Understreget hyperlink
Fra : Jens

Dato : 19-04-01 13:17

Hej NG

Jeg håber at I kan hjælpe mig.

Jeg er ved at lave en hjemmeside i FP2K, med en del tekster, som skal linke
til andre sider. Disse hyperlinks bliver automatisk understregede, hvilket
jeg ikke ønsker. Jeg kan finde ud af, at ændre farve på dem, men hvordan
fjerner jeg understregningen?

mvh
Jens

Fra : jopa

Dato : 19-04-01 16:03

Jens skrev ..
> [...]
> jeg ikke ønsker. Jeg kan finde ud af, at ændre farve på dem, men hvordan

Ved ikke lige hvordan man gør i FrontPage. Men ellers kan du vistnok i HTML
visning indsætte følgende:

Imellem Head og Head skriver du:

a {text-decoration: none}

Det er i øvrigt et meget ofte stillet spørgsmål så nogen gange kan man ved
at kigge lidt tilbage i spørgsmålene finde netop dette svar
--
jopa

www.jp-web.dk

Fra : Jens

Dato : 20-04-01 00:09

Tak for hjælpen. Jeg lagde HTML-koden direkte ind og det hjalp

mvh
Jens

Fra : Jørgen

Dato : 22-06-01 01:28

Jens wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> jeg ikke ønsker. Jeg kan finde ud af, at ændre farve på dem, men hvordan

Hej Jens,
Jeg har haft samme problem, og løste det på denne måde :
Gå ind i HTML-mode i FP
<a style="text-decoration: none"
href="http://www.hyperlink.com">nonunderlinedhyperlink

Bemærk : style="text-decoration: none"

Hilsen
Jørgen

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Gevaldi

Dato : 22-06-01 06:31

"Jørgen" <joergen.vig@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens,
> Jeg har haft samme problem, og løste det på denne måde :
> [...]

I FP98 kan det da lade sig gøre at rette også i "normal" visning, ved at
højreklikke på det link der skal rettes.
Hyperlinks properties, så kommer der en dialogboks hvor der er et menupunkt
der hedder Style og under fanebladet Text kan man sætte Decoration til 0.

Hilsen Gevaldi