$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> og
> ikke engang sig selv. Jeg kan sagtens pinge dem, men de vil altså bare ikke

Har du prøvet
nbtstat -R
(stort R) ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bruun

Dato : 19-04-01 16:28

Hejsa,
"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message
> Hej Thomas
[SNIP]
> Har du prøvet
> nbtstat -R
> (stort R) ?

Virker nbtstat i 98?! Jeg troede kun det var forbeholdt NT og 2K?!

Mvh Kim Bruun

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-04-01 16:45

Hej Kim

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9bn05t$2go$1@news.cybercity.dk...
> [SNIP]
>
> Virker nbtstat i 98?! Jeg troede kun det var forbeholdt NT og 2K?!

Kommandoen eksisterer og reagerer, men om den rent faktisk virker som
den skal, skal jeg ikke udtale mig om. Mange af IP kommandoerne som
man benytter på NT/2K findes også i 9x, der har man bare sjældent brug
for dem.

Nbtstat -? på en Windows98SE:
------------
>nbtstat -?

Displays protocol statistics and current TCP/IP connections using NBT(NetBIOS ov
er TCP/IP).
NBTSTAT [-a RemoteName] [-A IP address] [-c] [-n]
[-r] [-R] [-s] [S] [interval] ]
-a (adapter status) Lists the remote machine's name table given its name
-A (Adapter status) Lists the remote machine's name table given its
IP address.
-c (cache) Lists the remote name cache including the IP addresses
-n (names) Lists local NetBIOS names.
-r (resolved) Lists names resolved by broadcast and via WINS
-R (Reload) Purges and reloads the remote cache name table
-S (Sessions) Lists sessions table with the destination IP addresses
-s (sessions) Lists sessions table converting destination IP
addresses to host names via the hosts file.

RemoteName Remote host machine name.
IP address Dotted decimal representation of the IP address.
interval Redisplays selected statistics, pausing interval seconds
between each display. Press Ctrl+C to stop redisplaying
statistics.
------------

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bruun

Dato : 19-04-01 17:23

Hejsa,
> [...]
>
> Nbtstat -? på en Windows98SE:
> ------------
>
> Displays protocol statistics and current TCP/IP connections using

Hmm spøjst... Jeg får bare en unregonized command ting!! :) - Wintendo!!

Mvh Kim Bruun

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-04-01 18:21

Hej Kim

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9bn3e4$86j$1@news.cybercity.dk...

> NBT(NetBIOS ov
>
> Hmm spøjst... Jeg får bare en unregonized command ting!! :) - Wintendo!!

Har du installeret TCP/IP ?
(ja-ja, bare for at være sikker

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bruun

Dato : 19-04-01 19:10

Hejsa,
> Hej Kim
>
> "Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Har du installeret TCP/IP ?
> (ja-ja, bare for at være sikker

LOL - Sidst jeg brugte IPX var på Novell =) - Så i i øjeblikket er det kun
TCP/IP!!

Mon det har noget at sige om det er en 1st release af Windows 98?! Kan ikke
lige huske hw-versionen, da det er på jobbet!!

Mvh Kim Bruun

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-04-01 19:58

Hej Kim

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9bn9m7$j1j$1@news.cybercity.dk...

> Mon det har noget at sige om det er en 1st release af Windows 98?! Kan ikke
> lige huske hw-versionen, da det er på jobbet!!

Der er den også, den ligger i Net8.cab på CD-ROM'en, men burde blive
installeret når TCP/IP installeres.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bruun

Dato : 19-04-01 20:01

Hejsa,
> Hej Kim
>
> "Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er den også, den ligger i Net8.cab på CD-ROM'en, men burde blive
> installeret når TCP/IP installeres.

Ok!! Kigger på sagen!! Tanx for infoen!!

Mvh Kim Bruun