Fjerne klistermærker?
Fra : Q

Dato : 20-12-03 12:02

Jeg ved godt dette spørgsmål er på kanten, men nu prøver jeg lige alligevel:

Jeg har lige fået fingre i en brugt trailer og vil i den forbindelse gerne
have fjernet reklamerne på siden af kassen.... Reklamerne er lavet med en
slags selvklæbende folie..

Jeg har prøvet med en negl, men de går i stykker for et godt ord...

Nogen forslag til hvordan jeg nemmest får folien til at slippe?

Varmepistol, kemikalier eller ?

god jul

/peter

Fra : Lars Detlef

Dato : 20-12-03 12:21

Jeg ville prøve med konen/kærestens føntørrer - den varmer ikke helt så
hårdt som en varmepistol .... Og jeg har fjernet mange klistermærker mv. på
mine biler med en sådan en.

PS: Hvis kassen er lakeret så pas på med varmen - du risikerer at lakken
bobler op...

/lars
Skoda Felicia Roadster 1960
www.detlef.dk

Fra : Henrik

Dato : 20-12-03 13:01

Hej Lars 3M laver noget der hedder stribefjerner.
Det har jeg selv brugt et par gange det virker ret godt!
Man sprøjter det på og lader det sidde 10-15 Min, og så kan man fjerne det
med en plastikspartel.
MVH
Henrik

Fra : Jan Nielsen

Dato : 20-12-03 14:36

"Henrik" <HLT2FJERN@HUSKES.DK> skrev i en meddelelse
> Hej Lars 3M laver noget der hedder stribefjerner.
> Det har jeg selv brugt et par gange det virker ret godt!
> Man sprøjter det på og lader det sidde 10-15 Min, og så kan man fjerne

Og skulle der sidde lidt klister tilbage kan det nemt fjernes med
rensebenzin

Jan

Fra : Q

Dato : 21-12-03 23:50

> [...]

> mine biler med en sådan en.
>
> PS: Hvis kassen er lakeret så pas på med varmen - du risikerer at lakken

I mangel af en kone / kæreste i huset forsøgte jeg med en varmepistol og en
spatel.. virkede ganske fint..

tak for ideerne og god jul

/peter

Fra : Kenneth Skovgaard

Dato : 20-12-03 17:13

Lampeolie virker perfekt når man skal fjerne klistermærker

Kenneth