ikke renlig kat
Fra : klaus svendsen

Dato : 22-12-03 02:52

Jeg har en kat på 7 år. Den har hidtil godt sådan nogenlunde kunne finde ud
af det der med bakke og tisse, med nogle få svipsere. men på det senste
foregår det ikke længere i bakken, men i et par hjørner.

det er ved at være meget træls...

er der nogen måde man kan forsøge at vende katten af med dette på?

på forhånd tak

Klaus

Fra : Pia J

Dato : 22-12-03 07:45

> er der nogen måde man kan forsøge at vende katten af med dette på?
>
> på forhånd tak

Urenlighed hos katte kan skyldes sygdom - det gør ondt at besørge i bakken,
så de tror det er bakken der giver smerten. Der behøver ikke være andre
symptomer hos den, katte tåler meget før de viser det.

Hvis dyrlægen dømmer den ok, kan du prøve at kigge på om der er forandringer
i jeres liv den kan være utilfreds med. Ny kæreste, nyt grus, nye larmende
naboer m.m. Dyr begynder ikke på den slags bare fordi de får en fiks ide, så
i første omgang duer det ikke med træning alene.

:Pia

Fra : Axelgaard

Dato : 22-12-03 11:38

"klaus svendsen" <klausberghFJERN@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det er ved at være meget træls...
>
> er der nogen måde man kan forsøge at vende katten af med dette på?

Baldrian/katteurt på spray skulle eftersigende kunne gøre bakken mere
attraktiv. At rens sin bakke i klorin/salmiak skulle og have denne effekt...

Held og lykke med det!

Fra : TøSeN

Dato : 22-12-03 15:14

De "forkerte" steder hvor katten plejer at besørger, kan du prøve på at
sprøjte noget der hedder "Cat-Stop", fra Vitacraft. Det kan fås i Avifauna,
og virker godt på de fleste katte ;)

//Jo

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 22-12-03 19:16

Hej.
Pia nævner, det kan være din kat er syg, jeg giver hende ret deri.
Nyresten!!
Så få lige dyrlægen til at tjekke, om det kan være sygdom der er
årsagen, til at den ikke bruger bakken.
Hvis der ikke er nogen sygdom, så er det rengøring med Rondalon, der
hvor katten har tisset, og så sprøjte efter med "Gå væk kat" (ganske
ufarligt, men effektivt).
Glædelig jul fra Lisbet

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 22-12-03 21:57

Hej Klaus

Du har fået flere gode råd nu, men jeg vil dog sekundere Pia og Lisbet,
hvis urenligheden er opstået pludseligt kunne det sagtens ha' at gøre
med at katten har ondt f.eks. eller hvis den synes bakken ikke er ren
nok. Selvom du renser den som du plejer så kan katten godt pludseligt
få griller
Min ældste hankat har de to sidste gange han har haft tynd mave
besørget på køkkengulvet. Mit gæt er at han forbinder bakken med det
ubehagelige det er at ha' tynd mave. Jeg vasker gulvet med rodalon hvor
uheldet har været og sørger for at vaske bakkerne også, det lader til
at tilfredstille herren (indtil næste gang)

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : maz

Dato : 22-12-03 21:58

klaus svendsen wrote:
> Jeg har en kat på 7 år. Den har hidtil godt sådan nogenlunde kunne
> finde ud af det der med bakke og tisse, med nogle få svipsere. men på
> det senste foregår det ikke længere i bakken, men i et par hjørner.
Katte bliver ikke "bare" urenlige - de er meget sirlige af natur.
Urenlighed er altid kattens måde at fortælle dens ejer, at der er
et-eller-andet galt. Spørgsmålet er bare hvad...

Læs denne artikel - der er et hav af info om urenlighed:

Og som andre har nævnt: Pkt 1) Du skal tage din kat til dyrlægen først for
at udelukke evt. sygdom...

Held og lykke

/M

Fra : klaus svendsen

Dato : 23-12-03 02:33

Tak for jeres råd.
men hvis katten nu skylle have nyresten. ville den så ikke generalt have
svært ved at tisse osv.
den gør det jo konsekvent et sted hver gang?

mvh

klaus

Fra : zasha

Dato : 23-12-03 19:04

> [...]
> svært ved at tisse osv.
> den gør det jo konsekvent et sted hver gang?

Hej Klaus

Min hunkat på 4 år får også "pisse-flip" af og til...faktisk ret tit det
seneste års tid :(

Så pisser hun på køkkenbordet i hjørnet, ind under lister og op af tapetet,
så jeg er ved at fortvivle. Af og til pisser hun op ad min computer eller
lige ved siden af kattebakken (hun har to, en inde og en i kattegården)
Og jeg aner ikke hvorfor. Hun fik en indsprøjtning hos dyrlægen, det var
fedt, for der gik over 1 måned før hun gjorde det igen (altså pissede hvor
hun ikke må). Men det er jo ingen løsning. Her på det sidste har hun været
ekstremt kontaktsøgende (hun er ellers en reserveret lille mokke) så jeg har
kælet med hende, nusset og alt muligt, overøst hende med
opmærksomhed....og...ingen pisseri *banker under bordet og spytter over
venstre skulder*

Så hvis dyrlægen siger nej til at den fejler noget, så prøv
med....opmærksomhed/leg...det er ihvertfald et råd, der ikke lænser
bankkontoen.

Er det en han eller en hun du har? og er det en enekat?

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
http://hei.homepage.dk/godter.html

Fra : klaus svendsen

Dato : 23-12-03 22:54

Hej

det er en hunkat og enebarn den er meget kontaktsøgende og temmelig
kælen. tror muligvis det kan være noget med hendes kontaktbehov.

mvh

klaus