Snekaos?
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 23:16

Halløj

Det her annoncerede snekaos som lige i disse minutter sluææe lægge danmark i
et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i landet?
Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man skifte
til sommerdæk igen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 23:18

On Sun, 21 Dec 2003 23:15:30 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i landet?
>Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man skifte

Vi har i Nordsjælland 2.5 grads varme, næsten ingen vind og ingen
nedbør. Dejligt vejr med vindstille hele dagen.

/Mogens

Fra : Jørgen L

Dato : 21-12-03 23:43

> Vi har i Nordsjælland 2.5 grads varme, næsten ingen vind og ingen
> nedbør. Dejligt vejr med vindstille hele dagen.

Sådan er det ikke mere, 0,5 grad og det er begyndt at blæse med sne i luften
Jeg bor også i nordsjælland i Helsinge

Hilsen Jørgen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-12-03 00:26

On Sun, 21 Dec 2003 23:43:24 +0100, "Jørgen L"
<Noemail@stopspamspam.dk> wrote:

>Sådan er det ikke mere, 0,5 grad og det er begyndt at blæse med sne i luften
>Jeg bor også i nordsjælland i Helsinge

Jep - det har også ændret sig hér nu. Sne overalt.

/Mogens

Fra : NIL

Dato : 22-12-03 01:01

> Jep - det har også ændret sig hér nu. Sne overalt.
>

> /Mogens

Jeg håber, at det snart 'ændrer' sig hér på Østerbro i København. Jeg er
skuffet! ;-/

Hilsen
NIL

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-12-03 10:13

Mogens Knudsen wrote:

> Vi har i Nordsjælland 2.5 grads varme, næsten ingen vind og ingen
> nedbør. Dejligt vejr med vindstille hele dagen.

Der ligger ca. ½ cm. sne her i Roskilde, græsplænen er sådan
skiftevis hvid og grøn..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-12-03 23:22

> Det her annoncerede snekaos som lige i disse minutter sluææe lægge danmark
> et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i landet?

Jeg er også temmelig skuffet. Lidt ligesom børnene der havde kælken klar.
En hel dag i bilen med regn og så begynder det bare med lidt slud, på vej
hjem her til aften (-:

> Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man skifte
> til sommerdæk igen.

Nej, det kommer vel det sne

Fra : Mikael Andresen

Dato : 21-12-03 23:28

der ligger små 3 -6 cm sne/slud overalt fra ålborg og nordpå... nok mere i
frederikshavn....
'

Mvh. mikael

Fra : bme

Dato : 21-12-03 23:27

> [...]
> et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i landet?
> Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man skifte

Heroppe i det mørke nordjylland (hjørring) startede det ved 15-tiden.

pt. ligger der ca 8-10 cm sne, og det blæser en hel del. Har ved 20-tiden
været en tur ude på ringvejen omkring hjørring og der var der skisme ikke
meget sigt.

må vist være indstillet på at skulle køre lidt tidligere imorgen for at være
i aalborg til tiden.

/bo

Fra : Rune Simonsen

Dato : 21-12-03 23:31

On Sun, 21 Dec 2003 23:15:30 +0100, in dk.fritid.bil you wrote:

> Det her annoncerede snekaos som lige i disse minutter sluææe lægge danmark i
> et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i landet?

Her i Århus startede det med regn/slud ved 17-tiden. Ved 20-tiden var
det store tø-sne-fnug. Og ved 21-tiden gik det over i små
frost-sne-fnug, og dem kommer der stadig masser af.

Jeg vil gætte på at der er 3-5 cm derude nu, men jeg har ikke lyst til
at gå ud og måle :)

> Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man skifte
> til sommerdæk igen.

Heh, ja - eller kør en tur til Århus :)

--

Rune Simonsen

Fra : Henrik W

Dato : 21-12-03 23:39

Tom wrote:
> Halløj

Godaften

> Det her annoncerede snekaos som lige i disse minutter sluææe lægge
danmark i
> et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i landet?

Jep

> Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man
skifte
> til sommerdæk igen.

Det ville nok være dumt, for når jeg kigger ud ad vinduet her i Aalborg,
så er der godt nok ved at være sådan lidt halv hvidt udenfor.

--
/Henrik W
-Hvad kalder man en julemand i dametøj?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-12-03 00:04

Tom wrote:
> Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske
> skulle man skifte til sommerdæk igen.

Hvad har du da bøvlet med vinterdæk for? Vejrudsigten sagde
tydeligt at der ikke ville sne syd for midtjylland. Her i Viborg
ligger der nu ca 5mm meget våd sne.
Og øv. Havde ellers set fremtil, at skulle være sneet inde den sidste
arbejdsdag før jul.
mvh
Henning

Fra : René Lønstrup

Dato : 22-12-03 00:17

Tom wrote:
> Det her annoncerede snekaos som lige i disse minutter sluææe lægge
> danmark i et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i
> landet?

Her ser der ud præcist som jeg havde forudset da de begyndte at prædike
snekaos/snestorm/verdens undergang etc. - altså sådan her (vi har gult
gadelys - så det er *ikke* fordi nogen har rendt rundt og p*sset på sneen at
det har den farve ):
http://www.rel7star.dk/misc/snekaos-[21-12-03].jpg

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Jakob

Dato : 22-12-03 23:24

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> snekaos/snestorm/verdens undergang etc. - altså sådan her (vi har gult
> gadelys - så det er *ikke* fordi nogen har rendt rundt og p*sset på sneen

Du skal bare lære at stille hvidbalance på dit kamera ... så bliver sneen
hvid ..!

Fra : Thomas H.

Dato : 22-12-03 00:03

> [...]
> et jerngreb, er der overhovedet noget som helst sne i landet?
> Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man skifte

Nu har DR og TV2 altså bestemt sig for, at der skal piskes en stemning op,
og at en kæmpe snestorm er på vej, så skal du fandeme ikke komme her, og
ødelægge det hele!!

Hold jer indedøre, og vent til 1.- eller 2.juledag, med at køre ud!!
Jeg så selv op til flere rapportere i nyhederne, der fortalte at nu var det
startet, mens lidt regn/slud piskede ind i hans ansigt, og DR's rapporter i
Aalborg, kunne fortælle at i øjeblikket skete der det, at sneen smeltede når
den landede (en meget speciel situation, som kun journalister kan dække
rigtigt)

....gad vide hvornår medierne lærer, at få et naturligt forhold til, at
vejret skifter nogle gange om året?

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 00:39

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ...gad vide hvornår medierne lærer, at få et naturligt forhold til, at
> vejret skifter nogle gange om året?

Ikke før de ærværdige bilister lærer ikke at blive overasket over glat
føre (efter af have skrabet is, sne osv. af deres biler, hvorefter de
kører ud i landskablet og havner i grøften).

"Jeg blev overrasket af vejret" er den mest lamme undskyldning i
perioden december til februar...

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 22-12-03 00:58

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>...gad vide hvornår medierne lærer, at få et naturligt forhold til, at
>vejret skifter nogle gange om året?

Det er åbenbart det seerne vil have.
Når jeg tænker tilbage, så ser det ud som om, at jo flere tv-kanaler
og jo lettere adgang til nyheder (internet osv), jo mindre
"katastrofer" skal der til før det bliver en stor nyhed.

DMIs definition på en snestorm er når der kommer mere end 10 cm sne.
Da jeg var knægt og cyklede i skole var 10 cm sne noget der blev
ryddet i løbet af dagen, men at kalde det snestorm.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 22-12-03 19:04

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Da jeg var knægt og cyklede i skole var 10 cm sne noget der blev
> ryddet i løbet af dagen,

Var det i bare tæer?! :)

> Leonard

Lars B

Fra : Olesen

Dato : 22-12-03 08:01

> Her i sønderjylland er der ikke faldet et fnug, så måske skulle man skifte
> til sommerdæk igen.

Hvorfor overhovedet investere i vinterdæk ?

Det er bøvlet at skifte frem og tilbage, og
køber du nogle gode all-round helårsdæk,
jamen så er du faktisk lige så godt kørende,
som hvis du investerer i nogle standard vinterdæk.

Vinterdæk er mig bekendt basalt set kun
noget værd, hvis du kører oven på sne, og
det gør (jeg) faktisk ret sjældent. Og
de få gange om året, der kan falde lidt sne,
og hvor vejvæsenet ikke får ryddet, der
må jeg så bare være lidt mere forsigtig.

Vinterdæk redder intet, hvis chaufføren
ikke er betænksom.

Jeg vil anbefale folk at købe et godt
altvejrsdæk istedet for.

MVH

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-12-03 08:20

On Mon, 22 Dec 2003 08:01:21 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> at købe et godt altvejrsdæk

Dén har vi så ikke hørt før

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 08:37

KLIP

> Dén har vi så ikke hørt før

Er det ikke nogenlunde det samme som 'altvejrsgummi' til viskerblade..?

Hr. Bjørn

Fra : hanzen

Dato : 22-12-03 09:00

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Er det ikke nogenlunde det samme som 'altvejrsgummi' til viskerblade..?

i modsætning til tørvejrsgummi ?
--
hilzen
hanzen

Hvorfor hedder det rødgran når det burde hedde grøngran?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-12-03 09:02

On Mon, 22 Dec 2003 08:59:50 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
wrote:

>Hvorfor hedder det rødgran når det burde hedde grøngran?

Check træet på dag 3 - SÅ ved du hvorfor :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 09:29

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> i modsætning til tørvejrsgummi ?

Jep - 'altvejsviskerbladsgummi' er jo som bekendt noget jævnt lort året
rundt..

Jeg forventer, når årstiderne er til det, at skifte mellem
'altvejrsviskerbladsgummi' og 'tørvejrsviskerbladsgummi'...

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 22-12-03 08:40

> Dén har vi så ikke hørt før

Er jeg klar over, men var der ikke en FDM test
fornylig, som også mente, man generelt var mere
sikker og bedre kørende med et godt 'normaldæk'
istedet for et nogenlunde vinterdæk ?

Altså vinterdæk KUN er bedre end normaldæk
sålænge man kører på sne, og kun sne ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-12-03 09:01

On Mon, 22 Dec 2003 08:40:15 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>sikker og bedre kørende med et godt 'normaldæk'
>istedet for et nogenlunde vinterdæk ?
>Altså vinterdæk KUN er bedre end normaldæk

Det gider vi vist ikke debatere mere - emnet har jo været vendt og
drejet utallige gange på det sidste...

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 22-12-03 09:00

> Dén har vi så ikke hørt før

Neeiiiinnn, verrdammtt..........

Et glimrende vinterdæk er netop blevet opgraderet til helårs/altvejrsdæk hos
NDI/Superdæk.

Nokian WR, som indtil i sidste uge var et rigtigt godt vinterdæk, kan nu
køres på hele året som et helårs vinterdæk

Til Jan W:
Du kan lige så godt godt beholde dine vinterdæk på hele året nu, det er kun
i 30-35 graders varme om sommeren de bliver alt for bløde og slides
hurtigere i kurvekørsel m.m.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 22-12-03 09:45

"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse :
> Til Jan W:
> Du kan lige så godt godt beholde dine vinterdæk på hele året nu,

Og apropos de rappe biler. "Højhastighedsdæk tester vi selvfølgelig også"
siger Hannu Kossi " På motorbaner i Tyskland, Sydeuropa og USA, og i biler,
der når op på 270 km i timen. Men, det hører jo sommeren til".
Verdens hurtigste vinterdæk - Nokian WR - kan klare 270 km/t ... og så
advarer de oven i købet mod glatte veje.

Klip fra: http://www.superdaek.dk/sider/wrpresse.html

/Mark.