BIOS kode samt dødt batt.- reset-hjælp...~
Fra : Thomas Lund Madsen

Dato : 22-12-03 10:04

Kære alle,

En god ven har en maskine med password på BIOSen, det var oprindeligt ikke
noget problem (i sig selv), men nu er batt. dødt og maskinen kan ikke finde
noget som helst, og problemet er at vi ikke ikke komme ind i BIOS.

Kan bundkortet have nogle jumbers til resetting, eller gik den slags af mode
i 90erne?

Kan man forestille sig at der på en floppy kan køres et eller andet
flashlignende program (men hvilket)

Jeg har ikke kortet foran mig så jeg kan ikke afsløre flere detaljer.

På forhånd tak!

Thomas, Aalborg

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 22-12-03 10:14

Thomas Lund Madsen wrote:
> [...]
> flashlignende program (men hvilket)
>
> Jeg har ikke kortet foran mig så jeg kan ikke afsløre flere detaljer.

Sæt en tilfældig BIOS i, og start op. Det vil maskinen brokke sig over.
Herefter sætter du den originale BIOS i igen, og du kan køre.

--
Med venlig hilsen - Best regards.
Erik Jakobsen - eja@urbakken.dk

Fra : Leony

Dato : 22-12-03 17:22

In news:BpyFb.1742$pm2.1185@news.get2net.dk,
Thomas Lund Madsen <thomas_tlm@hotmail.hotmail.com> typed:

> [...]
> oprindeligt ikke noget problem (i sig selv), men nu er batt. dødt og
> maskinen kan ikke finde noget som helst, og problemet er at vi ikke

Jeg går ud fra at der er sat et nyt batteri i bundkortet.

> Kan bundkortet have nogle jumbers til resetting, eller gik den slags
> af mode i 90erne?

Kig i manualen til bundkortet. Hvis I ikke har den, så kan den sikkert
downloades fra producenten's hjemmeside.
Nogle gange hjælper det at fjerne jumnperen "clear CMOS" i nogle
minutter.

> Kan man forestille sig at der på en floppy kan køres et eller andet
> flashlignende program (men hvilket)

Der er lidt hokus pokus omhandlende emnet her:
http://packetstormsecurity.nl/Crackers/bios/
http://www.labmice.net/articles/BIOS_hack.htm
http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/html/8171.html
Om der er noget der virker for dig, det ved jeg ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/