Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Taske eller lignende til filtre
Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 22-12-03 19:25

Hvem kan hjælpe med en god løsning til opbevaring af diverse filtre i
fototaske?

I øjeblikket har jeg mine POL filtre i forskellige størrelser fra 52 mm til
77 mm liggende i originale plastæsker med foring, men de fylder godt i
fototasken og endnu mere i lomme på jakke

Findes der en "blød foret stof folder" eller lignende til at opbevare og
medbringe filtre i? Jeg har ingen kunnet finde, så giv meget gerne et link
til model og hvor den evt. kan købes

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : nyrup

Dato : 22-12-03 22:26

Igen kan jeg anbefale "gør-det-selv" arbejde...
Jeg har lavet en lille taske af kunstskind til min IXUS og det vil man også
snildt kunne lave til filtre. Du kan evt. lave det i ægte skind eller læder.
Det er faktisk ret hurtigt lavet, hvis man bare har en lille smule ide om
hvordan man vil ha' det skal være. Fordelen er at det bliver nøjagtigt som
man har tænkt sig og ikke er tvunget til at finde sig i en eller anden
standardløsning.
mvh,
Lars-Peder.

Fra : Poul B-H

Dato : 22-12-03 23:12

"Nikon D1 og F5 Fan" <D"slet 1dette"@NikonPro.dk> wrote in message
> [...]
> medbringe filtre i? Jeg har ingen kunnet finde, så giv meget gerne et link

Den findes, men hvis den skal være foret og også have plads til 77mm, så
fylder den noget.

http://www.schneideroptics.com/filters/filters_for_still_photography/accessories/pouches/
http://www.robertwhite.co.uk/lee.htm
http://www.central-camera.com/cases/domke/domke_access.htm#filter

http://www.kcamera.com/main/invnew/newbgm.htm
http://www.photografica.com/shop/templates/product.asp?ProductGuid=056035195518
http://www.pictureline.com/photographic/bags/alowepro/info/SFfilterpocket.html
http://www.pluspark.de/cgi-bin/pluspark.pl?f=NR&c=2553041&t=temartic

til mindre filtre kan også anvendes minidisk tasker, jeg har også nogle
runde børnepunge , med lynlås i siden, fra bl.a. legoland og tiger butikken.
jeg har så klippet nogle tynde plader mosgummi ( fra Panduro hobby) til, så
de ligger imellem filtrene, det giver en meget kompakt taske, men oversigten
er ikke så god som i en mappe/folder.
Hvis man kan finde pungene med glat yderside, kan man sætte dymo mærkater
på, det hjælper på overskueligheden.

værs'go'

Poul B-H

Fra : Niels J. Larsen