Følgevirkninger af at fjerne minuspol på b~
Fra : Martin Sand.

Dato : 22-12-03 01:49

Sker der noget ved at fjerne ÷polen på batteriet? Nulstiller bilens
computere eller er der andre ting man skal være opmærksom på? Jeg skal have
installeret en eff.forstærker, og der står i manualen til forstærkeren at
÷polen skal fjernes fra batteriet under installationen for at undgå
kortslutninger.
Bilen er en Golf IV.

MVH Martin

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-12-03 11:00

On Mon, 22 Dec 2003 01:48:58 +0100, "Martin Sand."
<feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Sker der noget ved at fjerne ÷polen på batteriet?

Intet problem.

/Mogens

Fra : Claus Christensen

Dato : 22-12-03 11:22

> [...]
> installeret en eff.forstærker, og der står i manualen til forstærkeren at
> ÷polen skal fjernes fra batteriet under installationen for at undgå

Prøv at se i din servicebog til bilen...

På min bil er der elruder og de skal nulstilles efter strømmen har været væk
og jeg må heller ikke starte bilen med det samme, den skal stå med tænding
et lille styk tid før man starter motoren...

Fra : Emil Jensen

Dato : 22-12-03 11:30

På min Xantia skal uret genindstilles

Fra : Claus Christensen

Dato : 22-12-03 11:33

> På min Xantia skal uret genindstilles

Ja okay... Og de fleste radioer skal må sæt kanalerne igen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 22-12-03 11:40

Claus Christensen wrote:
> På min bil er der elruder og de skal nulstilles efter strømmen har
> været væk og jeg må heller ikke starte bilen med det samme, den skal
> stå med tænding et lille styk tid før man starter motoren...

Hvilken bil er det?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Claus Christensen

Dato : 22-12-03 12:00

> Hvilken bil er det?

Audi A3

Fra : Troels Pedersen

Dato : 22-12-03 12:20

Claus Christensen wrote:
> Audi A3

Ok, er skrevet bag øret, det kunne jo være jeg endag stod og kunne hjælpe en
med det problem!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 22-12-03 11:27

Martin Sand. wrote:
> [...]
> forstærkeren at ÷polen skal fjernes fra batteriet under
> installationen for at undgå kortslutninger.

Ingen problemer der. Dog er der på sådan en gammel bil som min, lige 15 km
indkøring efter afbrydelse af strømmen. Her står motoren meget ujævnt i
tomgang, og kører helt af h-t. Så det kan måske forventes på en moderne
Golf. Ellers er det bare om at komme igang!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-12-03 11:48

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeret en eff.forstærker, og der står i manualen til forstærkeren at
> ÷polen skal fjernes fra batteriet under installationen for at undgå

Som Troels siger længere nede: motor-styringen skal lige finde sig selv
igen.
Eller så er der diverse ure der skal stilles (konsol + radio)
Radioen skal indstilles på ny.
Hvis det er en radio med kode, så sørg for at have koden til den (har stået
med en importeret bil uden kode, ikke sjovt)
Hvis der er monteret alarm, så er der måske noget der skal resettes
bagefter.

Kan ikke komme i tanker om mere.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC