Dårlig mave
Fra : KD

Dato : 22-12-03 08:18

Min hund (gravhund) har nu i 6 dage haft tynd mave. !

Nogen der har et godt råd, til hvordan jeg kan afhjælpe denne dårlige mave
???

Morten

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-12-03 09:48

"KD" <kd@bugtens.dk> wrote in message
> Min hund (gravhund) har nu i 6 dage haft tynd mave. !
>
> Nogen der har et godt råd, til hvordan jeg kan afhjælpe denne dårlige mave
> ???

Det er mange dage! Jeg ville komme et smut til dyrlæge! Better safe than
sorry.

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 11:12

On Mon, 22 Dec 2003 09:47:54 +0100, "Rinnie Ilsøe"
<reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote:

>"KD" <kd@bugtens.dk> wrote in message

>Det er mange dage! Jeg ville komme et smut til dyrlæge! Better safe than
>sorry.

Dyrlægen villle osse være mit råd, men prøv at give hunden noget A38.
Det har jeg haft gode erfaringer med. Jeg har dog ikke prøvet at have
en hund med dårlig mave SÅ længe...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Erik Aalund

Dato : 22-12-03 21:16

Det er altid vigtig at en hund med dårlig mave faster i et døgn, hvorefter
den skal have hppige små måltider bestående af f.eks. kogt kylling, fisk,
havregrød, kogt ris og A28. Derudover tager hunde ikke skade af Paraghurt
tabletter. Og så rigelig kogt vand - koldt selvfølgelig.(Ifølge erfaringer
og vores dyrelæge).
Men efter så mange dage ville jeg nu nok også lige smutte forbi dyrelægen.
vh
Erik

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-12-03 17:24

On Mon, 22 Dec 2003 21:16:25 +0100, "Erik Aalund"
<aalund@FJERNesenet.dk> wrote:

> [...]
>tabletter. Og så rigelig kogt vand - koldt selvfølgelig.(Ifølge erfaringer

,,,ja det har jeg også fået at vide de gange jeg har haft problemet,
og det råd vil dyrlægen ret sikkert give, og så skal man komme tilbage
hvis det ikke har hjulpet

>Men efter så mange dage ville jeg nu nok også lige smutte forbi dyrelægen.
>vh
>Erik

ja det er nok en god ide

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 22-12-03 10:17

"KD" <kd@bugtens.dk> skrev i en meddelelse
> Min hund (gravhund) har nu i 6 dage haft tynd mave. !
>
> Nogen der har et godt råd, til hvordan jeg kan afhjælpe denne
dårlige mave
> ???

Hej Morten

Mit bedste råd er at du kontakter din dyrlæge
og det hurtigst muligt
hejhils fra Ami

Fra : Is

Dato : 22-12-03 19:15

"KD" <kd@bugtens.dk> skrev i en meddelelse
> Min hund (gravhund) har nu i 6 dage haft tynd mave. !
>
> Nogen der har et godt råd, til hvordan jeg kan afhjælpe denne dårlige mave
> ???
---
Et døgns faste (for din hund) og start den derefter op med skånekost.
Hvis der er blod i afførinen eller din hund er sløj , så er det dyrlægen der
skal besøges.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Kurt Becher

Dato : 22-12-03 19:16

KD wrote:
> Min hund (gravhund) har nu i 6 dage haft tynd mave. !
>
> Nogen der har et godt råd, til hvordan jeg kan afhjælpe denne dårlige
> mave ???
>

> Morten

Hej

Hans tarm skal have ro så derfor 24 timers faste. Dyret skal selvfølgelig
have væske og der giver du kogt vand med salt og sukker (så er alle
elektrolytterne på plads ) i forholdet: 1 liter vand, 1 teskefuld salt og
1 spiseskefuld sukker.

Start derefter langsomt op på foderet, dvs. ikke en kæmpeportion med det
samme!

Hvis han derefter stadig har dårlig mave, så er det til dyrlægen... Du har
allerede gået i laaaang tid

MVH

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-12-03 17:26

On Mon, 22 Dec 2003 19:16:20 +0100, "Kurt Becher"
<kurtbecherUknowwhat2do@pedal.dk> wrote:

>Hej
>
>Hans tarm skal have ro så derfor 24 timers faste. Dyret skal selvfølgelig
>have væske og der giver du kogt vand med salt og sukker (så er alle
>elektrolytterne på plads )

,man kan faktisk få eloktrolytpulver på apoteket til at blande i
vandet, det blev jeg rådet til af min dyrlæge en gang, det virker vist
ret godt

Fra : Kurt Becher

Dato : 22-12-03 20:31

KD wrote:
> Min hund (gravhund) har nu i 6 dage haft tynd mave. !
>
> Nogen der har et godt råd, til hvordan jeg kan afhjælpe denne dårlige
> mave ???
>

> Morten

Hejsa igen

Min utroligt kloge kæreste siger lige til mig, at hvis det står på over 2-3
dage er det ikke akut dårlig mave men kronisk og så skal der søges dyrlæge!
Såøhhhh... Afsted det gik.........

MVH