stavekontrol
Fra : Kasper Johansson

Dato : 22-12-03 18:36

hej NG
dette emne er nok omtalt før man jeg kan ikek finde noget om det...!

men jeg har en engelsk office 2002 (hedder den ikke også XP?)
og jeg kan ikke finde ud af at få den til at chekke dansk stavning...!

hvordan får jeg den til det...?

Kasper...!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-12-03 21:22

"Kasper Johansson" <koaching@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men jeg har en engelsk office 2002 (hedder den ikke også XP?)
> og jeg kan ikke finde ud af at få den til at chekke dansk stavning...!

Du leder åbenbart de forkerte steder, hvis ikke du kan finde noget om det. I
google går du fra forsiden ind i fanen grupper. Her kan du så klikke dig
gennem hierakiet.
Jeg søgte lige på stavekontrol i dk.edb og det gav 2400 hits, så nogen
diskussioner om stavekontrol har der da været.
Der følger jo ikke dansk stavekontrol med den engelske udgave, så der skal
du have fat i tillægsprogrammet Proofing Tools. Det er købevare.

Kurt

Fra : BOH

Dato : 27-12-03 23:15

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> Der følger jo ikke dansk stavekontrol med den engelske udgave, så der
> skal du have fat i tillægsprogrammet Proofing Tools. Det er købevare.

Multilanguage User Interface Package (MUI) giver dig menuer og hjælp m.v. på
f.eks. dansk, og du får også dansk stavekontrol med (også selvom du ikke
vælger DK userinterface).
Men det er dyrere end proofing tools.

--
Mvh Morten

Fra : pre

Dato : 28-12-03 13:26

Den bedste løsning er at følge Kurts anvisning og anskaffe Proofing Tools,
sidst set til ca. 600.-.
Lige siden Office2000 er der en version der passer.

En alternatv løsning er følgende:
http://www.alcodasoftware.com/spell-magic.htm

Hvor der ligger en Dansk ordbog i tilslutning. Prisen har jeg desværre
ikke.
pre