counter-strike ping med netexpress adsl
Fra : Mads United

Dato : 19-04-01 15:09

hejsa

jeg skal til at bestille adsl, og skal lige høre hvilken forskel der er på
de forskellige i pingen i counter-strike!

Så hvis du har netexpress ADSL og spiller counter-strike så skriv venligst
hvilken NE du har og hvad din ping i snit ligger på!

TAK!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-04-01 16:58

Mads United <mmm@graffiti.net> wrote in message
> [...]
>
> Så hvis du har netexpress ADSL og spiller counter-strike så skriv venligst
> hvilken NE du har og hvad din ping i snit ligger på!

Hi.

Prøv evt også i dk.computer.spil-gruppen.

Mvh HAA.

Fra : martin martin

Dato : 19-04-01 17:25

Jeg har NetExpress 256/128 og min ping er i gennemsnit på 40 i CS.

Venlig hilsen martin madsen

Fra : John Joe

Dato : 19-04-01 18:50

"martin martin" <martin@jesuskirken.com> wrote in message
> Jeg har NetExpress 256/128 og min ping er i gennemsnit på 40 i CS.

Er det rigtigt? 256/128 svarer jo ca. til bundled ISDN. Er det ikke kun på
danske servere der ikke er belastede? Har du fx tit 15-20 i ping?

Hvis det er sandt, så har overførselshastigheden ikke ret meget med ens ping
at gøre - eller... ?

Fra : Rune Klausen

Dato : 19-04-01 19:14

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> wrote in message
> "martin martin" <martin@jesuskirken.com> wrote in message
> >

> Er det rigtigt? 256/128 svarer jo ca. til bundled ISDN. Er det ikke kun på
> danske servere der ikke er belastede? Har du fx tit 15-20 i ping?

15-20 i ping i CS er stortset umuligt, med mindre man sidder i LAN, du kan
godt renge med 30+ i ping.

> Hvis det er sandt, så har overførselshastigheden ikke ret meget med ens
ping
> at gøre - eller... ?

lidt, men ikke meget...
der er ikke forskel på om du har 512/512 eller 2048/512

-Rune

Fra : John Joe

Dato : 19-04-01 19:59

"Rune Klausen" <rune.klausen@paradis.dk> wrote in message

> "John Joe" <ole321@yahoo.dk> wrote in message

> 15-20 i ping i CS er stortset umuligt, med mindre man sidder i LAN, du kan
> godt renge med 30+ i ping.

Jeg undrede mig bare over hans gennemsnits 40 i ping med en 128 kbit
forbindelse!
Man kan godt have omkring 20 på Internettet.

> ping
>
> lidt, men ikke meget...
> der er ikke forskel på om du har 512/512 eller 2048/512

Det er jo klart. Men er der forskel på om man har fx 1mbit op/ned og 512
kbit op/ned?

Jeg forestiller mig at de store forskelle er i teknologien fx modem, ISDN,
ADSL, SDSL, cable osv.
Det jeg gerne vil vide er hvor stor forskel der er inden for den samme
teknologi fx om man har 256kbit eller 512kbit ADSL hos samme udbyder.

Fra : Rune Klausen

Dato : 20-04-01 02:20

> [...]
> forbindelse!
> Man kan godt have omkring 20 på Internettet.

ja, men ikke i CS, den ligger altid højrer, måske på grund af dårlig
programmering ?

> Det er jo klart. Men er der forskel på om man har fx 1mbit op/ned og 512
> kbit op/ned?

når det er de hastigheder, så er det nærmere afstanden som er den betydende.

> Jeg forestiller mig at de store forskelle er i teknologien fx modem, ISDN,
> ADSL, SDSL, cable osv.

Den store forskel, tror jeg, ligger mellem modem og "bredbånd".

> Det jeg gerne vil vide er hvor stor forskel der er inden for den samme
> teknologi fx om man har 256kbit eller 512kbit ADSL hos samme udbyder.

Tvivler.

-Rune

Fra : martin martin

Dato : 20-04-01 03:25

NEMLIG!

- martin madsen

Fra : John Joe

Dato : 20-04-01 13:59

> [...]
> kun

> kan

> ja, men ikke i CS, den ligger altid højrer, måske på grund af dårlig

Højere end hvad? Du kan ikke regne at man bruger det samme hardware til fx
google's server som en CS server. Klienterne er også rimelig hårdt belastet.
I går så jeg to der havde både 16 og 18 i ping i CS.

> ens

> når det er de hastigheder, så er det nærmere afstanden som er den
betydende.

Dvs. der er ingen forskel, hvis man blot bruger en maskine?

ISDN,

> Den store forskel, tror jeg, ligger mellem modem og "bredbånd".

Dvs. du ved ikke noget om det.

Fra : Rune Klausen

Dato : 21-04-01 01:02

> [...]
belastet.
> I går så jeg to der havde både 16 og 18 i ping i CS.

Det sker da at der er enkelt som har extrem lav ping i CS, men det er jo
ikke generalt, derfor kan du ligesom ikke bruge det til noget.

> betydende.
> >

> Dvs. der er ingen forskel, hvis man blot bruger en maskine?

?
Husk afstanden betyder en del, der er jo gerne 200ms til US.

> ISDN,

> Dvs. du ved ikke noget om det.

Dvs. jeg er ret så sikker på at xDSL/de hurtige forbindelser, er der
hurtigere svar tider end på modem (hint "bredbånd")

Vil du være sikker på at få noget som er godt, så køb TDC, de har vist nok
danmarks bedste IP net.
Men de andre udbydere er også ganske udenmærket.

-Rune

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-04-01 20:47

On Thu, 19 Apr 2001 19:50:12 +0200, John Joe wrote:
>"martin martin" <martin@jesuskirken.com> wrote in message
>>

>Er det rigtigt? 256/128 svarer jo ca. til bundled ISDN. Er det ikke kun på
>danske servere der ikke er belastede? Har du fx tit 15-20 i ping?

delay (den normale definition af "ping") har intet med den "ping" som bruges
i diverse spil at gøre, derfor kan du heller ikke sammenligne dem.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : John Joe

Dato : 20-04-01 14:02

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> delay (den normale definition af "ping") har intet med den "ping" som
bruges
> i diverse spil at gøre, derfor kan du heller ikke sammenligne dem.

Jeg ved ikke hvad du vil, men jeg ønsker at finde ud af hvilke forbindelser
der egner sig til CS. Derfor sammenligner jeg ping tiderne fra CS med
forskellige forbindelser. Det kan man godt.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 20-04-01 15:37

> Jeg ved ikke hvad du vil, men jeg ønsker at finde ud af hvilke
forbindelser
> der egner sig til CS. Derfor sammenligner jeg ping tiderne fra CS med
> forskellige forbindelser. Det kan man godt.

Vælg hvad du vil af forbindelse...om du får 85 eller 50 eller 25 i ping i CS
er underordnet.
CS går alligevel så langsomt, så det har ingen betydning.

Derimod i hurtigere spil som f.eks Q2, Q3 og UT er det meget afgørende.

Mvh HAA:

Fra : Simon

Dato : 28-04-01 13:29

> Vælg hvad du vil af forbindelse...om du får 85 eller 50 eller 25 i ping i
CS
> er underordnet.
> CS går alligevel så langsomt, så det har ingen betydning.
hey - CS er da også et hurtigt spil - om man har 25 eller 50 vil jeg gerne
være enig med dig
i er underordnet (næsten) - men 25 eller 85 - det kan faktiskt betyde en
del - især hvis
du har 25 og din modstander har 85.... .... .... ...

- Dermed ikke sagt at man ikke sagtens kan spille cs med en ping på omkring
de 100 - der ligger
min tit hvis jeg spiller på US servere - men prøv at finde nogen svenske
eller danske - de er dejlige
mht. ping for det meste :)

mvh.
-Simon

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-04-01 13:43

"Simon" <simons@pc.dk> skrev i en meddelelse

> hey - CS er da også et hurtigt spil -

LOL...CamperStrike er sløvt...men sjovt.

Jeg så et screenshot, hvor 2 modstandere stod på samme tag, og snipede hver
sin vej, ryg mod ryg.

/HAA/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-04-01 15:23

On Fri, 20 Apr 2001 15:01:31 +0200, John Joe wrote:

>Jeg ved ikke hvad du vil, men jeg ønsker at finde ud af hvilke forbindelser
>der egner sig til CS. Derfor sammenligner jeg ping tiderne fra CS med
>forskellige forbindelser. Det kan man godt.

Ja, hvis det er 100% identiske maskiner folk har, der er eksempler
på at folk har fået en bedre "CS ping" ved at købe et nyt grafik
kort.

Ergo det er ikke et tal du kan sammenligne, medmindre folk har
identisk udstyr.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rune Klausen

Dato : 19-04-01 17:30

> [...]
>
> Så hvis du har netexpress ADSL og spiller counter-strike så skriv venligst
> hvilken NE du har og hvad din ping i snit ligger på!

pro@ 512/512

ping 30-70 det kommer også an på serveren, på jubii er den gerne omkring
30-40, mens opasia, kommer den gerne op på 50.

-Rune