sammensatte filer?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-04-01 11:10

Hejsa NG,

Et lidt vildt spørgsmål:

Kan man med PHP sammensætte og adskille to filer til en, nærmere bestemt en
binær og en ascii fil. F.eks. foo.jpg og bar.txt = foobar.hej.

Det skal bruges til at udveksle filer mellem et website og et
client-program. Hvis man kunne gøre noget i retningen af:

[uploader fil *.hej til program til website]

if ($upload == ok) {
inspect($file); // kontrollerer filen
if ($file == ok) {
extract($file) // adskille de to filer
}
else {
return($errMsg)
}
}

Jeg har ingen anelse om det kan lade sig gøre, men ved nogen om det kan...?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Christian Iversen

Dato : 19-04-01 14:50

> [...]
> client-program. Hvis man kunne gøre noget i retningen af:
>
> [uploader fil *.hej til program til website]
[Cut]

> Jeg har ingen anelse om det kan lade sig gøre, men ved nogen om det
kan...?

Det kan det skam godt!

Det du her omtaler kaldes et virtuelt filsystem (fordi alle filerne faktisk
ligger inden i én "ægte" fil)

Det du skal gøre, er at gemme information om hvilke filer man kan finde i
filen, hvis du forstår... =)

Det kan du f.eks. gøre med et fillayout der ser således ud:

<HEADER> // Ganske kort, bare for at se at det er en gyldig .HEJ-fil du har
fat i
<FIL_INFO> // Fortæller hvilke filer der ligger hvor, hvad de hedder, og
hvor lange de er.
<DATA> // De rent faktiske filer

Jeg har selv lavet noget lignende (omend lidt mere avanceret), i Delphi. Mit
filsystem understøtter både attributes, encryption, directories, og meget
andet godt... =)

Det er "bare" at komme i gang!

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-04-01 15:48

"Christian Iversen" <iversen@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Mit
> filsystem understøtter både attributes, encryption, directories, og meget

Det lyder godt, så det bikser jeg lige sammen
Nå, spøg til side, lavede du det ud af den blå luft, eller kender du nogle
ressourcer, jeg kan granske lidt?

Jeg beskriver lige projektet lidt nærmere:

klientprogrammet har en database, hvor der er nogle billeder med noget tekst
tilknyttet. Når brugeren vælger et billede og trykker på "gem til upload",
pakker programmet teksten og billedet sammen til en *.HEJ fil og smider det
i en mappe, hvorfra brugeren så kan tage dem, og uploade dem via
hjemmesiden. På hjemmesiden er der tre mapper en til *.txt filer, en til
*.jpg filer og en til *.HEJ filen. PHP skal åbne filen kopiere *.txt og
*.jpg filen til deres respektive mapper. Filen *.HEJ skal så lægges i dens
mappe, hvor den senere kan downloades og sættes ind i anden brugerens egen
database i hans egen kopi af klientprogrammet..

Hvis du har noget info virtuelle filsystemer, evt. nogle online ressurocer,
så sig endelig til!

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 19-04-01 15:00

"Tonni Aagesen" <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> }
> }
>
> Jeg har ingen anelse om det kan lade sig gøre, men ved nogen om det

Hejsa

Hvad med at bruge noget mime?
Ligesom emails med vedhæftede filer

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : Ghashûl

Dato : 19-04-01 19:55

On Thu, 19 Apr 2001 12:09:30 +0200, "Tonni Aagesen"
<newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> wrote:

>Kan man med PHP sammensætte og adskille to filer til en, nærmere bestemt en
>binær og en ascii fil. F.eks. foo.jpg og bar.txt = foobar.hej.

Ja, det vil jeg mene.
Det må være noget med at åbne .hej filen med www.php.net/fopen og så
dele det op i to og gemme de to filer.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-04-01 20:09

> [...]
en
> binær og en ascii fil. F.eks. foo.jpg og bar.txt = foobar.hej.
Jeg ville samle dem til en tarball. Evt. en zip-fil... :)

Godt nok ikke noget PHP uden videre understøtter, men PHP kan jo kalde
externe programmer til den slags.

Jeg vil tro tar-formatet er meget simpel at implementere. Hvis ikke findes
der sikker noget standard-kode der kan håndtere zip-filer.

Mvh.

Niels Andersen