Genetisk, men ikke arvelig!?
Fra : Bo Warming

Dato : 08-12-03 21:38

Genetisk, men ikke arvelig!?

DNA-molekyler kaldes arvens molekyler

Men når de skaber fejl, der betyder sygdom, går disse ikke altid i arv fra
forældre til barn.

Albino-dyr og albino-mennesker får albino-afkom i langt under 1% af
tilfældene.

Mongol-børn fødes aldrig af forældre med mongol-åndsvaghed = Downs Syndrom,
for disse er så syge, at de er ufrugtbare

Albino - og blå øjne - og visse arvelige sygdomme er "vigende" eller
recessive egenskaber, dvs der skal en mangel på farve-DNA til, for at
blegheden "slår igennem"

Sådan er det også med de ca 3000 meget sjældne sygdomme, som der er risiko
for , ved forskellige grader af indavl(inbreeding) fx fætterkusine-ægteskab.

Når søskende får børn sammen, eller forælder&barn får børn sammen, er der
vildt øget indavlsrisiko, hvis både far og mor har DNA-afvigelsen. Hvis de
begge giver DNA-afvigelsen videre til barnet vil den slå igennem.

Almindeligste vigende sygdom i DK er cystisk fibrose, hvor barnet typisk dør
før tyve år gammel pga sejt slim i lungerne. I dele af Mellemøsten plages
man af den alvorlige blodsygdom "Middelhavs-anæmi" der også rammer med stor
hyppighed, hvis forældrene er tætbeslægtede, fx førstegradsbeslægtede

London har mange indvandrere fra Cypern, hvor denne ellers sjældne vigende
sygdom er udbredt, og man opdagede at de disse indvandrere ofte indgifter
sig, så ramtes påfaldende mange britisk-cypriotisk nyfødte af den
invaliderende sygdom.

Dette fik en dum dansk overlæge, som Bertel Haarder tror på, til at
undskylde muslimernes extremt mange åndsvage i Danmark med
fætter-kusine-ægteskaber,

Men grunden til at halvdelen af børnene på Vangedehuse og andre
døgninstitutioner for multihandicappede og mentalt retarderede er muslimer,
er ikke fætterkusine-indavl.

Det skyldes danske behandleres egoistike hang til overbehandling, og
muslimforældres glæde ved at spare lidt mad, ved at overlade forsørgelsen
til en dansk statsinstitution.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 09-12-03 00:48

- og du synes slet ikke du laver lige lovligt mange (intetsigende) indlæg???

Fra : Bo Warming

Dato : 09-12-03 02:30

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message
> - og du synes slet ikke du laver lige lovligt mange (intetsigende)
indlæg???

Genetik er en gren af biokemien, og relevant udfra dk.videnskab fundatsen

Tidsrelevans fremgår af, at Bertel Haarder tror på våset om at den enorme
overrepresentation af muslimbørn på vore handicap-institutioner, har at gøre
med fætterkusine-ægteskaber.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 09-12-03 18:00

Jeg tror nu ikke at Bertel og jeg er den eneste der er pissetræt af at se
dine underlige indlæg overalt.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 09-12-03 18:08

> Jeg tror nu ikke at Bertel og jeg er den eneste der er pissetræt af at se
> dine underlige indlæg overalt.

Jeg tror ikke at jeg er den eneste der er træt af at se dine svar til Bo.
Indlæg der er endnu mere uinteresante end Bo's...som jeg og andre alligevel
ikke kan se da han er filtreret fra, så stop lige hva'?!