Ikon i adresselinien.
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 21:28

Hej.

Jeg har set på nogle web-sites, at de har et lille ikon i starten af
adressefeltet, lige før URLén. Istedet for f.eks. explorers blå 'E'.

Hvordan gør man lige det, så man indsætter sit eget ikon der???

Mvh. Leif.

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-12-03 21:33

http://www.html.dk/artikler/00002/

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 21:51

> http://www.html.dk/artikler/00002/

Tak. Har læst det og prøvet det, men det vil ikke rigtig virke.

Er nok for træt!

Kan det evt. gøres med css??

Mvh. Leif.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-12-03 21:57

Leif wrote:

> Tak. Har læst det og prøvet det, men det vil ikke rigtig virke.
>
> Er nok for træt!

Eller også bruger du IE, den kan godt drille. Har du Opera eller
Mozilla?
Du har ikke bare omdøbt en ikon.jpg til ikon.ico, for det virker ikke.

> Kan det evt. gøres med css??

Det tror jeg ikke.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 09:15

On Sun, 21 Dec 2003 21:56:51 +0100, Soeren Nielsen
<soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

> Eller også bruger du IE, den kan godt drille. Har du Opera eller
> Mozilla?
> Du har ikke bare omdøbt en ikon.jpg til ikon.ico, for det virker ikke.

Nej, jeg bruger et rigtigt ikon, lige nu bare et tilfældigt.

Men nu har jeg omdøbt til favicon.ico, lagt den i web-roden, så nu virker
det både i IE og Opera.

Men kan det være rigtigt, at det SKAL hedde favicon.ico og ligge der, og
ikke i en selvvalgt mappe, med et selvvalgt navn??

Mvh. Leif

Fra : pepss

Dato : 22-12-03 12:51

"Leif" skrev
> Men kan det være rigtigt, at det SKAL hedde favicon.ico og ligge der, og
> ikke i en selvvalgt mappe, med et selvvalgt navn??

nej det kan det ikke

<link rel="shortcut icon" href="/mappe/ikon.ico">

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-12-03 23:00

Leif <?> skrev :

>Tak. Har læst det og prøvet det, men det vil ikke rigtig virke

Kom med et link til siden, så kan vi andre jo tjekke det.

I IE virker det først, når du bogmærker siden eller rækker IEs
stabdardikon et par gange ned på siden.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 08:54

http://www.giggo.dk/

> I IE virker det først, når du bogmærker siden eller rækker IEs
> stabdardikon et par gange ned på siden.

Siden er opbygget på den måde, at der er en index.html der definerer 3
frames, og hver frames bliver så udfyldt med hver sin side.

Men hvor skal linket til favicon.ico så defineres, i index.htm eller i en
af frame filerne???

Mvh. Leif.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-12-03 08:59

"Leif" <?> skrev

> [...]
> frames, og hver frames bliver så udfyldt med hver sin side.
>
> Men hvor skal linket til favicon.ico så defineres, i index.htm eller i en

Det er adressen på index.htm, der står i browserens adresselinje. Altså skal
linket til favicon anbringes i head på index.htm.

Ha' en god jul

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-12-03 23:54

Det 'fænomen' har jeg skrevet lidt om her: <http://html-faq.dk/1015.asp>

> Kan det evt. gøres med css??

Nej - det har ikke noget med det at gøre.

Det kaldes i øvrigt en del ting, men 'favicon' er et godt søgeord hvis
du skulle finde på at søge på nettet eller lignende

mvh

Jesper Brunholm