Ren reklame løgn?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-01 14:54

Hejsa...

En lille historie:

Sidst i Feb. 2001 skrev vi under på en kontrakt. Hvor vi skulle blive
konvateret tilbage til TDC. Med vores ISDN abonnement. Derpå, var
noteret at vi skulle have ADSL. Vi skulle bare skive hastigheden.

Den 22/3 fik vi brev om, at vores linie nu var hos TDC, vistnok fra den
16/3.

Den 26/3 er der ikke kommet noget brev ang. ADSL..

Så der ringer jeg ind og bestiller, en 256/128 netexpress

Den 30/3 ringer jeg ind igen, og spørger om ordren nu er noteret.. Det
var den ikke, og de sagde at det ville bliver gjort.

den 7/4 står det nu fast, på både www.tele.dk og www.opasia.dk at
centralen ER klar.

Jeg har nu ringet sådan ca. 5 gange ind, og hørt, hvor ordrebekræftelsen
bliver af... og de bliver ved med at sige, at den kommer.. PS, de siger
de først har fået min bestilling den 30/3

Igår, fik jeg så af vide. At jeg kunne prøve at ringe til
"mesterkontoret" Hvis jeg ville vide, hvornår der kan komme en tekniker.

Jeg ringede så her for 30 minutter siden...

Der skulle jeg godtnok slå koldt vand i blodet... Da jeg fik noget
rystende af vide...:

Det står til, at jeres central først er leveringsdygtig den 7 uge,,,,,
ÅR 2002

Nårr,, lækkert,,,, Der står alle steder, at centralen ER klar...

Jeg tænker mig så til, at de med alle de datoer,,, at det udelukkende er
ren reklame..

Jeg fik dog af vide, at jeg kunne blive ringet op imorgen. ang. om hvad
der sker...

Men bare det at få det af vide,, synes jeg er rigeligt stof i, til at
blive lidt sur...

Nu har vi været i TDC i ca. een måned. Med vores ISDN abonnement... Da
vi ikke kunne bestille inden..

Og jeg står for at betale den ekstra udgift der er, mellem Tele 2, og
TDC.... Til mine foreldre... det er godt-nok lidt surt.

Det eneste lyspunkt jeg kan se,, det er at man har Gratis Nettid i ca.
10 måneder.. hvis atlså det er rigtigt.

Bjarke

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 19-04-01 15:05

On Thu, 19 Apr 2001 15:54:07 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>den 7/4 står det nu fast, på både www.tele.dk og www.opasia.dk at
>centralen ER klar.

Jamen det skal du ikke regne med. Det skal nemlig kun forstås sådan,
at centralen er Henning-klar, d.v.s. Henning Dyremose har besluttet at
den er klar, og da han er chef, så er den selvfølgelig klar, hvilket
alle andre (herunder to x webmaster) retter ind efter.

Men du kan alligevel ikke få din ordrebekræftelse, for den kan først
udsendes, når linien er målt igennem. Og de her dumme teknikere hos
TDC kan altså ikke finde ud af at måle på noget udstyr, som kun er
Henning-klar, de påstår hårdnakket og ufleksibelt, at det først skal
være rigtigt klar - underligt at chefen finder sig i den slags
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 19-04-01 15:32

On Thu, 19 Apr 2001 15:54:07 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>Det eneste lyspunkt jeg kan se,, det er at man har Gratis Nettid i ca.
>10 måneder.. hvis atlså det er rigtigt.

Er der forresten nogen der ved om den måned skal regnes fra
bestillingen eller fra ordrebekræftelsen?

I sidste tilfælde kan du nemlig godt glemme det, for ordrebekræftelsen
kommer altså først, når centralen er klar.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-01 15:56

"Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> wrote in message

> Er der forresten nogen der ved om den måned skal regnes fra
> bestillingen eller fra ordrebekræftelsen?

bestillingsdatoen

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 19-04-01 17:14

On Thu, 19 Apr 2001 16:55:32 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>"Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> wrote in message

>bestillingsdatoen

Jamen dog, så kommer min CD jo i morgen ?????

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-04-01 20:59

Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com> wrote:

>Jamen dog, så kommer min CD jo i morgen ?????

Er Internettet da noget, man installerer fra en CD-ROM?

Derudover siger det brev, jeg har modtaget, at jeg selv skal henvende
mig efter 4 uger, hvis jeg vil gøre brug af tilbudet.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 19-04-01 21:59

On Thu, 19 Apr 2001 21:59:22 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Er Internettet da noget, man installerer fra en CD-ROM?

Nettid80 er da vist?

>Derudover siger det brev, jeg har modtaget, at jeg selv skal henvende
>mig efter 4 uger, hvis jeg vil gøre brug af tilbudet.

Det vil jeg så straks gøre.

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-04-01 23:15

>Nettid80 er da vist?

Jeg har ikke haft en internet-installations-CD-ROM i min maskine siden
hin dag for ca. 5 år siden, hvor jeg endte med en totalt uigenkendelig
Netscape efter mødet med den første Opasia-CD-ROM.

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg nogensinde igen gør forsøget på en
af mine egne maskiner. Den dag, det bliver nødvendigt at putte
inficerede skiver i min maskine for at få et abonnement op at køre,
skifter jeg udbyder.

Men jeg kører da alligevel NetTid30.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-04-01 23:22

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke haft en internet-installations-CD-ROM i min maskine siden
> hin dag for ca. 5 år siden, hvor jeg endte med en totalt uigenkendelig
> Netscape efter mødet med den første Opasia-CD-ROM.

Den tid er fortid. Jeg havde en lignende oplevelse i bagagen da jeg blev
ansat (dog med en vis Diatel Assistent, der totalt smadrede min win3.11) så
jeg skyede alle CD'er
De nye skiver er imidlertid ret stabile og fornuftige og jeg har sågar haft
en i min arbejdsmaskine (for at screencappe fra den) uden at det genererer
mig i det daglige.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-04-01 07:52

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>De nye skiver er imidlertid ret stabile og fornuftige

Forstået sådan, at man får installeret en opkaldsforbindelse og intet
andet?

Ingen skjulte opgraderinger af styresystemet?

Ingen nye smarte programmer?

Ingen opdateringer af eksisterende programmer?

Jamen, så kan det jo koges ned til opkaldsnummer, brugernavn,
password, emailadresse og lidt oplysninger om servere. Det kan stå på
bagsiden af et frimærke, så en hel CD virker lidt overdrevet.

Jeg vil hellere have et stykke papir. Det er også mere kompatibelt med
andre OSer end Windows.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-04-01 14:58

> Forstået sådan, at man får installeret en opkaldsforbindelse og intet
> andet?

jojo, den "brander" din maskine så der står "leveret af Opasia" i toppen, og
hvis du har noget gammel skrammelsoftware tilbyder den at opgradere.

> Jamen, så kan det jo koges ned til opkaldsnummer, brugernavn,
> password, emailadresse og lidt oplysninger om servere. Det kan stå på
> bagsiden af et frimærke, så en hel CD virker lidt overdrevet.

Det er nyttigt til 80% af kunderne

> Jeg vil hellere have et stykke papir. Det er også mere kompatibelt med
> andre OSer end Windows.

Det får man også

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-04-01 10:37

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>jojo, den "brander" din maskine så der står "leveret af Opasia" i toppen,

"I toppen"? Mener du, at den går ind og piller i konfigurationen af
allerede installerede browsere, uden at jeg har mulighed for at afslå?

>og hvis du har noget gammel skrammelsoftware tilbyder den at opgradere.

Nå, her får man i det mindste mulighed for at afslå?

>Det er nyttigt til 80% af kunderne

Ja, når først man har bildt dem ind, at Internettet er noget, der skal
installeres fra en CD-ROM, bliver de vel ret forvirrede, hvis den
mangler....

>Det får man også

Det var altid noget. Men det må være relativt nyt. For ikke ret mange
år siden var en større del af TD's medarbejdere helt rundt på gulvet i
en af grupperne, fordi vi var nogle stykker, der spurgte, om man dog
ikke kunne få et stykke papir med ved siden af CD-ROMen. De forstod
vist ikke rigtigt, hvad der kunne afstedkomme sådan et behov.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-04-01 20:21

> "I toppen"? Mener du, at den går ind og piller i konfigurationen af
> allerede installerede browsere, uden at jeg har mulighed for at afslå?

Ja, hvis du siger ja til at installere så gør den det.

> [...]
> en af grupperne, fordi vi var nogle stykker, der spurgte, om man dog
> ikke kunne få et stykke papir med ved siden af CD-ROMen.

Sikker?
De gamle supporterere skyer CD'erne og bruger dem _aldrig_ overfor kunderne.
Jeg var selv kunde under Opasia 1.0 og fremefter og havde ikke problemer med
at få de tekniske informationer.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-04-01 21:33

On 22 apr 2001 Martin Højriis Kristensen uttered some barely human sounds
which I was able to translate into <9bvau0$i3r$1@tnews.inet.tele.dk>:

>De gamle supporterere skyer CD'erne og bruger dem _aldrig_ overfor
>kunderne.

Jeg bruger da ofte Opasia v4+ og Netbasis cder til opsætning af dialere.
Der er meget mindre, kunderne kan gøre forkert på den måde.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"

Fra : Niels Callesøe

Dato : 23-04-01 00:30

spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi Laursen) wrote in
<Xns908BE56F0ACD4larskyndidk@193.162.153.115>:

>Jeg bruger da ofte Opasia v4+ og Netbasis cder til opsætning af
>dialere. Der er meget mindre, kunderne kan gøre forkert på den måde.

Enig, Lars.

Startmenu -> værktøjskasse -> oprettelse af opkaldsprofil -> klikke
klikke.

Nemt, hurtigt, effektivt. Men bortset lige fra det, er de nok - som
Martin antyder - mest brugbare som kasteskyts eller bordskånere. :)

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 23-04-01 02:41

On 23 apr 2001 Niels Callesøe uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <Xns908CF5435209k5j6h4jk3@194.182.148.146>:

>Startmenu -> værktøjskasse -> oprettelse af opkaldsprofil -> klikke
>klikke.

Ikke helt

Startmenu -> værktøjskasse -> kunde dobbeklikker og havner i
internetprogrammer -> forrige -> Oprettelse af opkaldsprofil

Fra : Niels Callesøe

Dato : 24-04-01 04:10

<Xns908C25830B2B4larskyndidk@193.162.153.115>:

> Ikke helt

Hiihihihih... okay, du har ret. Den har jeg også prøvet før. Mange
gange.

Men bortset fra den deltalje, så er det nemt. :)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-04-01 10:38

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger da ofte Opasia v4+ og Netbasis cder til opsætning af dialere.

Du er godtnok gammel, men jeg tænkte mere på dem der sidder i min afdeling,
der også var supportere engang.

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-04-01 21:56

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Ja, hvis du siger ja til at installere så gør den det.

Installere hvad? Opkaldsforbindelsen?

>Sikker?

Jeg fandt lige en meget gammel, meget lang tråd i tele.internet, som
viser lidt om, hvad man ikke havde, men fantaserede om i 1999:

Anders var dengang meget standhaftig og urolig for alle de grimme
ting, der kunne ske, hvis kunderne kunne oprette en konto uden at køre
CD-rommen, men som det ses, bukkede han under for presset.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 20-04-01 06:51

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in
<9bng2p$80s$2@news.inet.tele.dk>:

>Er Internettet da noget, man installerer fra en CD-ROM?

"Windows forbereder installationen af Internettet. Har du 850.432.231
formatterede 1,44" disketter klar?"

[ok] [annuller]

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-01 12:58

> Jamen dog, så kommer min CD jo i morgen ?????

Det er noget, du selv skal sætte igang... Ring til kundeservice

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-04-01 16:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Det står til, at jeres central først er leveringsdygtig den 7 uge,,,,,
> ÅR 2002

Hvilket er vanskeligt at tjekke når du ikke skriver hvilken central det
drejer sig om, evt telefonnummer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-01 16:35

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in
message news:9bn01j$1c9a$2@tnews.inet.tele.dk...

> Hvilket er vanskeligt at tjekke når du ikke skriver hvilken central
det
> drejer sig om, evt telefonnummer.

Viby Sjælland, postnummer 4130 første fire cifre: 4619 eller 4614

Men som du har sagt til mig tidligere, sagde du. at centralen snart var
klar.

Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 17:16

> [...]
> rystende af vide...:
>
> Det står til, at jeres central først er leveringsdygtig den 7 uge,,,,,

Lige til en information så det dette en standart dato alle ADSL ordre får
inden de får en rigtig dato, så bare rolig.
Jeg bestilte også ADSL for over 1½ månede siden, og jeg kontaktede også en
som kunne fortælle mig hvornår jeg fik det, der sagde han også uge 7 år
2002, men som sagt er dette kun en standart dato ordrene får. Jeg har lige
fået det installeret d. 18/4, og det kører bare perfekt.

Med Venlig Hilsen

Thomas Hupfeldt

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 19-04-01 17:31

Hejsa,

> Det står til, at jeres central først er leveringsdygtig den 7 uge,,,,,
> ÅR 2002

Det var en slemmert af en historie, jeg tror der er nogen der muligvis har
misforstået noget ang. ordresystemet. Men, jeg kan ikke udelukke det er
sandt. Prøv lige at vente at høre hvad der sker i morgen, jeg har en svag
ide om at det muligvis slet ikke er så slemt.

> Det eneste lyspunkt jeg kan se,, det er at man har Gratis Nettid i ca.
> 10 måneder.. hvis atlså det er rigtigt.

Ikke hvis centralen ikke er klar, du kan først få bananerne når skibet er i
havn.

Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC
Internet."

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-01 19:12

"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message

> Det var en slemmert af en historie,

Jeg kan nu såmen sagtens tilføje, og rette mere til.i historien.. Som
jeg havdde glemt.

>jeg tror der er nogen der muligvis har
> misforstået noget ang. ordresystemet.

Ikke for noget, men hele processen, er så meget i uorden. At det er til
at blive sindsyg af.

> Men, jeg kan ikke udelukke det er
> sandt. Prøv lige at vente at høre hvad der sker i morgen, jeg har en
svag
> ide om at det muligvis slet ikke er så slemt.

Det håber jeg heller ikke

> Ikke hvis centralen ikke er klar, du kan først få bananerne når skibet
er i
> havn.

Det er da en TDC fejl, og op til flere gange har jeg fået af vide at jeg
får gratis Net tid 80. Jeg har det såmen også på Bånd. Man kan ikke
stole på nogen. I det her foretagende.

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 19-04-01 19:26

Hej,

> Ikke for noget, men hele processen, er så meget i uorden. At det er til
> at blive sindsyg af.

Fair nok.

> Det er da en TDC fejl, og op til flere gange har jeg fået af vide at jeg
> får gratis Net tid 80. Jeg har det såmen også på Bånd. Man kan ikke
> stole på nogen. I det her foretagende.

Bånd ?!?! Det vil jeg passe på mig med, du må juridisk ikke optage en
medarbejder over tlf. uden vedkommende er bevidst om det. Du kan svjv
sagsøges for det, men nu er jeg ikke jurist.

Lad os lige tage tankeeksperimentet lidt ud ... Hvis du vidste din central
blev opgraderet 1/5 2002, så kunne du blot ligge en ordre i dag - få NetTid
80 i 12 måneder for derefter afmelde ordren ... hmmmm ...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-01 19:36

> Bånd ?!?! Det vil jeg passe på mig med, du må juridisk ikke optage en
> medarbejder over tlf. uden vedkommende er bevidst om det. Du kan svjv
> sagsøges for det, men nu er jeg ikke jurist.

Det var nu bare på min digitale telefonsvarer hvem har også sagt, at
jeg ikke spurgte medarbejderen?

> [...]
NetTid
> 80 i 12 måneder for derefter afmelde ordren ... hmmmm ...

Nej da. for TDC har jo sendt en ordre bekræftigelse ud,,, og dermed er
man bundet for ordren.... oroni

Fra : Henning Birch

Dato : 19-04-01 19:48

"Ole M. Madsen" wrote:

> Bånd ?!?! Det vil jeg passe på mig med, du må juridisk ikke optage en
> medarbejder over tlf. uden vedkommende er bevidst om det. Du kan svjv
> sagsøges for det, men nu er jeg ikke jurist.

Så vidt jeg er informeret er der ikke noget problem i at optage en
samtale uden at informere modparten om det.
Flere lægevagter, Falck, visse banker og andre optager så vidt jeg er
informeret _alt_ på bånd. Diverse journalister gør det også (igen uden
at informere modparten om det).

Det er kun forbudt hvis ingen af de 2 er klar over at de bliver båndet
(altså med mindre der er tale politiet med en dommerkendelse)

FUT dk.videnskab.jura
--
Henning

Man skal ikke kaste med æbler når man selv er et skrog.

Fra : Lars J.H

Dato : 19-04-01 20:05

On Thu, 19 Apr 2001 20:25:53 +0200, "Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote:

>Bånd ?!?! Det vil jeg passe på mig med, du må juridisk ikke optage en
>medarbejder over tlf. uden vedkommende er bevidst om det. Du kan svjv
>sagsøges for det, men nu er jeg ikke jurist.

En privatperson må godt optage en telefonsamtale på bånd også uden at oplyse
modparten om dette. Så længe den ene part er vidende om forholdet og det
ikke er en 3. part der optager to andre personer der ikke er oplyst herom
( telefonaflytning ) skulle der ikke være nogen ko på isen.

Jeg mener endda, at en sådan optagelse kan bruges som bevis ved en evt.
retssag.

--
mvh Lars J.H

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 19-04-01 20:07

Hejsa,

Man bliver klogere hele tiden...

/Ole
Som repre.....

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-04-01 02:03

On Thu, 19 Apr 2001 21:04:40 +0200, Lars J.H <lajuhe@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg mener endda, at en sådan optagelse kan bruges som bevis ved en evt.
>retssag.

Vi har fri bevisførelse i Danmark, men typisk vil skjulte optagelser
ikke blive vurderet særligt højt. Problemet vil jo være, at
sammenhængen ikke nødvendigvis fremgår, så der kan ligge mere bag.

De gange, Rapporten har brugt skjulte optagelser for at filme noget
ulovligt, er det efterfølgende blevet nævnt, at de optagelser ikke
kunne bruges som enkeltstående bevis i en evt. sag.

(fut: dk.videnskab.jura)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-04-01 20:54

On Thu, 19 Apr 2001 15:54:07 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>rystende af vide...:
>
>Det står til, at jeres central først er leveringsdygtig den 7 uge,,,,,

Det er den interne betegnelse for at der ikke er planlagt en konkret dato,
for din installation, men har ikke noget at gøre med hvornår centralen
har fået installeret ADSL udstyr.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Gorm Jorgensen

Dato : 20-04-01 07:49

>Det er den interne betegnelse for at der ikke er planlagt en konkret dato,
>for din installation, men har ikke noget at gøre med hvornår centralen
>har fået installeret ADSL udstyr.

Det som er det sjove i den her sag er at TDC Internet salg ikke selv kender
til den kode. Nu har jeg selv været ude for det samme to gange, men der kan
man jo bare se :)

--
Gorm Jorgensen - UB++++
http://www.area51.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-01 18:56

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> Det står til, at jeres central først er leveringsdygtig den 7 uge,,,,,
> ÅR 2002

Heldigvis som, nogen af jer nævte... Var det bare en intern kode...

De ringede dog aldrig tilbage, fra mesterkontoret.... Men ved det andet
opkald, til 3*80 31 fik jeg i andet forsøg, sku en dato... 18/5 og
Gratis nettid, gælgende fra dags dato.... Så det er meget lækkert

Selv det er lidt havllang ventertid,.,, Er det altid rart, at vide
hvornår der kommer en tekniker

MVH Bjarke