Anna Alfrida Nielsen f. 1884 i Rørvig
Fra : Søren

Dato : 10-12-03 16:31

Kan nogen hjælpe mig med at finde frem til hvem der var min farmor Anna
Alfrida Nielsen´s (f. 1884 i Rørvig) far. Efter sigende skulle det være en
fransk bagermester og min farmor var født uden for ægteskabet. Hendes mor
hed Hansine Nielsen.

M.v.h. Søren

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 10-12-03 16:47

"Søren" <luz.biblica@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fransk bagermester og min farmor var født uden for ægteskabet. Hendes mor

Hej Søren

Rørvig kirkebog

Anna Alfrida Kristine Nielsen
født den 3.april 1884
døbt den 14.april 1884 i Rørvig kirke
Forældre. ugift Hansine Petrine Nielsen og
udlagt barnefader bagersvend Alfred Dupont af Rørvig.
Moderen 19 år gl.

Flemming Aasklint
4500 Nykøbing Sj.
faasklint(a)aasklint.dk

Fra : Søren

Dato : 10-12-03 17:42

">
> [...]
> døbt den 14.april 1884 i Rørvig kirke
> Forældre. ugift Hansine Petrine Nielsen og
> udlagt barnefader bagersvend Alfred Dupont af Rørvig.

Tak for oplysningerne. Dem er jeg meget glade for. Hvordan finder jeg frem
til Alfred Dupont´s forældre. Jeg har kun hørt at han var søn af en
kapelmester og franske indvandere. Jeg er også lidt mørk i huden, så det kan
godt stemme overens.

M.v.h. Søren

Fra : K. Thidemann

Dato : 10-12-03 23:10

On Wed, 10 Dec 2003 17:41:31 +0100, "Søren" <luz.biblica@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>til Alfred Dupont´s forældre. Jeg har kun hørt at han var søn af en
>kapelmester og franske indvandere. Jeg er også lidt mørk i huden, så det kan

Hej Søren

Jeg kan godt forstå du er glad for oplysningen, men bemærk lige
oplysningen: udlagt barnefader.
Det er hvad moderen har udlagt - selvfølgelig er der ikke den store
grund til at tro, en pigen på 19 år skulle tale usandt.
Jeg ville nu først finde flere oplysninger om denne sag, før jeg
hopper til hans forældre.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-12-03 00:28

> [...]
> til Alfred Dupont´s forældre. Jeg har kun hørt at han var søn af en
> kapelmester og franske indvandere. Jeg er også lidt mørk i huden, så det

Altså, du er nødt til at få fingrene i faderskabssagen først.
Den finder du på Landsarkivet på Jagtvej på Frederiksberg,
så vidt jeg ved.Her vil du så helt bestemt også finde oplysninger
om Alfred Duponts fødsel, som så igen kan lede dig til hans forældre.
Mvh.Bodil.

Fra : Søren

Dato : 11-12-03 13:29

> [...]
> så vidt jeg ved.Her vil du så helt bestemt også finde oplysninger
> om Alfred Duponts fødsel, som så igen kan lede dig til hans forældre.

Vedr. Alfred Dupont´s faderskab er jeg ret overbevist om at det er sandt
hvad min farmor fortalte mig. Da jeg bor langt fra København har jeg ikke
rigtig muligheder for at komme på Landsarkivet for at gennemgå sagen. Jeg
tager min farmors vidneudsagn for givet. Det kunne være interessant at få
bekræftet at min farmor talte sandt, da hun har kendt sagens udfald.

M.v.h. Søren

Fra : K. Thidemann

Dato : 11-12-03 14:05

On Thu, 11 Dec 2003 13:28:54 +0100, "Søren" <luz.biblica@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>tager min farmors vidneudsagn for givet. Det kunne være interessant at få
>bekræftet at min farmor talte sandt, da hun har kendt sagens udfald.

Kære Søren

Vidneudsagn er ikke = slægtsforskning.
Slægtsforskning er opslag i kilder.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 10-12-03 17:07

On Wed, 10 Dec 2003 16:30:38 +0100, "Søren" <luz.biblica@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>fransk bagermester og min farmor var født uden for ægteskabet. Hendes mor

Hej Søren

Du skriver intet om hvad du selv har forsøgt ?

Har du set i kirkebogen ? (microkort)

Jeg vil mene nedenstående Anne er 'din'.

holbaek, Ods, Rørvig, Rørvig Sogn Rørvig By, , 1 Hus, 64, FT-1890

Peter Madsen, 48, Gift, Husfader, Sømand, Rørvig
Elise Marie Hansen, 47, Gift, Hans Hustru, -, Egebjerg
Henriette Christine Amalie Madsen, 12, Ugift, Deres Børn, -, Rørvig
Peter Laurits Julius Madsen, 9, Ugift, Deres Børn, -, Rørvig
Anne Marie Madsen, 4, Ugift, Deres Børn, -, Rørvig
Anne Alfrida Christine Nielsen, 5, Ugift, Plejebørn, -, Rørvig
Nielsine Marie Nielsen, 11 Sept 1889, Ugift, Plejebørn, -, Rørvig

Kilde: Rørvig Sogn Rørvig By
Navn: Anne Alfrida Christine Nielsen Køn: K
Alder: 5
Stilling i husstanden: Plejebørn Civilstand: Ugift
Erhverv: -
Fødested: Rørvig
Sogn: C4233 Herred: FT-1890
Amt: 291 Stednavn: Rørvig Sogn Rørvig By
Husstands-/familienr: 64 Matr.nr/adresse: 1 Hus
Trossamfund: Lutherant i Folkekirken Handicaps: -
Indtastningsnr: C4233 Løbenr.: C4233
Kommentarer: Første hovedliste i optællingsliste nr. 5
Mvh
Ketty Thidemann