kan man lave et link, som peger på foregåe~
Fra : tobias

Dato : 21-12-03 17:59

Hej

Jeg ville gerne have den funktionalitet, at et link peger på foregående
vindue, altså sender brugeren tilbage til det vindue, hvor han kom fra.

Jeg har en side med en masse lokale links (ankre/ bogmærker). Hvis jeg
bruger browserens "tilbageknap", skal jeg klikke lige så mange gange, som
jeg nu har anvendt lokale links, før jeg havner i det vindue som førte til
siden med de mange lokale links.

Jeg mener den seneste version af Opera har den funktion i værktøjslinien.

Kan man det med html?

tobias

Fra : The Mike

Dato : 21-12-03 18:37

On Sun, 21 Dec 2003 17:58:39 +0100, "tobias" <nospam@image.dk> wrote:

> [...]
>siden med de mange lokale links.
>
>Jeg mener den seneste version af Opera har den funktion i værktøjslinien.

<script LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
<!--
document.write('<P><A HREF="javascript:history.back()">Tilbage til
forrige side<\/A><\/P>');
// --></script>

Fra : tobias

Dato : 21-12-03 19:26

"The Mike" <mike@nospam.dk> skrev i en meddelelse > >
> [...]
> <!--
> document.write('<P><A HREF="javascript:history.back()">Tilbage til

Det giver blot samme resultat som browserens returknap - jeg skal klikke
lige så mange gange som jeg har anvendt lokale bogmærker:(

Det skulle gerne returnere brugeren til "foregående vindue".

Ellers tak for dit bidrag:)

tobias

Fra : from south

Dato : 21-12-03 20:49

"tobias" <nospam@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> jeg nu har anvendt lokale links, før jeg havner i det vindue som førte

Hej tobias, det kan du godt, hvis det er på dine egne sider vi snakker
om, prøv med denne
"<a href="den_side_jeg_kom_fra.htm#og_hertil">Gå tilbage til ?</a>" Mvh
Knud

Fra : tobias

Dato : 21-12-03 22:59

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej tobias, det kan du godt, hvis det er på dine egne sider vi snakker
> om, prøv med denne
> "<a href="den_side_jeg_kom_fra.htm#og_hertil">Gå tilbage til ?</a>" Mvh
> Knud

Brugeren kommer fra et sitemap, som der linkes til fra alle sider - siden er
altså ukendt:(

Måske et eller andet med parent.window, men det er vist javascript eller?

tobias