hjælp til tydning (dåb)
Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 14-12-03 18:01

Er der en venlig sjæl der vil fylde hullerne ud i nedenstående - og gerne
checke det jeg har tydet.

http://hjem.get2net.dk/erik_p_vinther/

1751

Dom: 1 p: Epiph: døbte jeg Birte Ped Gmd {?} barn i Galthen, baaren af Søren
Thomsens Hustru {?}: Faddere Anders Mogensen, Thomas {?}, Rasmus Poulsens
Hustru og {?} Poulsens ældste datter i Galthen

vh
Erik
DK: fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar
EN: remove "NOSPAM_" from my emailadr. on direct reply

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 14-12-03 18:18

On Sun, 14 Dec 2003 18:01:23 +0100, "Erik Pilgaard Vinther"
<NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> wrote:

>Dom: 1 p: Epiph: døbte jeg Birte Ped Gmd {?} barn i Galthen, baaren af Søren
>Thomsens Hustru {?}: Faddere Anders Mogensen, Thomas {?}, Rasmus Poulsens
>Hustru og {?} Poulsens ældste datter i Galthen

Jeg tror der står:

Dom: 1 p: Epiph: døbte jeg Birte, Peder
Gunders barn i Galthen, baaren af
Søren Thomsens Hustru ibid Faddere
Anders Mortensen, Thomas Michelsen
Rasmus Pedersens Hustru og Niels
Poulsens ældste datter i Galthen
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 14-12-03 19:12

hej Lars,

mange tak for dit svar.

Kunne Gunders være Ginderup (Ginnerup)?
vh
Erik

Fra : Martha Thomsen

Dato : 14-12-03 21:44

Hej
Det tror jeg ikke.
Jeg mener Gunders hentyder til, at Peders far hedder Gunder

mvh Martha Thomsen
martha@thomsen.tdcadsl.dk

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3fdca7e3$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 14-12-03 23:25

On Sun, 14 Dec 2003 21:43:35 +0100, "Martha Thomsen"
<martha@thomsem.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej
>Det tror jeg ikke.
>Jeg mener Gunders hentyder til, at Peders far hedder Gunder

Ja, sådan opfatter jeg det også, altså Peder Gundersen har fået en
datter og hun bliver nu døbt og får navnet Birte.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 15-12-03 19:15

Ok. Det er bare fordi jeg tidligere har fået oplyst at Peder skulle hedde
Sørensen Ginnerup til efternavn, men det kan jo også være denne aflæsning
der er forkert.

Under alle omstændigheder mange tak for hjælpen til alle.

Fra : Arne Nielsen

Dato : 16-12-03 16:49

Erik Pilgaard Vinther wrote:

> [...]
>der er forkert.
>
>Under alle omstændigheder mange tak for hjælpen til alle.

Der står da Ginderup!

Venlig hilsen
Arne

--