Hvilket bundkort til P4 (800 mhz FSB)
Fra : Thomas Bowers

Dato : 22-12-03 12:21

Hej NG

Jeg står og skal købe nyt bundkort til en P4-C HT 3 ghz 800mhz fsb og er
lidt/meget i tvivl om hvilket chipsæt der p.t. er det bedste køb !

Umiddelbart er jeg nok mest tilbøjelig til at vælge Intels 865 eller 875,
men er absolut åben for andre foreslag

Jeg har planlagt at benytte en Zalman CNPS7000A køler, så bundkortet skal
helst kunne have plads til denne.

På forhånd tak

Mvh. Thomas

Fra : webfactor

Dato : 22-12-03 12:33

&"Thomas Bowers" <Bowers@NOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> men er absolut åben for andre foreslag
>
> Jeg har planlagt at benytte en Zalman CNPS7000A køler, så bundkortet skal

http://www.intel.com/design/motherbd/rl/index.htm?iid=ipp_browse+motherbd_featuredd865perl
Finde et af Perl brædderne de er ikke forfærdelig dyere end andre brædder
www.webfactor.dk

Fra : Jan Richardy

Dato : 22-12-03 12:48

"Thomas Bowers" <Bowers@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men er absolut åben for andre foreslag
> Jeg har planlagt at benytte en Zalman CNPS7000A køler, så bundkortet skal

Asus P4C800-E Deluxe (kører med Intel 875P chipset) er et godt valg, som
rigtigt mange kører med. Jeg kører også selv med en Intel 3ghz cpu og har
lige bestilt Zalman køleren, som passer på Asus-kortet.

Jeg har ihvertfald ikke fortrudt mit køb. Det kører hamrende godt. Jeg har
haft cpu'en clocket til 3.5ghz uden at miste stabiliteten (med Intels stock
køler).

I den forbindelse kan jeg også anbefale Kingston HyperX Dual Channel Ram
(minimum pc3500).

---

JanR

Fra : BorreBoy

Dato : 22-12-03 15:09

"Jan Richardy" <janrichardyFJERN@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt mange kører med. Jeg kører også selv med en Intel 3ghz cpu og har
> lige bestilt Zalman køleren, som passer på Asus-kortet.

Vil jeg også anbefale

Fra : Allan / Kolding

Dato : 22-12-03 18:04

Har selv Asus P4C800 Deluxe,
og det kører fint.

Men se på hvad du skal bruge det til.
Hvis du kun skal have en SATA eller IDE disk til,
og hverken skal kører raid eller bruge firewire er det jo spild
af penge at købe det.

Jeg havde et P4P800 før det overstående kort, og
med nøjagtig de samme koponenter tilsluttet kan mit
nuværende P4C800 Deluxe ikke kører lige så gode test,
som mit gamle P4P800 kort.
Dette er målt uden at overklocke.

Så hvis du ikke vil overclocke m.m., så køb P4P800
Enabled PAT ( Det er et af de få 865 chipset bundkort, som kan kører PAT )
Så har du faktisk et 875 chipset bundkort.
Alternativt P4C800, hvor PAT også er enabled ved overclok.
Hvor mange bogstaver der er bagved, afhænger af udstyret på bundkortet.
Abit laver forøvrigt også fine bundkort ( eks deres MAX 3 ).

Mit råd er at spare lidt på bundkort, og bruge lidt flere penge
på gode ram. Kingston HyperX PC3500 er et udemærket valg,
men der findes nu også andre gode ram.
Prisen siger lidt om hvor gode de er ( somregel )

Allan / Kolding

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 23-12-03 07:30

Jeg er glad for mit Intel 865PERL. Super mobo hvis man ikke oc'er.

Jeg har en CNPS7000A-AlCu på laveste niveau (20 dB) på en P4 2600/800 MHz.
Den køler bare godt - uden støj! Hvis man vil hente en grad eller to mere er
Cu-versionen et godt valg. Ellers MIST-kølerne.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 23-12-03 08:15

Takker for svarene, tror det ender med en 875'er (Abit eller Asus) .....der
skal nok OC'es en smule

Mvh. Thomas