Hvor finder med et relæ med fjernbetjening
Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-03 13:25

Jeg kunne godt tænke mig at fjernbetjene mit benzinfyr i bilen fra huset,
men det kræver et relæ der kan fjernbetjenes.
Kan man købe sådan noget løst?
Man kan købe en original fjernbetjening der kan række 500-100 meter, men det
koster 2500 kr, det må da kunne gøres billigere eller hvad?

Niels

Fra : John Sahl

Dato : 20-12-03 13:31

Niels Bengaard wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at fjernbetjene mit benzinfyr i bilen fra
> huset, men det kræver et relæ der kan fjernbetjenes.

Ellers kunne du jo kombinere det med en avanceret alarm
til samme pris?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-03 13:31

> Ellers kunne du jo kombinere det med en avanceret alarm
> til samme pris?

Bilen har original alarm og startspærre, så det er jeg ikke så begejstret
for at skulle rode med.

Niels

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-12-03 13:35

On Sat, 20 Dec 2003 13:31:28 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@hotmail.com> wrote:

>Bilen har original alarm og startspærre, så det er jeg ikke så begejstret
>for at skulle rode med.

Tæn/sluk-ur.
Faktisk har jeg aldrig hørt om en bil med fyr uden et ur

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-12-03 13:36

On Sat, 20 Dec 2003 13:34:52 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Tæn/sluk-ur.

TÆND

/Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-03 14:54

> Tæn/sluk-ur.
> Faktisk har jeg aldrig hørt om en bil med fyr uden et ur

Der er timerstyret ur i den, men hvis man kører på forskellige tider, er det
meget lættere at blot trykke på en fjernbetjening inde i huset, og så få
gang i fyret. Alternativt skal man selv ud og starte fyret i bilen og det
gider man jo ikke når den er dækket af sne og is.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 14:10

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> koster 2500 kr, det må da kunne gøres billigere eller hvad?

Så vidt jeg husker har Thansen et fjernbetjent relæ...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-03 14:56

> Så vidt jeg husker har Thansen et fjernbetjent relæ...

Det er jo umuligt at finde det relæ og de har ingen søgefunktion på
hjemmesiden.
Jeg må lede videre.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 17:36

> Det er jo umuligt at finde det relæ og de har ingen søgefunktion på
> hjemmesiden.
> Jeg må lede videre.

Hvad med at prøve at besøge en af deres butikker, så?

Jeg er 99,99% sikker på at de har det, jeg ved blot ikke hvad det koster.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 17:40

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo umuligt at finde det relæ og de har ingen søgefunktion på
> hjemmesiden.
> Jeg må lede videre.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=195074154&n=517689648&pn=661812383

Hvor langt den rækker ved jeg dog ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-12-03 17:47

On Sat, 20 Dec 2003 17:40:08 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>http://www.thansen.dk/product.asp?c=195074154&n=517689648&pn=661812383

Jeg forstår SLET ikke T.Hansen's vejlednende tekst - hvad skal det
bruges til?

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 17:51

> Jeg forstår SLET ikke T.Hansen's vejlednende tekst - hvad skal det
> bruges til?

Jeg mener det er et normalt relæ med 30, og 87.
85 og 86 er erstattet af en fjernbetjening.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-12-03 17:59

On Sat, 20 Dec 2003 17:51:08 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg mener det er et normalt relæ med 30, og 87.
>85 og 86 er erstattet af en fjernbetjening.

Hvad skal det bruges til ifm. lygter?
(fjernbetjening?)

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 18:00

> Hvad skal det bruges til ifm. lygter?
> (fjernbetjening?)

Tja...

Så slipper man for at koble det over andet og trække en masse ledninger.
Nu kan man bare monterer fjernbetjeningen inde i bilen...

Jeg kunne fx bruge det til mine 700 W arbejdslygter - så kunne jeg tænde dem
på afstand...

Men nej, jeg kan ikke se, hvad man skal bruge det til...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 20-12-03 19:47

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Hvad skal det bruges til ifm. lygter?
>(fjernbetjening?)

Til fjernlygter ...

Det vil være ulovligt at montere på andet end arbejdslygter, i hvert
fald som vist på diagrammet på relæet.
Og det er dårlig vejlednig at have sådan en tekst, men er der i et
hele taget nogen god vejledning hos T Hansen ... ?

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : anders majland

Dato : 20-12-03 15:28

Det samme har www.conrad.de

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henning Keseler

Dato : 20-12-03 15:23

> [...]
men det
> koster 2500 kr, det må da kunne gøres billigere eller hvad?

Der er ofte fjernbetjeninger til salg på tysk ebay, f.eks denne
Webasto T80 med
tilbagemelding :
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2448103125&category=9895

Jeg købte selv en sidste vinter for knap 200 euro incl. forsendelse,
den rækker
5 - 600 m selv i byområde.

Hvis ikke du behøver tilbagemelding skal du søge efter T70 som nok kan
fås til
ca. 150 eur

mvh Henning

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-03 16:30

> Der er ofte fjernbetjeninger til salg på tysk ebay, f.eks denne
> Webasto T80 med
> tilbagemelding :
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2448103125&category=9895

Det ser meget interessant ud. Nu har jeg et ardic fyr, men så vidt jeg kan
se kører de med samme fjernbetjening som Eberspächer, dem er der bare ikke
så mange at vælge imellem af. Modellen hedder TP5 så vidt jeg kan se.

Tak for tippet.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 17:37

> [...]
> se kører de med samme fjernbetjening som Eberspächer, dem er der bare ikke
> så mange at vælge imellem af. Modellen hedder TP5 så vidt jeg kan se.

Hvis du køber en TP5 har jeg en ekstra fjernbetjening liggende...
Så hvis I er to der bruger bilen, kan I have en fjernbetjening hver...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-03 18:54

> Hvis du køber en TP5 har jeg en ekstra fjernbetjening liggende...
> Så hvis I er to der bruger bilen, kan I have en fjernbetjening hver...

Har du en ide om hvad et TP5 sæt indeholder ud over en fjernbetjening?

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 19:06

> Har du en ide om hvad et TP5 sæt indeholder ud over en fjernbetjening?

En modtager boks, som sættes i bilen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jakob

Dato : 20-12-03 21:54

> En modtager boks, som sættes i bilen...

Den erstatter programmeringsuret i bilen. Dette gøres via TP5. 3 tider kan
indstilles.

Jakob

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-12-03 15:39

> [...]
det
> koster 2500 kr, det må da kunne gøres billigere eller hvad?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=193065804&n=517690040&pn=934770891

venligst

Fra : Leonard

Dato : 20-12-03 15:55

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>http://www.thansen.dk/product.asp?c=193065804&n=517690040&pn=934770891

10-20 m er ikke særligt langt.
Jeg tror der skal bygges noget mere elektronik på den, da uret til
fyret (i de 2 jeg har haft) kun skal have en kort impuls for at
starte, mens dette relæ vel er et holderelæ.
Man kan selvfølgelig bare tilslutte det og så tænde og slukke kort
efter, så virker det jo som en impuls.
Og 198 er selvfølgelig meget billigere end hvad det originale koster.

Fra : ak

Dato : 20-12-03 18:18

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> 10-20 m er ikke særligt langt.
> Jeg tror der skal bygges noget mere elektronik på den, da uret til
> fyret (i de 2 jeg har haft) kun skal have en kort impuls for at
> starte, mens dette relæ vel er et holderelæ.

Hvilken type ur er det du har haft, jeg har for 2 mdr. monteret et
eberspächer fyr med et tilhørende mini ur, der er en ledning til
fjernbetjening, men hvad skal den have + eller - for at starte fyret, jeg
har et fjernbetjeningsmodul til C låsene monteret og der er der en ekstra
udgang, der kan aktiveres via fjernbetjeningen, og det var jo smartere med
en fjernbetjening end to.

Fra : Leonard

Dato : 20-12-03 19:52

"ak" <duer@ikke.dk.> wrote:

>Hvilken type ur er det du har haft, jeg har for 2 mdr. monteret et
>eberspächer fyr med et tilhørende mini ur, der er en ledning til
>fjernbetjening, men hvad skal den have + eller - for at starte fyret,

Den jeg har nu er vistnok en Archer med ur og fjernbetjening, den
forrige kan jeg ikke huske, men den loddede jeg en ledning i uret og
en transistor til at vende det til at den fik stel når udgangen på
alarmen (der var beregnet til det) gik høj.

Altså tror jeg det er stel, men prøv da at give den stel, det må den
ikke kunne gå i stykker af og virker det ikke så er det nok plus ...
.... uden ansvar, men det ville jeg gøre, hvis ikke det er til at
skille det ad og se hvad der skal til ... eler prøve at måle på
ledningen når fyret tændes manuelt, måske kan det give et hint.

Alternativet er jo at spørge hos en autoelektriker.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 16:37

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan købe en original fjernbetjening der kan række 500-100 meter,
men det
> koster 2500 kr, det må da kunne gøres billigere eller hvad?

Prøv at se her:
http://www.vejle-rc.dk/opslagvis.asp?vare=ALARMER-FJERNSTYRINGER

PS: Vær sikker på at fjernstyringen ikke "blander" sig med din evt.
originale Volvo tyverialarm.
Jeg kan kun anvende originalt Volvogrej i min S80

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 16:50

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at se her:
> http://www.vejle-rc.dk/opslagvis.asp?vare=ALARMER-FJERNSTYRINGER

Dette er en godkendt sender/modtager på 433 MHz.

Se evt. dokumentation på:
http://www.velleman.be/common/productlist.aspx?id=342613

Hr. Bjørn

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-12-03 17:58

> [...]
det
> koster 2500 kr, det må da kunne gøres billigere eller hvad?

Evt skaffe en gammel fjernstyret bil og tage modtager enheden i bilen og
sætte relæ på istedet for motor.
Bygge senderen ind i en anden kasse og sætte en knap istedet for de normale
styrestænger...
Bare en lille mulighed som tilmed er billig.

Venligst