Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd om køb af Digitalkamera
Fra : Klaus Maass

Dato : 22-12-03 17:02

Hej til alle NG,er

Jeg er ligesom så mange andre blevet interesseret i et Digitalkamera.
Efterhånden har jeg "skruet" mig ind på enten Olympus 400mju eller et Canon
IXUS400.

Jeg sværger mest til Olympus'en p.g.a et flot design samt bedre beskyttelse
af objektiv. Efter sigende skulle kvaliteten af billeder og diverse også
være i orden.

Men når jeg læser i nyhedsgruppen er der ikke mange indlæg om Olympus,
hvordan kan det være? er det fordi modellen er rimelig ny eller hvad?
Erfaringer med ovennævnte modeller modtages gerne, er ved at spare sammen
til en af dem, skulle gerne være en gave til mig selv grundet rygestop.

Med venlig hilsen
Klaus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-12-03 18:24

On 2003-12-22, Klaus Maass <maass@mail.dk> wrote:
> [...]
> Erfaringer med ovennævnte modeller modtages gerne, er ved at spare sammen
> til en af dem, skulle gerne være en gave til mig selv grundet rygestop.

Canon har langt den største markedsandel, og satser på 20-25% markedsandel.
En del Canon anvender Compact Flash hukommelse, som er fysisk større end de
andre, men som kan fås i 1GB, og 4GB Microdrive (hvis man har råd).

Få returret i forretningen, og lån kameraet med hjem og se om det
er perfekt til dig.

Du kan læse anmeldelser på www.dpreview.com og www.steves-digicams.com

Fra : Henning

Dato : 23-12-03 01:26

"Klaus Maass" <maass@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Men når jeg læser i nyhedsgruppen er der ikke mange indlæg om Olympus,
> hvordan kan det være? er det fordi modellen er rimelig ny eller hvad?

De giver ikke problemer.

Hvis du læser lidt tilbage i gruppen vil du opdage at den er meget domineret
af Canon ejere og at de og andre forsvare deres egne indkøb ved at anbefale
den model de selv har købt.

Du ser derfor ofte anbefalinger der går på købe "gamle" Canon modeller med
f.eks. 2Mp "for det er kvalitet". Og det var/er de da også men.... du kan
for få hundrede kr. ekstra få tilsvarende kvalitet og mange flere Mp.

Tro mig når jeg siger 2Mp er alt forlidt hvis du ikke kan komponere dit foto
i fred og ro, men efterfølgende gerne vil beskære i et
billedbehandlingsprogram.

2Mp er for lidt, 3 kan gå an, men 4 eller flere er ønskelig. Dog skal du
være opmærksom på at optikken m.v. er OK. Det er den som regel hos Olympus
og de andre mærkevare.

Hvis du køber i EU skal du være opmærksom på at Canon ikke annerkender det
indre marked og du derfor ikke kan forvente service fra den danske importør.

mvh Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-03 02:00

"Henning" <Joh@nsen.dk> skrev :

>Hvis du køber i EU skal du være opmærksom på at Canon ikke annerkender det
>indre marked og du derfor ikke kan forvente service fra den danske importør

Hvad har det med det indre marked at gøre?

Det indre marked betyder, at du frit kan handle i alle EU-lande
og har ikke noget med service- eller supportforpligtigelser at
gøre.
--
Knud

Fra : Henning

Dato : 23-12-03 02:07

> "Henning" <Joh@nsen.dk> skrev :
> Det indre marked betyder, at du frit kan handle i alle EU-lande
> og har ikke noget med service- eller supportforpligtigelser at
> gøre.
Nej - det betyder du frit kan handle hvor du finder de bedste betingelser og
det annekender Canon ikke.

mvh Henning

Fra : Henning

Dato : 23-12-03 02:19

"Henning" <Joh@nsen.dk> skrev i en meddelelse
> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> Nej - det betyder du frit kan handle hvor du finder de bedste betingelser
og
> det annekender Canon ikke.

Det er sent og den var for hurtig.

Min indvending mod Canons opførsel går på, at mange andre mærkevare har
"World Wide" garanti, men det mener Canon DK ikke de kan yde til en dansker
der ønsker at spare flere hundrede/tusinde kr. ved at købe i et andet EU
land.

Det indre-/globale marked er kommet for at blive og Canon's modvilje mod at
deltage gør kun at jeg forsøger at undgå at købe deres produkter.

Det blev vist ikke meget bedre men det er alt jeg kan præstere nu.

mvh Henning

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-12-03 09:01

On 2003-12-23, Henning <Joh@nsen.dk> wrote:
> [...]
> være opmærksom på at optikken m.v. er OK. Det er den som regel hos Olympus

Jeg er ikke enig. Havde selv 2Mpix i et par år, og har faktisk set på
et som ekstra kamera. Selvfølgelig vill mere være rart, men jeg går
mere op i kvalitet. Men sådan er vi forskellige.

Fra : Mark

Dato : 23-12-03 12:05

Hej

> [...]
> være opmærksom på at optikken m.v. er OK. Det er den som regel hos Olympus

Jeg er ikke enig, slet ikke.

Jeg udskriver ikke mine fotos. For tiden har jeg ikke noget kamera, havde et
Canon A60, som bekendt har 2mpixel.
Det var for mig ikke noget problem, jeg skal kigge efter et nyt, og jeg har
ikke brug for mere end de 2mpixel, nu ihvertfald, jeg mener ikke den ene
megapixel er 7-800 kroner værd, selvfølgelig, ville jeg da ikke have noget
imod et par extra megapixel, men det er ikke noget jeg savner/savnede.

Men sådan er vi forskellige.

Mvh
Mark