Skærme
Fijala 3554
valg mellem samsung 900 IFT og 900 NF
Fra : Jacob Winther

Dato : 19-04-01 13:23

Hejsa i gruppen

Jeg har i den sidste tid fulgt med i snakken om samsungs skærme, er nået til
den konklusion at jeg selv vil have en 19" skærm.
Valget er faldet på Samsung, deles fordi jeg har været glad for min 17Gli'er
og at i roser 900NF'eren meget.

Hvad erfaring har i med 900 IFT ?

Umidlbart hælder jeg mest til 900 NF pga den større båndbredde.

--
Med Venlig Hilsen
Jacob Winther

ICQ: 113763202

Fra : Apollon

Dato : 19-04-01 23:55

900 IFT er en såkaldt DynaFlat modeltype - den var af første generation nu
har en ny serie - DF -set dagens lys bla. skulle der være en 19" 955 DF på
vej til DK. 900NF er en diamondtron skærm - dvs. tilnærmelsesvis noget der
ret så kraftigt minder om Sony's FD-Trinitron billedrør med de
karakteristiske to vanrette strger henover skærmen.
Hvad man skal vælge er jo nok i sidste ende et personligt valg. Men da NF er
en lidt mere gennemprøvet teknologi end den nyeligt intruducerede DynaFlat
serie - og tilligemed med finere spec's tror jeg nok at jeg personligt ville
vælge en NF skærm. Priserne er stort set de samme...

Hilsen
Apollon

Fra : Jacob Winther

Dato : 21-04-01 15:24

Tak for svaret

Jeg har lige smidt penge i en Samsung SyncMaster 900 NF - mit første indtryk
er bare godt
lækkert at køre 1200x1024 / 100 MHz og 1600x1200 / 85 Mhz. De to streger der
på tværs af skærmen skal jeg koncentre mig for at se. Kort og godt jeg er og
bliver glad for skærmen og kan klart anbefale denne skærm.

Med Venlig Hilsen
Jacob Winther

Fra : Uffe Callesen

Dato : 21-04-01 17:08

That does it !!!

Efter at have kigget efter en god 19" skærm i næsten en måned - er mit valg
også faldet på Samsung 900NF !!! Jeg har ikke læst én eneste dårlig
anmeldelse af denne skærm !!

Fra : Søren Løbner

Dato : 22-04-01 09:42

Hvad gør disse skærme så meget bedre end 900SL+ den er da også godt tilfreds
med???

--
Søren Løbner
Mailto: lobner@pc.dk

Fra : Jacob Winther

Dato : 22-04-01 16:54

Grunden til jeg har fravalgt den i mit valg, er den megen kritik af fejl der
er på den model. Derfor stod valget tilsidst mellem IFT og NF, hvor NF blev
valgt pga den store båndbrede som også SL+ har.

.... og du Søren Løbner jeg langer ikke ud efter SL+, som fik topkarakter i
AOD for et stykke tid siden.

Med Venlig Hilsen
Jacob Winther

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-04-01 21:22

> [...]
> valgt pga den store båndbrede som også SL+ har.
>
> ... og du Søren Løbner jeg langer ikke ud efter SL+, som fik topkarakter i

Jeg er enig! 900 SL+ er bestemt ingen dårlig skærm, hvis man får en uden
fejl. Der var desværre fejl på min 900SL+, så nu får jeg en 900 NF i stedet.
Men de ca. 500 kr. mere for en 900NF meget godt givet ud, idet man får samme
ydelse og båndbredde som langt dyrere mærker som Phillips og Sony.

Så vidt jeg ved har Samsung trukket alle 900SL+ skærme tilbage fra markedet
pga. føromtalte kalibreringsfejl.
----
Mvh
Anders

Fra : Søren Løbner

Dato : 25-04-01 23:19

> Så vidt jeg ved har Samsung trukket alle 900SL+ skærme tilbage fra
markedet

Og alligevel sidder jeg har foran en helt ny UDEN en fejl (skæve, buede
billeder)

Lucky Me )

--
Søren Løbner
Mailto: lobner@pc.dk

Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-04-01 00:30

"Søren Løbner" <lobner@pc.dk> wrote in message
> markedet
>
> Og alligevel sidder jeg har foran en helt ny UDEN en fejl (skæve, buede
> billeder)
>
> Lucky Me )

OK, så er du en af de heldige!! Men jeg er nu ikke så ked af at få en 900NF
i stedet

-----
Mvh
Anders