Foto
IBM760 5420
Teil 3020
No name Flash og Canon 300D virker ikke?
Fra : Gert Hansen

Dato : 22-12-03 10:12

Hej

Jeg har et lidt sjovt problem.

Mit Canon 300D vil ikke udløse (og "snakke" med min flash af mærket Sunpak
(automatisk TTL og til Canon - virker fint på alm. 300)). Min anden flash,
en gammel Braun 400 M med SCA adaptor til Canon virker derimod fint.

Nogen der har en forklaring på det problem?

Hilsen

gert hansen
gert@mad.dk

Fra : Deaster

Dato : 22-12-03 10:35

Gert Hansen wrote:
> [...]
> Sunpak (automatisk TTL og til Canon - virker fint på alm. 300)). Min
> anden flash, en gammel Braun 400 M med SCA adaptor til Canon virker

Passer vist meget godt, de eneste flash som virker i praksis til Canons
dig.SLR serie er deres egen EX serie.

Deaster
Nåja,
og god jul.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-12-03 10:41

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> wrote in news:bs6duh$9nrg2$1@ID-
191466.news.uni-berlin.de:

> Passer vist meget godt, de eneste flash som virker i praksis til Canons
> dig.SLR serie er deres egen EX serie.

...og andre EX kompatible blitze - fx Metz MZ54 MZ-3

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Deaster

Dato : 22-12-03 10:49

Kenneth Darling Soerensen wrote:
> "Deaster" <nospam2@deaster.dk> wrote in news:bs6duh$9nrg2$1@ID-
> 191466.news.uni-berlin.de:

> ..og andre EX kompatible blitze - fx Metz MZ54 MZ-3

Har du prøvet det i praksis, jeg synes man hører at det ikke virket ret godt
?

Deaster
Nåja,
og god jul.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-12-03 11:07

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet det i praksis, jeg synes man hører at det ikke virket ret
godt
> ?

Det må kunne konstateres efter samme princip som når man checker blinklys på
en bil: "Virker!....Virker ikke!....Virker....Virker ikke, osv"
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-12-03 14:29

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> wrote in

> Har du prøvet det i praksis, jeg synes man hører at det ikke virket ret
> godt ?

De amerikanere der skriver på dpreview.com er helt pjattede med Metz'en fordi
den er fuldt kompatibel og har en auto-funktion som Canons blitze ikke har.
Har ikke selv prøvet det i praksis, men har læst tilpas mange postive
tilbagemeldinger til at jeg tør skrive det her i gruppen Men prøv selv at
søge på Metz i Canon foraerne på www.dpreview.com...

God jul

Fra : Deaster

Dato : 22-12-03 15:50

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har ikke selv prøvet det i praksis, men har læst tilpas mange postive
> tilbagemeldinger til at jeg tør skrive det her i gruppen Men prøv selv

Will do, thanks.

Deaster