Instrumentbræt til VW - hvor?
Fra : Søren Ramlov

Dato : 21-12-03 20:59

Hej
Er der nogle der ved hvor man kan købe et instrumentbræt til en VW passat
2.0 family stc. årg 95
Hos den lokale VW forhandler siger de at det er hele brættet der skal
skiftes, selvom det kun er temp. måleren der er kaput.
Samtidig forlanger de 2500,- for et komplet nyt bræt, og så var det lige at
jeg tænkte, at i måske kunne hjælpe med en adresse her i DK, eller i
udlandet.
På forhånd tak og GOD JUL til alle

mvh
Søren

Fra : Lars Nielsen

Dato : 21-12-03 21:20
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 22:26

"Lars Nielsen" <pade@exon.dk> skrev i en meddelelse
> www.dataophug.dk

Et rigtigt god sted at starte, måske kan du finde et beskadiget til en slik
som du så kan bruge til reservedele til at reparere dit eget.
Derved bibeholder du så kilomtertælleren.

Jeg havde et defekt temp/tank måler i min 1989 passat, der kunne
instrumentet skilles ad og jeg kunne bare nøjes med at skift temp/tank
delen.
Jeg er dog ikke helt klar over om det er sådan på en 95'er.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-12-03 22:13

"Søren Ramlov" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der ved hvor man kan købe et instrumentbræt til en VW passat
> 2.0 family stc. årg 95

Prøv ebay:

Dette er fundet på få minutter og der er 50 minutter endnu inden auktionen
på netop dette nummer er slut.......

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2447790479&category=53931

Du kan selv prøve en søgning på med disse 3 ord i søgefeltet: vw passat
tacho
Under: nur in Teile & Zubehör für Autos
Den gav 26 artikler

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 22:15

On Sun, 21 Dec 2003 22:12:46 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Prøv ebay:
>Dette er fundet på få minutter og der er 50 minutter endnu inden auktionen
> [...]

Check nu endelig, om du HAR det samme instrument pt.
(der er en masse henvisninger, numre mm.). VW laver jo et hav at
forskellige modeller, hvor komponenterne ikke passer 100% sammen
(sådan bare lige)

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-12-03 22:23

> Check nu endelig, om du HAR det samme instrument pt.
> (der er en masse henvisninger, numre mm.). VW laver jo et hav at
> forskellige modeller, hvor komponenterne ikke passer 100% sammen
> (sådan bare lige)

Bare et eksempel på, hvor nemt det er at finde på ebay...........

Der var 26 artikler og på nummer 26 var der 9 dage til udløb.
Der skal nok komme mange flere til inden da

/Mark

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 22:24

On Sun, 21 Dec 2003 22:23:29 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Bare et eksempel på, hvor nemt det er at finde på ebay...........

Helt sikkert -> den blå Avis World Wide

>Der var 26 artikler og på nummer 26 var der 9 dage til udløb.
>Der skal nok komme mange flere til inden da

Jow, jow - men tør man nu købe noget secondhand dér nede?
Der kunne jo være stillet på km *LOL*

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-12-03 22:31

> Jow, jow - men tør man nu købe noget secondhand dér nede?
> Der kunne jo være stillet på km *LOL*

Dette var nu sprit nyt, ubrugt og i original indpakning.

Men 0 Km. kan vel også justeres lidt op

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 22:14

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Dette var nu sprit nyt, ubrugt og i original indpakning.
>
> Men 0 Km. kan vel også justeres lidt op

Jep, et nyt VW instrument kan skrues fremad en gang indtil det har kørt 100
km, f.eks med Vag-Com eller VAG1551 / VAS XXXX
Derefter kan det ikke justeres mere.
Man skal tænke sig om inden man juster et instrument, da det tal man
indtaster skal være divideret med ti.
Dvs. skal tælleren vise 28000 skal man indtaste 2800, glemmer man det og
taster 28000 viser tælleren 280000, og man kan ikke fortryde, doooh !

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-12-03 22:38

> Helt sikkert -> den blå Avis World Wide

*LOL*

Det var først bagefter jeg så denne geniale "landsdækkende" kommentar

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 22:41

On Sun, 21 Dec 2003 22:37:54 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Dette var nu sprit nyt, ubrugt og i original indpakning.

Ack - dét havde jeg slet ikke set.
Køw den, for satan, køw den :)

>*LOL*
>Det var først bagefter jeg så denne geniale "landsdækkende" kommentar

He, he - man er vel præget lidt af "gutterne"

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 22:09

> Helt sikkert -> den blå Avis World Wide

> Jow, jow - men tør man nu købe noget secondhand dér nede?
> Der kunne jo være stillet på km *LOL*

*LOL*

OT: Jeg kan så lige fortælle at jeg personligt har svindlet med kilometer
tælleren.
Jeg købte et nyt (brugt) instrument til min Bora, men da Bora'en havde kørt
63K og det nye instrument kun viste 25K var jeg nødt til at skrue det frem.
Det foregik ved at sætte 12V til så der kom liv i instrumentet, på ben 28 i
multistikket satte jeg en funktionsgenerator til som simulerede fartsignal,
i løbet af 6 dage fik speedometeret kørt de 38000 km.

Man kan altså altid få kilometertælleren skruet frem.

Se opstilling på vwfanatic.dk under FIS.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-12-03 22:28

> Check nu endelig, om du HAR det samme instrument pt.
> (der er en masse henvisninger, numre mm.). VW laver jo et hav at
> forskellige modeller, hvor komponenterne ikke passer 100% sammen
> (sådan bare lige)

Tyskerne er gode til at oplyse om alle relevante data.
Dette er fra mit eksempel fra før:
Teilenummer: 3A0 919 860 HX

Für folgende Fahrzeuge vorgesehen:

VW Passat / Santana Baujahr '94 - '97