Bore i gelcoat
Fra : KP

Dato : 22-12-03 11:14

Jeg skal bore 4 stk 4mm huller i min båd. Hvordan gør man så gelcoaten ikke
revner. Mvh. Kp.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-12-03 11:50

Uheldigvis faldt KP over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jeg skal bore 4 stk 4mm huller i min båd. Hvordan gør man så
> gelcoaten ikke revner. Mvh. Kp.

Et godt og *nyt* metalborbor. Ikke noget med billige og skæve Harald
Nyborg bor. Køb et enkelt hos en ordentligt forhandler af den bedste
kvalitet.

Sæt evt et par stykke tape over stedet, hvor du skal bore, på den måde
kommer boret op i hastighed, inden du når gelcoaten, og så sker der
heller ikke noget, hvis bordet smutter. Bor med en pæn hastighed og
træk ud, så du får spånerne ud. Afhængigt af, hvor gennemhærdet
gelcoaten er, så er det nok svært at undgå bittesmå revner.

Men er boret skarpt, så er der normalt ikke problemer med at bore i
gelcoat.

Claus

Fra : Jens

Dato : 22-12-03 15:56

> Men er boret skarpt, så er der normalt ikke problemer med at bore i
> gelcoat.

Skarpe bor er altid en forudsætning for pæne huller, men til gelcoat har jeg
gode erfaringer med at bruge såkaldte

dyvelbor

Det er et bor beregnet til brug i træ, og er normalt hårdt nok til et pænt
antal huller i gelcoat og glasfiber. Fordelen er, at denne bortype har et
"lodret" skær, der skærer fri langs kanten inden selve boret river op i
gelcoaten.

Mvh ( & god jul ,-)
Jens

Fra : Hans Olsen

Dato : 23-12-03 06:23

> Uheldigvis faldt KP over tastaturet og skrev derved følgende:
Hej
Hvor i ligger det uheldige ?
Og dig som ellers hænger dig i bagateller i citat teknik.
Med venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-12-03 08:52

Uheldigvis faldt Hans Olsen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvor i ligger det uheldige ?
> Og dig som ellers hænger dig i bagateller i citat teknik.
> Med venlig hilsen
> Hans Olsen

GAAABB!

Sluttelig er det ikke et citat, det er en attributtionslinje...

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-12-03 11:59

Ude på vandet er godt sømandsskab jo et spørgsmål om at kende reglerne og
krydre dem med en del sund fornuft og venlighed over for de andre der færdes
på vandet.

At lægge en så nedværdigende tekst ind i "attributtionslinien" og
efterfølgende henholde sig til at det er OK ifølge reglerne, svarer
nogenlunde til at sejle med 3 knob tæt forbi to små børn i en gummibåd i
havnebassinet; og efterfølgende hævde det er OK under hensyntagen til
havnens max hastighed på 3 knob.

Jeg synes man skal være venlige over for hinanden og tale pænt. Uanset om
det er i attribttionslinier, i foot'eren eller nede på havnen. Vi har kun
hinanden !

Jeg synes det er *heldigt* der er så mange der skriver indlæg i denne NG, så
vi kan få dækket vores behov for "sejlads-snak" her i den kolde vintertid.

Rigtig god jul !

Bjarke

Fra : Torben Bach

Dato : 23-12-03 23:18

Til Bjarke
Jeg kan ikke være mere enig. Jeg besøger meget ofte dk.fritid.sejlads, men
blandt andet p.g.a. CT´s attributionslinie har jeg undladt at deltage i
debatten indtil nu, som af og til ødelægges af den slags ytringer.
Selvfølgelig skal der være plads til humor, men det skrevne virker ikke
altid så humoristisk, som når noget bliver sagt med et smil i øjet, hvilket
jo ikke kan ses og opfattes, når det står sort på hvidt.

Kort sagt - sætningen "Uheldigvis faldt KP over tastaturet og skrev derved
følgende:" er mere end irriterende.

Med venlig hilsen

Torben Bach
Nykøbing Sj.

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bs976d$21v8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-12-03 23:35

Hej Torben,

Jeg synes ikke du skal undladde at bidrage til dk.fritid.sejlads pga af
omtalte. Tværtimod. Jo flere indlæg vi giver jo mindre procentdel af
indlæggene kommer fra personen med den triste stil. Vi ignorere det ihjeld.

Bjarke

Fra : Torben Bach

Dato : 23-12-03 23:43

Hej Bjarke
Ja - du har sikkert ret i, at det ville være lettere at ignorere den slags,
men for mig, der købte en sejlbåd i foråret 2003 og dermed udvidede mine
interesseområder, har det været lidt svært, da jeg hen ad vejen er brændt
inde med mange spørgsmål, som jeg ikke har bragt på banen - af den grund, at
jeg ikke ønsker at blive gjort til grin, eller at blive revset fordi et evt.
indlæg ikke lige hører til her eller der.
Alt sammen grundet visse personers forsøg på at være morsomme, hvis man ikke
ligefrem har været uforskammede. Det er ikke kun den med attributionslinien,
og der er tilsyneladende en del, der ser det som deres opgave at være sjov
på andres bekostning, hvilket desværre ikke kun gør sig gældende i.f.
dk.fritid.sejlads.

meddelelse news:bsafuo$mf0$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-12-03 16:39

Du er velkommen til at kontakte mig direkte pr. mail, hvis der er noget jeg
kan hjælpe med. - men det ville da være bedst hvis vi behandlede folk, og
specielt nye sejlere, godt i NG'en....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-03 16:03

Uheldigvis faldt Torben Bach over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> på banen - af den grund, at jeg ikke ønsker at blive gjort til grin,
> eller at blive revset fordi et evt. indlæg ikke lige hører til her

Kan du henvis til eksempler på, at folk er blevet gjort til grin her i
gruppen?

Hvis man eller gider at sætte sig ind i, hvordan nyhedsgrupperne
fungerer, så er det altså ikke særlig svært. Problemet er bare, at alt
for mange blæser på diverse regler, og så forventer de endda, at man
skal tage det voldsomt seriøst.

Eksempelvis blæser du selv på reglerne og citerer fuldstændig som det
passer dig. Hvem gider at bruge tid på at hjælpe folk, hvis de ikke
engang vil bruge fem sekunder på at gøre deres indlæg læselige?

> [...]
> deres opgave at være sjov på andres bekostning, hvilket desværre
ikke
> kun gør sig gældende i.f. dk.fritid.sejlads.

Livet er hårdt, men husk at en nyhedsgruppe er et tilbud ikke et
påbud. Er man ekstra fintfølende, er man måske havnet det forkerte
sted!

Claus

Fra : Alvin

Dato : 28-12-03 19:31

Kære Claus

Hvorfor er det mon altid dig der poster formuleringer som: "uheldigvis faldt
xx over tastaturet og skrev derved følgende" + "Hvis folk insisterer på at
komme med dumme eller åndsvage kommentarer, så får man igen af samme skuffe"
+ "Bare Kandu dog kunne holde deres møgsystem væk fra usenettet" +
"Beklageligvis koblede skvadderhovedet Stjernholm hjernen fra og skrev
derved følgende"......og sådan kunne jeg blive ved.
Claus du har en stor, tangerende ekstrem stor og bred, teknisk viden og er
samtidig ikke bange for at dele den med andre, hvilket er meget prisværdigt.
Hvorfor du absolut vil være grov og provokere i mange af dine indlæg kan jeg
derfor overhovedet ikke fatte. Umiddelbart kan jeg ikke finde en årsag, men
der må jo være noget? Hvis du kigger de forskellige tråde igennem er du
næsten den eneste i denne gruppe der er grov og giver anledning til at folk
beder dig "slappe en smule af". Jeg vil ikke prøve at ændre din skrivestil
radikalt, men prøv at give det et par tanker...er det virkelig dig der skal
fremstå som krakileren over alle krakilere. Der er regler, der skal
overholdes, men men men. Når regeltyraniet og tonen virker skræmmende så er
det kommet for langt ud. Når vi sejlere mødes i havnene eller kommer
indenfor råbeafstand på havet så er normalen vel også at man er en smule
høflig og viser den fornødne respekt og situationsbestemmelse. Hvis du
bliver ved ender det med at ingen gider tage dig alvorligt og det er en skam
da du er en god kilde til mangt og meget i denne gruppe. Måske din stil ikke
er den bedste når du skal til at drive forretning med formidling af bådsalg
via nettet...eller har du opgivet dit forehavnde.

Godt nytår til alle vennerne i gruppen og til dig Claus(he he he)

Alvin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-03 22:53

Uheldigvis faldt Alvin over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvorfor er det mon altid dig der poster formuleringer som:
> "uheldigvis faldt xx over tastaturet og skrev derved følgende" +

Fordi sådan er min attributionslinje nu engang. Lad være med at læse
den, hvis du ikke bryder dig om den. Jo mere folk gider at hænge sig i
den ene linje, jo mere morer det mig. Folk må sgu da kede sig enormt!

> [...]
> skvadderhovedet Stjernholm hjernen fra og skrev derved
> følgende"......og sådan kunne jeg blive ved.

Ja, men det er ret beklageligt, at du tager tingene ud af deres
kontekst!

Det er det man på usenettet kalder *quotefucking!*

Læg mærke til, hvad der er skrevet forud for disse eksempler, som du
vælger at hive frem!

> [...]
> gruppe. Måske din stil ikke er den bedste når du skal til at drive
> forretning med formidling af bådsalg via nettet...eller har du

Hvordan kan det være, at disse respektfulde sejlere kan begå sig på
vandet, men at samme sejlere ikke kan finde ud af begå sig i en
nyhedsgruppe?

Se bare på den måde, du *selv* citerer på?!! Det kan da kun skyldes:

1. Du er *skideligeglad*
2. Du er ignorant
3. En kombination af 1 og 2 !

Og du snakker om at vise respekt og høflighed. Når du selv åbenlyst
foragter andre brugere ved at lade hånt om reglerne, hvor er så
respekten og høfligheden henne?

Hvad er det der gør, at du mener dig hævet over disse regler?

Respekt og høflighed er noget, man gør sig fortjent til, ikke noget,
man automatisk har krav på, og da slet ikke, når man signalerer
ligegyldighed. Du er måske også den type sejler, som lader flaget
hænge hele døgnet og som hopper og tramper på nabobådens fordæk?

Sluttelig kan du ikke komme med ret mange eksempler på, at jeg
uprovokeret har været grov eller uforskammet, og din quotefucking er
fuldstændig *værdiløs*, fordi du tager mine udsagn direkte ud fra en
sammehæng, *uden* at angive, den oprindelige årsag til mine udsagn.
Den form for debat er smagløs i mine øjne!

Læs denne tråd een gang til, og se efter, *hvem* der kastede den
første sten. Det er yderst sjældent mig, men hvis nogen vælger at
kaste med sten, så får de naturligvis igen, jeg holder mig ikke
tilbage.

Claus

Fra : Alvin

Dato : 29-12-03 00:00

Kære Claus

Tak for ordet "quotefucking"(man skal lære så længe man lever) og tak for at
du gider kaste med sten. Prøv at spørge dig selv om formålet med denne
gruppe er at overholde nogle regler eller formålet er at dele den fælles
interesse for sejlads. Hvis du mener at reglerne har mere vægt end den
fælles interesse for sejlads "så gå til" en anden gruppe, hvor publikummet
er yngre de laver måske flere fejl end vi kan overkomme i denne gruppe. Dem
kan du så give "skolelæreren" for fuld udblæsning og måske endda lære dem
ordet "quotefucking", hvis de da ikke kender det i forvejen. Når du på denne
måde har raset af så kom til os i dk.fritid.sejlads og del din viden og
interesse omkring sejlads med os........ uden alene at koncentrere dig om
reglerne. Prøv at bemærke hvilke både folk i gruppen har. Overvejende er det
større både, hvilket kan indikere at gruppens medlemmer qua deres økonomiske
"formåen" ikke er børn. Dette betyder at det er voksne sejlere du formærmer
og behandler respektløst.....husk nu vi er sejlere og ikke "EDB-jurister",
som har en hobbyer hedder "usenettet og dets regelsystem". Prøv at bemærk at
der er sejlere, der skriver til dig at du skræmmer folk væk fra denne
gruppe.... der er ingen rimelighed i at denne gruppe dør grundet
formaliteter.........hvis du skræmmer os alle væk hvem skal du
så.......diskutere sejlads med?

Endnu engang godt nytår til gruppens sejlere..... og en gruppekrammer til
dig Claus.... jeg tror du savner en sådan.

Alvin

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 00:05

"Alvin" <alvinbang@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP .... en masse grumme udsagn mod hverandre...

Disse udsagn har dog fået mig til at filosofere over om man ikke skulle
oprette en ny NG (som er set andet steds i hierarkiet) med navnet:

dk.teknik.baad

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-03 02:14

> Tak for ordet "quotefucking"(man skal lære så længe man lever) og
tak for at

Alligevel fatter du ikke en brik?

Brug dit killfilter, det er meget nemmere i stedet for alt det
uvedkommende ævl!

Claus

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 02-01-04 09:21

Claus. Jeg må give de andre ret.
Og jeg mener at der her i den virtuelle verden må gælde den samme
overordnede regels som til søs.
Man skal tænke sig om og udøve godt sømandsskab. Hvis man bare gør det kan
man komme meget langt til habs uden at kende alle regler. Og det samme
gælder her. Nyhedsgrupper er ikke kun for computernørder, men også for folk
der ikke har læst alle mulige fundatser, regler, faq mm.

Desværre må jeg også give andre ret i at du faktisk har en viden som jeg ind
imellem synes jeg kan bruge. Jeg skriver desværre. For hvis ikke du havde
det ville jeg have filtreret dine indlæg fra.

Og læg sluttelig mærke til hvor mange der har kritiseret tonen i dine
indlæg. Ikke bare i denne tråd, men også tidligere. Ikke fordi man altid har
et, hvis man er mange, men alligevel.

Men lad det endelig ikke afholde nogen fra at deltage i debatten. Jeg er
begyndt at opfatte det som morsomt, men ikke lige på den måde som det er
meningen fra din side Claus.

Og godt nytår og god vind til jer alle. Også dig Claus.

Erik Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-01-04 13:13

Uheldigvis faldt Erik Breum Petersen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Claus. Jeg må give de andre ret.

Jamen så gør du bare det

> [...]
> det samme gælder her. Nyhedsgrupper er ikke kun for computernørder,
> men også for folk der ikke har læst alle mulige fundatser, regler,

Så fordi det er noget med edb, så fritager det automatisk folk fra at
tænke sig om!?

Vor herre bevares os!

Endelig er det noget vrøvl. Når man tager sit internet abonnement i
brug, så har man også tiltrådt at efterleve netiketten. Det er
standard i alle internetudbyderes abonnementsbetingelser.

Hvordan kan det være, at disse gode søfolk pludselig ignorerer
almindelige accepterede regler for brugen af usenettet?

Er de for dumme?
Er de uoplyste? (jeg må jo ikke bruge ordet ignorant)
Er de fuldstændig ligeglade med deres medskribenter?

> Og læg sluttelig mærke til hvor mange der har kritiseret tonen i
dine
> indlæg. Ikke bare i denne tråd, men også tidligere. Ikke fordi man
> altid har et, hvis man er mange, men alligevel.

Folk kan kritisere alt det de vil. Jeg er helt og aldeles
uimponeret....

> Men lad det endelig ikke afholde nogen fra at deltage i debatten.
Jeg
> er begyndt at opfatte det som morsomt, men ikke lige på den måde som
> det er meningen fra din side Claus.

Mon du er i stand til at vurdere, hvordan jeg opfatter ting?
Jeg har tidligere omtalt folks mystiske krystalkugle, er det den, du
bruger?

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-12-03 20:48

Claus,

> Kan du henvis til eksempler på, at folk er blevet gjort til grin her i
> gruppen?

Se din næste sætning:

> Eksempelvis blæser du selv på reglerne og citerer fuldstændig som det
> passer dig. Hvem gider at bruge tid på at hjælpe folk, hvis de ikke
> engang vil bruge fem sekunder på at gøre deres indlæg læselige?

Se, det var jo et godt eksempel på at du er overlegen og taler ned til de
nye sejlere der forsøger at hente gode råd her i gruppen. Det kunne jo være
at Torben har nok at gøre med at få stillet spørgsmålet på en forståelig
måde og ikke lige kan overskue alle facetterne.

Det kan jo også være at han er en rar og omgængelig person der har venner og
familie der gerne vil være sammen med ham "live" så ikke han, som du, bruger
*al* sin tid på perfid vis at studere alle indlæg og samtlige regler i
verdenen.

Jeg har talt med flere der nævner præcis *dig* som grund til at de ikke
længere gider læse og skrive i denne NG. Det synes jeg er ærgeligt. Lige nu
har du fået skabt en stemning hvor mange holde sig væk og der kun er
kamphaner tilbage.

Personlig så jeg hellere en masse indlæg med *nogenlunde OK* format, end få
korrekt formaterede indlæg.

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-03 22:28

Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
spørgsmålet
> på en forståelig måde og ikke lige kan overskue alle facetterne.

At citere korrekt er ikke spørgsmål om at have energi eller resurser
nok, det er alene et spørgsmål om at gide!

Hvad er din egen undskyldning for at citerer som du gør? At det rager
dig en skid?

> [...]
> venner og familie der gerne vil være sammen med ham "live" så ikke
> han, som du, bruger *al* sin tid på perfid vis at studere alle

Du mener altså, at han ikke gider citerer korrekt, blot fordi han
gerne vil være sammen med sin fammilie og venner?

Sikke dog noget ævl! (og du må gerne citerer dette)

Hvorfor har folk så mange dødsyge undskyldninger på andres vegne?

> [...]
> ikke længere gider læse og skrive i denne NG. Det synes jeg er
> ærgeligt. Lige nu har du fået skabt en stemning hvor mange holde sig

Skal jeg sende dem en pakke kiks og en æske engangservietter?

> Personlig så jeg hellere en masse indlæg med *nogenlunde OK* format,
> end få korrekt formaterede indlæg.

Det er måske grunden til, at du ikke selv gider at gøre dig umage med
at citerer korrekt?

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 01-01-04 05:16

Uheldigvis faldt Torben Bach over tastaturet og skrev derved følgende:

Hej Claus -
Mit sidste indlæg - gider simpelthen ikke at fortsætte diskussion, men da du
kalder mig for ignorant mv., får du denne respons:

Jeg faldt netop over tastaturet, men af uransagelige grunde mistede jeg et
længere indlæg i relation til dine besvarelser i denne gruppe. Jeg har
simpelthen ikke energi til at dokumentere o.f. dig, at du er urimelig i dine
udsagn mod mig, at jeg ikke kan håndtere det at citere o.s.v, eller at jeg
er ignorant, eller at nogle andre er idioter, eller hvad du ellers kan finde
på at skrive i din kampiver, for det kan du ved selvsyn konstatere, hvis du
ellers er i stand til at afholde dig for at smide sten tilbage mod andre,
der på en pæn måde prøver at få dig til at være seriøs. Du kan se lidt
tilbage på det, du mener at kunne tillade dig at skrive under påskud af, at
det er et TILBUD og IKKE ET PÅBUD, og jeg FORSØGER kun at gøre dig opmærksom
på, at din facon kan virke stødende og afholde andre for at spørge om dette
eller hint.

Jeg er noget chokeret over, at en enkelt henvendelse fra Hans Olsen den
23/12 og et spagfærdig udsagn fra mig samme dag medfører så megen "snak" fra
din side gående ud på, at kan man ikke tåle mosten, er man måske havnet i
den forkerte gruppe.
Hva´ fa..... mener du? Bare fordi flere giver udtryk for, at du besidder en
masse viden i.f. det gruppen omhandler, betyder det vel ikke, at du kan té
dig, som det passer dig og dermed kalde en nybegynder som mig for ignorant
og at revse mig, fordi jeg ikke overholder nogle citat-regler. Sidstnævnte i
øvrigt nogle regler, der ikke er entydige for andre end dig?! Din egen link
til emnet viser, at du vist ikke selv har nærlæst, hvad det handler om.
Af samme grund har jeg ikke klippet det ene eller andet fra det ene og andet
uforskammende indlæg fra din hånd. Du kan sagtens selv se, hvad du har
skrevet til den ene og anden i.f. spørgsmålet (tråden) "bore i gelcoat".
Hvis du ikke selv kan se, hvad dine svar til andre syder af, kan det være
lige meget.
Du er velkommen til at tage til genmæle, men jeg mener at denne diskussion
er havnet helt ude i skoven i forhold til det, som gruppen formentligt er
oprettet til. UDVEKSLING AF ERFARINGER BLANDT SEJLERE, og ikke en
diskussionsklub om, hvad det er net-etikette, korrekt citatformulering etc.

Vær med til at gøre gruppen til en seriøs gruppe bestående at mennesker med
en fælles interesse: SEJLADS for såvel amatører som erfarne eller
professionelle!! Lad os være til gavn for hinanden på en ordentlig måde.
Skaf dig et fjernsyn, så du af og til kan forfalde til at se en film i et
par timer i stedet for at begive dig ud i en kamp-debat, som du godt nok
nyder og finder morsom (iflg. eget udsagn - find selv dine egne udsagn -
uden klip!!)

Et eller andet sted, er du sikkert god nok. Jeg har søgt tilbage i gamle
tråde og kan se, at du også er i stand til at give gode råd videre til
andre, men jeg kan også se - uden at jeg behøver at dokumentere det, at du
har en tendens til at være "humoristisk", hvilket ikke er befordrende, når
en anden spørger til noget, og at du på lidet seriøs måde FOR EKSEMPEL
henviser til en forhandler på Grønland, bare fordi vedkommende i forbindelse
med sit spørgsmål ikke lige fik nævnt sin båds placering i.f. DK. Godt nok
har spørgeren givet udsagn om, at han synes, at dit svar var sjovt, men var
det nu seriøst? Det kan man vel ikke sige. Jeg gider ikke at dokumentere,
for du ved selv, hvad du skriver. Kan du ikke selv huske, hvordan du SKRIVER
til andre mennnesker, kan du selv scrolle lidt rundt i.f. de forskellige
tråde og se, hvad du har fundet betimeligt at skrive under henvisning til
din holdning om TILBUD og ikke et PÅBUD.

Spørgsmålet om at bore i gelcoat endte dermed i, at mange faldt over
tastaturet og gav udtryk for, at din facon ikke virker befordrende for
debatten i.f. gruppen, og at mange gerne ønsker at suge til sig af dine
erfaringer frem for at "høre" på dine morsomheder, som du ikke selv opfatter
på samme måde, som modtagerne - og som du klart har tilkendegivet, at du
ikke ønsker at ændre på, hvilket er meget ærgerligt, for jeg tror, at
sejlere har meget at give hinanden i relation til udveksling af erfaringer
i.f. det, som gruppen omhandler.

Med venlig hilsen og ønsket om et godt nyt år

Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-01-04 08:09

Uheldigvis faldt Torben Bach (igen) over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Hej Claus -
> Mit sidste indlæg - gider simpelthen ikke at fortsætte diskussion,
> men da du kalder mig for ignorant mv., får du denne respons:

Du læser og forstår åbenbart lige så dårligt, som du dokumenterer (og
citerer!)

Hvor ser du, at jeg har *kaldt* dig en ignorant?

Jeg skriver direkte:

"Hvad er din undskyldning? Er du bare ligeglad eller ignorant?"

Det er en simpelt spørgsmål, og du har i stil med de andre stadig ikke
nedladet dig til at svare!

> [...]
> citere o.s.v, eller at jeg er ignorant, eller at nogle andre er
> idioter, eller hvad du ellers kan finde på at skrive i din kampiver,

Er det urimeligt at anmode folk om at citerer korrekt, når de selv vil
insistere på at føre disse debatter? Min påstand er da eller nemt at
efterprøve, du citerer stadig som det passer dig.

Vil du venligst komme med henvisninger, hvor jeg har kaldt folk
herinde idioter?! Du kan kun finde en, og det var efter episoden med
"stjernholm"!

> [...]
> er et TILBUD og IKKE ET PÅBUD, og jeg FORSØGER kun at gøre dig
> opmærksom på, at din facon kan virke stødende og afholde andre for

Jeg har tidligere gjort det klart, at jeg kan ikke tage mig af, hvis
folk bliver stødt. Kan folk ikke tåle mosten, så LAD dog VÆRE med at
gå i nærkamp med mig?!!!

Hvorfor i alverden bliver I så ved, hvis I føler jer så dårligt
behandlet. Indtil videre er det da mig, der er blevet antastet med
udokumenteret værtshussladder, citater, som er fuskede samt andre
overdrevne og udokumenterede påstande.

Kalder du det en "pæn måde"?!

Hvad andre folk afholder sig fra er ikke mit problem! Igen kom dog
frem med alle de eksempler, hvor du påstår at jeg er useriøs. Har du
ikke energi til det, så er det måske bedre at stikke piben ind.

> [...]
megen
> "snak" fra din side gående ud på, at kan man ikke tåle mosten, er

Hvis du efter at have ytret dig negativt i et offentligt debatforum,
hvor du endda fremsætter diverse påstande om, at folk bliver gjort
til grin, er chokeret over at få svar på tiltale, så skulle du måske
undlade at skrive dine indlæg. Eller gem dem eventuelt i skuffen, hvis
du ligefrem bliver chokeret over, at du får svar i en offentlig
debatgruppe!

Dit indlæg var gennemgående ret negativt og det er da soleklart at
folk tager til genmæle. Hvad havde du da regnet med?

> [...]
> ikke er entydige for andre end dig?! Din egen link til emnet viser,
> at du vist ikke selv har nærlæst, hvad det handler om.

Nu påstår du, at jeg ter mig som det passer mig, er det noget du har
energi til at dokumentere, eller er det bare noget, jeg skal opfatte
som værende trættende ævl?

Jeg spørger dig endnu engang, hvor ser du, at jeg har *kaldt* dig en
ignorant?

Kender du overhovedet *betydningen* af ordet ignorant?

Og hvad er det så nu, at du påstår, at jeg ikke har nærlæst. Er det
noget, du har energi til at dokumentere?

Sluttelig så er det, du kalder at revse en venlig henstilling og disse
er ganske legitime i henhold til netiketten. Og da du tilsyneladende
*stadig* ikke gider at citerer korrekt, så må jeg endnu engang
henstille til, at du gider at overholde netiketten. Det har du vel
forhåbentligvis energi til??

Alternativt kom med en *klokkeklar* udmelding om, at netiketten ganske
enkelt rager dig en skid. Så er det nemlig langt nemmere at få en
abuseklage igennem

Det er sgu mærkeligt, at folk gerne vil have, at man bruger tid på at
hjælpe dem, og at man endda er flink og høflig. Men de samme folk
*skider* på een, når de skal skrive deres egne indlæg. Det er sgu da
en arrogance, som virkelig vil noget!

Måske jeg skulle stoppe med at hjælpe folk, som vedbliver med at være
så ligegyldige og arrogante?

> [...]
SEJLERE,
> og ikke en diskussionsklub om, hvad det er net-etikette, korrekt

Det er *ikke* mig, der har startet denne diskussion. Det er Hans,
Bjarke, dig, og Alvin! Men når folk henvender sig til mig i denne
gruppe, så får de svar. Det er da vel ikke dit alvor, at jeg bare skal
sidde og glo på alt det ævl, der bliver skrevet, uden at tage til
genmæle...

Er jeg pludselig blevet frataget min grundlovssikrede ytringsfrihed,
når folk selv insisterer at debattere min facon??

Hvis I ikke have svar, så skriv dog til hinanden i e-mail....

> [...]
> mennesker med en fælles interesse: SEJLADS for såvel amatører som
> erfarne eller professionelle!! Lad os være til gavn for hinanden på

Hvis du gad at tælle sammen og læse tilbage i gruppen, så vil du se,
at der er *RET* mange seriøse og saglige indlæg fra min hånd. Og ofte
er de særdelses godt forklaret!

Tilsyneladene rider du med på en bølge, hvor nogle forsøger at gøre
*et* *par* enkelte citater, som endda er *citatfusk* til at være
repræsentativt for de mange hundrede indlæg, jeg måske skriver på en
måned. Det er *HELT* ude i hampen og det er også derfor, at jeg jeg
vedbliver med at bed om dokumentation. På den måde er der måske nogen
som kan få øjnene op for det, der mest af alt ligner en Claus Tersgov
fiksering.

Det er dybt usagligt og ret amatøragtigt!

At nogen folk så endda tager skridtet videre og opretter en helt ny
tråd, er da ganske uforståeligt - og da ikke videre sagligt!

Men det er måske din påstand, at det også var mig, som ansporede til
denne nye tråd??

Der er nogen, som simpelthen ikke kan lade være med kaste sig ud i
hvad som helst for at få en kværulantisk debat i gang med mig. Se bare
hvordan det lykkedes Bjarke at få afsporet en debat om tætning af
ruder til at handle om fysik, som absolutet intet har med emnet at
gøre. Det kan da kun tolkes som notorisk kværulanteri. Der er
tilsyneladende folk, som nærlæser alle mine indlæg med det håb, at de
så kan finde et udsagn, som de kan yppe kniv på.

> Skaf dig et fjernsyn, så du af og til kan forfalde
> til at se en film i et par timer i stedet for at begive dig ud i en

Skal vi ikke være enige om, at du næppe skal blande dig i, hvad jeg
skal og ikke skal!
Lad være med at begynde at diktere, hvad folk skal og ikke skal i
deres liv. Det rager simpelthen ikke dig! Har jeg brug for dine
personlige råd, så skal jeg nok selv spørge!

Igen må jeg understrege, at usetnet er et *TILBUD* ikke et *PÅBUD*!

> [...]
> videre til andre, men jeg kan også se - uden at jeg behøver at
> dokumentere det, at du har en tendens til at være "humoristisk",

Hvis du vil lave om på folk her i gruppen, så må man anbefale dig at
sætte dig ind i, hvordan du bruger dit killfilter!

Uanset hvor i verden, du befinder dig, så vil du altid løbe ind i folk
du ikke kan lide eller tåle. Ignorer dem i stedet for at bekæmpe dem.
Det er en kamp du alligevel aldrig kan vinde, *navnlig* her på
usenettet....

(tilsyneladende er du jo allerede løbet tør for energi, har du
forresten prøvet med Duracell?)

> [...]
ikke
> lige fik nævnt sin båds placering i.f. DK. Godt nok har spørgeren

Når man er interesseret i at give folk en ordentlig hjælp, er det så
for meget for langt, at folk tænker sig bare en lille smule om, og
således får de relevante oplysninger med. I modsat fald er det da at
spilde folks tid.

Hvad er fidusen ved, at jeg sidder og bruger en masse tid på at
fortælle adresser til en mand, hvor han kan købe ting i jylland, hvis
det så viser sig at han bor på Bornholm. Måske får han flere svar, og
dermed spilder han flere folks tid.

Der må sørme være en grænse for folks hjælpeløshed. Hvis man søger
hjælp hos andre, så må man også selv gøre en indsats!

Når folk ikke gider at gøre sig umage, når de søger hjælp, så er der
heller ikke mange, der gider at hjælpe.

I øvrigt, var det virkelig det eneste eksempel du kunne finde, nu du
selv fortæller, at du har siddet og kigge gamle indlæg igennem. Skulle
man tro på jeres utilfredshed, så er det jo nærmest alle mine indlæg,
det er galt med, og så forstår jeg faktisk ikke, at I har så pokkers
svært ved at sandsynliggøre jeres utilfredshed???

> [...]
> ærgerligt, for jeg tror, at sejlere har meget at give hinanden i
> relation til udveksling af erfaringer i.f. det, som gruppen

Så må folk bare bruge deres killfilter! Hvis folk er så ensporede, at
de kun kan fokusere på den første attributtionslinje og derved
fuldstændig overser de næste tredive saglige linjer, så har de da vist
et problem, som går *langt* ud over min attributtionslinje!

Så lev med det, brug et killfilter, stik en finger i jorden eller tag
en bus til månen og mal ungerne lysegrønne med gule prikker.

Jeg har ikke i sinde at ændre på mig selv på grund af nogle enkelte,
nærtagende og filtfølende brokhoveder.

Det er livet sgu for kort til!

Claus

PS JA, Torben, du læste rigtigt! Jeg skrev brokhoveder! Hvis du nu
bliver chokeret igen og endda får trykken for brystet, så må du
hellere ringe 112 så du kan komme i nærheden af en defibrillator. Vi
skulle jo nødig have, at du får et hjertetilfælde bare pga. mig!

Fra : Karsten

Dato : 29-12-03 09:31

De fleste programmer til at poste på Usenet har heldigvis et filter
man kan sætte op til automatisk at frasortere indlæg fra personer man
ikke gider høre på.
Det hjælper selvfølgelig ikke nyankomne, der endnu ikke har fået ham
lagt i kill filteret, men vi andre behøver heldigvis ikke blive nødt
til at høre på ham.

Fra : Steffen Skov

Dato : 29-12-03 11:21

"Karsten" <mailnotshown@tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det hjælper selvfølgelig ikke nyankomne, der endnu ikke har fået ham
> lagt i kill filteret, men vi andre behøver heldigvis ikke blive nødt

Desværre kan et filter ikke skelne mellem Claus´ gode indlæg og hans
politiindlæg. Og som skrevet tidligere, har han jo en uudtømmelig viden om
mange ting til glæde for os alle. Desværre er han blottet for medmenneskelig
forståelse.
Godt Nytår
Steffen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-03 11:24

Uheldigvis faldt Steffen Skov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> politiindlæg. Og som skrevet tidligere, har han jo en uudtømmelig
> viden om mange ting til glæde for os alle. Desværre er han blottet

Overhovedet ikke, jeg er blot allergisk over for idioter

Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 29-12-03 12:26

> Overhovedet ikke, jeg er blot allergisk over for idioter
>
> Claus

Hej Claus
Jeg citerer fra: Gyldendal Psykologisk/Pædagogisk-ordbog:

1) Idiot: psykisk udviklingshæmmet i meget svær grad med IK under ca. 25;
idioter kan næppe forventes at lære egentligt talesprog el. at kunne klare
sig uden konstant omsorg og pleje.

2) Idiot Savant: psykisk udviklingshæmmet person som har en normal el. mere
end normal præstationsevne på et særligt område, fx. hovedregning,
musikalitet, mekanisk hukommelse.

3) Allergi: organismens reaktion, oftest overfølsomhed, over for visse
stoffer.

Efter ovenstående definitioner, vil jeg også mene, du burde finde et mindre
nedværdigende ordvalg. Det vil ikke mindst klæde dig, men også klæde
gruppen.
Er jeg sammen med en idiot, skælder jeg da ikke idioten ud for at være
idiot!

Godt Nytår
Steffen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-03 13:26

Uheldigvis faldt Steffen Skov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg citerer fra: Gyldendal Psykologisk/Pædagogisk-ordbog:

Jamen, så gør du da bare det!

Jeg citererer så fra Politikens Betydningsordbog:

ORDKLASSE: substantiv (fælleskøn)
BØJES: idioten, pluralis idioter, idioterne
DELES: i-di-ot
1. = fjols; person der opfører sig dumt
2. = (gammeldags) åndssvag person

> Efter ovenstående definitioner, vil jeg også mene, du burde finde et
> mindre nedværdigende ordvalg. Det vil ikke mindst klæde dig, men
også
> klæde gruppen.

Efter ovenstående definition er mit ordvalg ganske passende. Så er det
op til dig, om du gider at bruge din tid på den slags kvæulanterier?

Men måske er Politikens Betydningsordbog ikke fin nok til dig?

> Er jeg sammen med en idiot, skælder jeg da ikke idioten ud for at
være
> idiot!

Hvad du gør eller ikke gør i en given situation vedkommer da ikke mig,
og er egentlig ret uinteressant i denne sammenhæng.

Claus

Fra : Karsten

Dato : 29-12-03 14:08

Så må man jo vælge om man vil høre på de gode ting og tage de dårlige
med, eller om man vil være helt fri.
Der er jo ikke nogen der betaler manden for at svare på indlæg, så
derfor er det jo også helt fuldstændig op til ham selv hvad han vil
skrive.
Hold op med at klynke over at gratis hjælp ikke er tilfredsstillende
for jer.

Fra : Steffen Skov

Dato : 29-12-03 20:17

Tja - kære Karsten
Den gode Claus har fået et vink med en vognstang om hans måde at skrive til
folk på. Manden har ikke fattet en skid, selv om alle respekterer ham for
hans store viden. Personligt ville det det gøre ondt, om ikke Claus kom med
sin meget faglige viden her i gruppen.
Det jeg ikke bryder mig om, er omgangstonen. Selv om Claus skriver, at vi
bare kan lade være med at læse hans indledning (faldt over et eller andet),
er det ikke en i mine øjne en positiv indledning.(det var ikke et citat, dog
noget man har læst!)
Nu laver jeg en tråd i denne gruppe, for disse har bredt sig vidt!
Tråden er: Kære mor
Godt Nytår
Steffen

Fra : Torben Bach

Dato : 23-12-03 23:34

Claus Tersgov
Dit svar med GAABB virker noget overlegent og det sammen med din fast
attributionslinie gør, at det er svært for andre at tage dig alvorligt.

Se feks. Bjarkes opfordring gående ud på, at vi skal behandle hinanden
ordentligt.
Det gør man ikke med et GAABB!!

Med venlig hilsen
Torben Bach
Nykøbing Sj.

Fra : steen

Dato : 24-12-03 14:08

On Tue, 23 Dec 2003 22:33:46 UTC, "Torben Bach" <tsbach@nyka.dk>
wrote:

Seriøst OT!!

>din fast attributionslinie gør, at det er svært for andre at tage dig
alvorligt.

Intet er dog mere harmløst end den auto indsatte linie, hvis ikke folk
kan kapere den form for humor burde de finde et dybere hul at kravle
ned i.

Hvad der er LANGT mere irriterende er at de samme hellige folk ikke
magter simpel citat teknik, som at kommentere under det der skal
kommenteres, samt fjerne resterne af det gamle brev:

Hygge
--
steen
---

Fra : Hans Olsen

Dato : 24-12-03 15:21

"steen" <bondos@_PIST_paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Intet er dog mere harmløst end den auto indsatte linie, hvis ikke folk
> kan kapere den form for humor burde de finde et dybere hul at kravle
Åh nej -
en Claus Tersgov mere
Glædelig jul
MVH
Hans Olsen

Fra : steen

Dato : 24-12-03 16:05

On Wed, 24 Dec 2003 14:21:16 UTC, "Hans Olsen"
<ho-NOSPAM-@vejen-net.dk> wrote:

> en Claus Tersgov mere

Ja fy for pokker. ;)

Hygge
--
steen
---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-03 15:56

Uheldigvis faldt steen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Intet er dog mere harmløst end den auto indsatte linie, hvis ikke
folk
> kan kapere den form for humor burde de finde et dybere hul at kravle
> ned i.

Det duer ikke!

Jeg kan nemlig ikke skrive kinesisk

> Hvad der er LANGT mere irriterende er at de samme hellige folk ikke
> magter simpel citat teknik, som at kommentere under det der skal
> kommenteres, samt fjerne resterne af det gamle brev:

Nemlig, men det glemme folk jo fuldstændigt i deres harme.

Sluttelig godt nytår

Claus

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 02-01-04 09:30

> folk
>
> Det duer ikke!
>
> Jeg kan nemlig ikke skrive kinesisk

Se det var god værks.. øhh, nyhedsgruppehumor.

Erik Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-03 15:54

> [...]

> Dit svar med GAABB virker noget overlegent og det sammen med din
> fast attributionslinie gør, at det er svært for andre at tage dig

Det er dit problem - ikke mit. F.eks. kan jeg heller ikke tage folk
alvorligt, når de blæser på reglerne med at citere korrekt!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-03 22:57

> [...]

> Dit svar med GAABB virker noget overlegent og det sammen med din
> fast attributionslinie gør, at det er svært for andre at tage dig

Jeg mener da, at det er dig, som virker noget overlegen, fordi du
tilsyneladende føler dig hævet over alle os andre, når du ikke gider
citere korrekt.

Fra : Niels Kongshøj

Dato : 29-12-03 12:18

Til Claus

Jeg citerer ingen, for så handler et eventuelt svar på dette indlæg
rimeligvis primært om, at jeg ikke kender til korrekt citatteknik (det gør
jeg nemlig ikke).

Jeg synes, at du skulle tackle denne diskussion helt anderledes. Det vigtige
er nemlig ikke, om du kan bevise, at du overholder nogle formelle krav til
usenet. Det er centrale er heller ikke, om du kan påvise, at visse andre
debattører ikke overholder samme formelle krav. Nej, det som er centralt er,
at mange mennesker har følt sig forulempede af din facon. Det, som du
Mit råd til dig er følgende: Tag dog disse menneskers ønsker til
efterretning. Tingene bliver som regel bedre, hvis man gider, at lytte til
hinanden. Der er kommet ret konkrete eksempler på, hvilke typer af
kommentarer, der generer folk her i gruppen. Jeg er helt enig i disse
kommentarer. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor du tilsyneladende er så
uvillig til at lytte til disse ønsker.

Mange hilsener
Niels Kongshøj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-03 14:52

Uheldigvis faldt Niels Kongshøj over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg citerer ingen, for så handler et eventuelt svar på dette indlæg
> rimeligvis primært om, at jeg ikke kender til korrekt citatteknik
> (det gør jeg nemlig ikke).

Jamen, det er da naturligvis råd for. Du behøver såmænd ikke at
forblive i uvidenhed. Du kan læse alt om citatteknik her, hvis du
altså bare gider:

> [...]
Jeg
> forstår simpelthen ikke, hvorfor du tilsyneladende er så uvillig til

Problemet er, at der er nogle mennesker, som tilsyneladende mener, at
jeg skal finde mig i hvad som helst. Det gør jeg bare ikke, og hvis
folk selv dummer sig eller på anden måde er indledningsvis
provokerende, så giver jeg tilbage af samme skuffe.

Bemærk den måde folk angriber mig på. Der *fuskes* med citater, som
tages frem, *uden* at man retfærdigvis fremfører, hvad der ligger til
grund for disse citater. Det er sgu da en uhæderlig måde at debattere
på. Folk er åbenbart af den opfattelse, at Claus Tersgov ikke må give
svar på tiltale!

Læg også mærke til, at folk lynhurtigt trækker sig tilbage, når det
går op for dem, at der ikke er hold i de påstande, de fremsætter. Jeg
*er* meget direkte i min facon. Jeg nægter at tale til folk, som var
de små børn, der skal pylres om. Men omvendt er der ikke mange
eksempler på, at jeg indledningsvis er uforskammet over for folk. Jeg
har gentagende gange efterlyst eksempler på dette, men tilsyneladende
vil folk ikke bringe disse eksempler, men kun tage sætninger ud af
deres kontekst.

Jeg tager til genmæle, og det er der åbenbart nogle i denne gruppe,
som har voldsomme problemer med. Det er deres problem, ikke mit. Jeg
er ikke typen, som ligger under for gruppepres, og hvis folk absolut
insisterer på at debattere min facon her i gruppen, så er det da fint
med mig, men det skal da være på en anstændig vis, ikke alt det
uvedkommende ælv, som der før er blevet citeret.

Nogle folk elsker tilsyneladende at hade Claus Tersgov, og det gør, at
de nogle gange i deres *iver* med at få Claus Tersgov ned med nakken
kvajer sig gevaldigt!

Det seneste eksempel er indlægget fra "Stjernholm":

<3fdcdb2b$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

hvor han åbenlyst dummer sig ret flot. Samtidig sakser han min
emailadresse fra en anden sammenhæng og offentligører den endda her i
gruppen, så alle robotterne kan se den og dermed sende mig spam.

Det er da soleklart, at jeg reagerer på den form for idioti og tager
til genmæle. Uheldigvis er Alvin så uanstændig, at han plukker nogle
enkelte sætninger ud fra mit svar til Stjernholm og dermed inddirekte
bruger dem til at manipulerer gruppen med. Det er uhæderligt og det
gør jeg ham naturligvis opmærksom på. På usenettet kalder man det for
"quotefucking" og på almindelig dansk kaldes det citatfusk.

Der er indtil flere eksempler her i gruppen på, at folk har *faret* i
tastaturet i den tro, at *NU* fik de skovlen under ham Claus Tersgov.
Hvert eneste eksempel har været en fiasko, fordi folk helt åbenlyst
ikke har sat sig ind i det, de taler om. Det plejer jeg gerne at
fortælle folk, og det bliver naturligvis ikke glemt. Derfor er der nok
nogle, som ikke kan tåle at se navnet Claus Tersgov, men igen, det er
altså deres problem. Hvorfor i alverden bruger folk ikke deres
killfilter, hvis de har så meget imod mig og mine indlæg?! Jeg
tvinger sgu da ikke folk til at læse, det jeg skriver!

Endnu et dagfrisk eksempel er Hans Olsens indlæg:

<bsnj0c$1vlv$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>

Hvor han frisk og frejdigt postulerer, at jeg er bruger af Kandu.dk.

Det er det rene *løgn* og latin, og er blot endnu et eksempel på, at
folk udtaler sig om mig, og om ting, de ganske åbentlyst *ikke* har en
brik forstand på! Der er flere af den slags eksempler, bare læs
tilbage i gruppen. Der er folk, som tilsyneladende er *så ivrige* med
at få Claus Tersgov ned med nakken, at de i deres iver tilsyneladende
kobler hjernen fra og bare farer i tastaturet. Og igen må jeg
understrege, at hvis folk *insisterer* på at dumme sig åbenlyst og
angribe min person uden hold i virkeligheden, så får de naturligvis
savr på tiltale.

Samtidig smider samme Hans Olsen nogle citater ud, som igen er grebet
ud af en sammenhæng, som han fuldstændig vælger at klippe væk. Det er
ren manipulation, og et ret fint eksempel på, at folk ynder at gå
efter manden i stedet for at gå efter bolden. Kan man ikke angribe mig
med noget faktuelt, så finder man bare på et eller andet.

Jeg lytter gerne til folk, og jeg går da også ind i en fornuftig
dialog, men hver gang jeg stiller et konkret og direkte spørgsmål, så
klapper folk i som en østers eller kommer med en sludder for en
sladder. Se bare Alvins måde at svare på. Og bemærk hvem der henvender
sig til hvem!

Hvis folk vil debattere min facon, så kom med nogle *hæderlige*,
saglige og konkrete eksempler, så skal jeg gerne forholde mig til dem.
Men den slags citatfusk, som der er blevet fremført i denne tråd,
giver jeg ikke fem flade ører for!

Og hvis folk er så nærtagende, at de ikke kan tåle, at jeg udtrykker
mig klart og præcist, uden at de nødvendigvis må henfalde til
nedladende kommentarer og legen lommepsykolog, så kan jeg ikke tage
det særligt seriøst. Jeg er ikke behagesyg og kan ikke tage hensyn til
folks udtalte nærtagenhed.

Med hensyn til Bjarkes udtalelser om min person, så kan jeg kun afvise
det som tantesladder af værste skuffe!

Hvis der efter Bjarkes udsagn er flere personer, som ikke vil
læse/skrive i denne gruppe alene pga. mine indlæg, så burde Bjarke
dokumentere sin påstand, eller de omtalte personer skulle stå frem og
fortælle præcis, hvad det er, de ikke er tilfredse med.

Men som det er formuleret nu, er det ikke værd at betragte som andet
end tantesladder og personlig mudderkastning, og det gider jeg ikke
forholde mig til. Fakta, tak.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-03 15:04

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

OE brugere kan ikke bruge disse links, uden at der står "news" foran.

< news:3fdcdb2b$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

Nu burde de virke.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-03 15:24

> [...]

> kvajer sig gevaldigt!
>
> Det seneste eksempel er indlægget fra "Stjernholm":

Næh, det seneste eksempel er faktisk fra i dag kl. 13.37 hvor "Poul
Hyldig" dummer sig gevaldigt og kalder mig en løgner, uden at sætte
sig ind i tingene!

Det er dog beskæmmende, skal man le eller græde

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-12-03 16:17

Hej Claus,

Jeg tror faktisk ikke der er manger der elsker at hade dig Claus. Vi er
mange der har stor respekt for din viden.

Ligesom du forsøger at opdrage andre i citatteknik, så prøver vi bare at
opdrage dig i alm. venlig kommunikation mellem mennesker. - så jeg tror
måske vi er lige gode om det.

Mht mine udsagn om dem der er flygtet, så glemmer du, at ikke alle mennesker
er kamphaner som du (og jeg måske også er :-/ ) og ikke ønsker at blive
brugt i denne kamp. De har bare pakket sammen og er forsvundet.

Jeg elsker Steffens "skolelære-svar" på definitionen af en idiot. Med risiko
for at tage side i diskussionen om hvilken en af definitionerne der er den
mest korrekte, så vil jeg undladde at bruge ordet "idiot" om dig Claus. Det
er misbrug af ordet og så gal fat er den ikke med dig. Jurister bruger et
ord der passer meget bedre på dig. Du er kværulantforrykt.

- og med min indledning på dette, mit sidste, indlæg om dette emne,
risikerer jeg nu, at vi andre også hænger med det ord over vores hoveder
<smile>

Godt nytår. Over and out.

Bjarke

PS: ved allerede, at du måske også opfatter dette imødekommende svar som
endnu et angreb. - men det tager jeg bare med ....

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

CUT
> Nogle folk elsker tilsyneladende at hade Claus Tersgov, og det gør, at
> de nogle gange i deres *iver* med at få Claus Tersgov ned med nakken
> kvajer sig gevaldigt!

CUT

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-03 17:03

> [...]

bare
> at opdrage dig i alm. venlig kommunikation mellem mennesker. - så

Hvor er der eksempler på, at jeg ikke har været venlig i min
kommunikation?

Du kan sikkert finde masse af eksempler på sarkasme, hvis folk ikke
har sat sig ind i tingene, men som hovedregel er jeg altid venlig, men
jeg fedter ikke for folk, hvis det er det, du eftersøger.

Iøvrigt forsøger jeg ikke at opdrage folk i citatteknik. Du kan ikke
finde mange eksempler på, at jeg påpeger folks citatteknik (det er
som regel spild af tid, fordi folk er bedøvende ligeglade, når andre
skal læse deres indlæg!) Jeg har gjort det i denne tråd, fordi det er
ret interessant at vide, hvorfor folk kalder andre mennesker overlegne
og arrogante, samtidig med, at de tilsyneladende kun har foragt til
overs for andre. Hvad er det mon, som gør, at folk ikke vil citere
korrekt?

Tilsyneladende kun foragt eller ugidelighed. Ignorance kan næppe være
svaret, fordi der er da blevet bragt link og forklaringer nok.Jeg har
før spurgt dig om, hvorfor du selv citerer som det passer dig, men har
ikke fået et præcist svar.

> [...]
> mennesker er kamphaner som du (og jeg måske også er :-/ ) og ikke
> ønsker at blive brugt i denne kamp. De har bare pakket sammen og er

Så skulle du holde dig for god til at bruge dem i dit udsagn. Indtil
videre er dit udsagn ganske udokumenteret og kan ikke betragtets som
andet end tantesladder. Når man fremsætter den slags krænkende udsagn
offentligt, så bør man kunne dokumentere sin påstand. Alt andet er
uanstændigt!

At man så endda blive kaldt kvæurlantforrykt, når man tager til
genmæle, det siger vist en hel del mere om dig, end om mig.

> [...]
> ordet "idiot" om dig Claus. Det er misbrug af ordet og så gal fat er
> den ikke med dig. Jurister bruger et ord der passer meget bedre på

Endnu et eksempel på at folk gerne vil lege lommespykolog! Gå efter
bolden, Bjarke!

Iøvrigt kan du ikke finde *et eneste* eksempel på, at jeg har kaldt
folk idioter her i gruppen. Jeg har i en sætning skrevet, at jeg er
allergisk over for idioter, og den pågældende sætning var endda
efterfulgt af en *smiley*. Dog har jeg i en sætning til "stjernholm"
brugt vendingen "inden du spiller hel idiot", men det er også det
eneste eksempel, du kan finde her i gruppen, og igen var det et svar
på en fuldstændig uberettiget anklage, fremsat ef en ignorant.

Set i lyset af, at du deltager lige så meget i debatten og endda
fremsætter krænkende, udokumenterede påstande, hvem er så
"kværulantforrykt"?

Endnu et klokkeklart eksempel på, at folk henfalder til platheder, når
jeg tager til genmæle. Hvis folk ikke ønsker svar, når de kalder mig
det ene eller det andet, hvad er så grunden til, at I poster jeres
indlæg?

Claus

Fra : Alvin

Dato : 29-12-03 20:39

Kære Claus......det er din ven Alvin.... ham "quotefuckeren" du ved.....jeg
prøver endnu engang at appellere til dit andet jeg.
Fair nok når du siger at jeg citerer dine udtalelser uden at de fremstår i
en helhed, men uanset om dine sætninger/udtalelser står alene eller med
tekst både ovenfor og/eller nedenunder så er din måde at "tale" til andre
sejlere på ofte uanstændig. Hver gang der bliver svinet til højre og venstre
i denne gruppe er det med dig som centrum....hvorfor mon?.....hvorfor
"sviner" vi andre ikke hinanden til?....er et af svarene at vi godt kan være
"grove", ved hinanden, uden at være uforskammede eller nedsættende?.....er
det fordi vi netop har den situationsfornemmelse, der gør at vi kan
"interagere" uden nævneværdige problemer?
Prøv at erindre dig selv om hvad denne gruppes formål er.........prøv at
bemærke dig hvor meget ros du får for din viden og lyst til at dele
denne...og dermed hjælpe os andre sejlere. Selvom det måske kan lyde en
smule søgt så bør diskussionerne i denne gruppe være et spejl af den måde
som vi behandler hinanden på når vi mødet på havet eller i havnen. Jeg kan
ikke i min vildeste fantasi forestille mig at du taler til dine medsejlere
som du "taler" i denne gruppe.
Jeg kan godt se at du er trængt på mange fronter og du ikke er typen der
opgiver uden kamp og det er prisværdigt, men man kan godt "kapitulere" uden
at miste ansigt og med æren i behold. Lad være med at tro at du bliver
forfulgt for det gør du ikke du er bare kommet ud i det vejr som du vidste
ville komme men du ville jo ikke blive i havnen.

PS
Paranoiaen bliver først rigtig slem når den indhenter en.

Hav et godt nytår Claus.......og jeg tildeler dig lige en
"dk.fritid.sejlads" gruppekrammer mere.....jeg ved at du savner dem...og du
synes de er dejlige.

Alvin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-12-03 01:25

> [...]

> svinet til højre og venstre i denne gruppe er det med dig som
> centrum....hvorfor mon?.....hvorfor "sviner" vi andre ikke hinanden

Kunne du ikke være så venlig at komme med *konkrete* eksempler på
"alle" disse gange, hvor sejlere er belevt svinet til. Alle de løse og
udokumenterede beskyldninger gider jeg ikke længere at forholde mig
til.

Så Alvin, kom med konkrete fakta! Det er nu tredie gang, jeg beder om
konkrete henvisninger, som ikke består af citatfusk. Hvis du vil føre
en anstændig dialog, så kom med henvisninger til alle dine påstande.

> [...]
> havnen. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at du
> taler til dine medsejlere som du "taler" i denne gruppe.

Endu en gang, kom med konkrete, uforfalskede eksempler, hvor jeg
uopfordret har talt beskidt til folk. Fakta Alvin!

> [...]
ud
> i det vejr som du vidste ville komme men du ville jo ikke blive i

Jeg er ikke spor trængt. Egentlige er det lidt underholdende, og havde
jeg haft fjernsyn, så tvivler jeg faktisk på, at der er nogen
amerikanske sæbeoperarer, som har samme underholdningsværdi som
dk.fritid.sejlads har lige nu! Det er sørgeligt at folk ikke svarer
direkte på de spørgsmål, jeg stiller. Du rider med på en bølge, som
dybeste set bunder i et eneste eksempel, som ironisk nok er revet
direkte ud af en kontekst, i en anden nyhedsgruppe, og det ene
citatfuskede eksempel forsøger man nu krampagtigt at gøre
repræsentativt ud af de måske 100 indlæg, jeg skriver på en uge.

Det er *dybt* usagligt, og det er det, jeg oppunerer imod. Jeg beder
om fakta, men i stedet fyger den ene latterlige beskyldning rundt
efter den anden, samtidig med, at diverse lommepsykologer forsøger at
afspore debatten. Se evt den anden tråd, hvor folk frejdigt kalder mig
en løgner, fordi de ikke aner, hvad de taler om.

Kom dog med konkrete eksempler, hvis jeg er så uforskammet som I
påstår, så burde det da ikke være særligt svært. Hvis du virkelig vil
appellere til mig, så dokumenter dine påstande!

> PS
> Paranoiaen bliver først rigtig slem når den indhenter en.

Derfor synes jeg også, at du skulle dokumentere alle dine påstande i
stedet for at ævle det samme igen og igen. Jeg er ikke paranoid, det
må da være dem, som vedbliver at beskylde mig for dette og hint, uden
nogen egentlig dokumentation. Jeg har aldrig påstået, at jeg bliver
forfulgt. Jeg har derimod påstået, at nogen folk med tilpas stor iver
ynder at forsøge at "nakke" mig på det ene eller andet grundlag.
Desværre er det indtil videre endt med, at folk dummer sig på stribe.

Jeg har klokkeklart dokumenteret disse eksempler, og det seneste er
endda fra i dag, kl 13.37 forfattet af Poul Hyldig.

Kan det undre nogen, at jeg sidder og *griner* min røv i laser, hver
gang folk dummer sig?

Hvad folk har drømt, hørt på den lokale bodega, eller set i deres
mystiske krystalkugle, kan jeg ikke bruge til noget. Det er mig
uendelig ligegyldigt.

Kom med fakta, Alvin.

Sluttelig kan det kun undre mig, at du vedbliver at forlange høflighed
og respekt, samtidig med, at du taler vidt og bredt om hvor
fantastiske mennesker sejlere er, når du *vedbliver* med at blæse på
folk omkring citater og læsevenligheden af dine indlæg.

DET synes jeg er respektløst og du har stadig ikke givet en god grund
til din ligegyldighed?

Claus

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 29-12-03 20:48

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
+ en masse andre har skrevet en masse

<Snip-Snap en hel masse>

Håber jeg har forstået rigtigt af

> [...]

> folk selv dummer sig eller på anden måde er indledningsvis
> provokerende, så giver jeg tilbage af samme skuffe.

Jeg har et meget kort indblik i denne morsomme tråd.

Du skriver i overnnævnte "indledningsvis provokerende"
Er problemet ikke netop at der er flere der netop føler at

"Uheldigvis faldt XXX over tastaturet og skrev derved følgende:"

er "indledningsvis provokerende" - og på (høflig) vis spørger om du kan
ændre det fremover ?

<Snip snap en hel masse mere>

/Hans-Henrik Andresen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-12-03 01:46

Uheldigvis faldt Hans-Henrik Andresen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]

> "Uheldigvis faldt XXX over tastaturet og skrev derved følgende:"
>
> er "indledningsvis provokerende" - og på (høflig) vis spørger om du

Hvis folk vil lade sig provokere af disse tre ord, så er der ikke
meget at gøre ved det. Jeg har klart tilkendegivet, at jeg ikke agter
at ændre denne linje, så hvis folk føler sig så voldsomt stødt over
denne ret uskyldige attributtionslinje, er der ikke andet at gøre, end
at henvise dem til brugen af deres killfilter, eller blot undlade at
læse endsige kommentere mine indlæg.

Jeg *tvinger* ikke folk til tastaturet eller skærmen. Mine indlæg er
et tilbud, ikke et påbud. Jeg skifter aldrig navn, så det er ikke
særlig svært at frasortere mine indlæg. Men problemet er vel så, at så
har folk vel ikke nogen at blive forarget på her i gruppen?

Sluttelig er det jo slet ikke denne linje, som denne debat handler om.
Folk påstår frejdigt det ene efter det andet, selv om jeg vedbliver at
bede om dokumentation.

Google gemmer alt, og jeg har aldrig skrevet under synonym, så helt
ærligt, hvor svært kan det være for folk at konkretiserer deres
utilfredshed?

Indtil videre er der kun blevet fremlagt et par enkelte citatfusk til
trods for, at folk tilnærmelsesvis mener, at jeg er uforskammet i alle
mine indlæg. Hvorfor i alverden er det så så svært at komme med
konkrete eksempler her fra gruppen?

Nogen her i gruppen er tilsyneladende så desperate, at de i deres iver
for at fremstille mig som den store stygge ulv, uden blussel kommer
med direkte løgnagtige udsagn, fremsætter påstande, som mest af alt
minder om fladpandet bodegasnak med mere, og i øvrigt kun baserer hele
deres modvilje mod min person på et enkelt citat, taget fra en ganske
anden sammenhæng.

Så det kan næppe reduceres til kun at handle om en forholdsvis
uskyldig attributionslinje.

Claus