Skoda diesel med 145000 km
Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 20-12-03 10:48

En Octavia 1,9 Tdi Elegance fra 2001 der har kørt 145000 km - tør "man" købe
en sådan? Motoren er vel næppe slidt da kilometerstanden jo tyder på gode
lange ture hver dag - men hvad skal man regne med at en sådan motor kan køre
inden den begynder at vise tegn på slid?

Mit kørselsbehov er omkring 30000 km årligt...

/lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 12:29

"Lars Krucov Detlef" <lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
køre
> inden den begynder at vise tegn på slid?

300-400.000 km burde overhovedet ikke være noget problem...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 13:59

> [...]
køre
> inden den begynder at vise tegn på slid?

Nu består en bil jo af ganske mange ting ud over motoren
Støddæmpere, styrtøj, og diverse andre sliddele vil selvfølgelig være
påvirket af de mange km. De fleste sliddele skal skiftes omkring de 200.000
Km så du kan roligt afsætte en 10-15.000 Kr til stumper der snart og/eller
løbende skal udskiftes.

Min deo´benziner var også en sælgerbil så den har nu nået en 260.000 Km uden
at være præget af slid på motoren, men stort set alle sliddele har jeg måtte
skifte.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jan Vennike

Dato : 20-12-03 18:17

> [...]
køre
> inden den begynder at vise tegn på slid?
>
> Mit kørselsbehov er omkring 30000 km årligt...

Har lige været med ude og køre en tur i en 4 år gammel der havde kørt
280.000 km - og ejeren sagde han ikke havde haft nogle problemer med den.

Så jeg ville ikke tøve med at købe den - hvis prisen er rigtig.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Rene´

Dato : 20-12-03 20:04

den 90 hk skulle være noget bedre en den 110 hk vist nok noget med
brændstofdyserne, det skulle være meget dyr at få lavet på en 110 hk omkring
25000kr

Fra : p.jarnbak

Dato : 21-12-03 01:55

"Rene´" <virker@ikke.dk> wrote in message
> den 90 hk skulle være noget bedre en den 110 hk vist nok noget med
> brændstofdyserne, det skulle være meget dyr at få lavet på en 110 hk
omkring
> 25000kr

Nej det er til en pumpedyse model at det er dyrt,noget med 4500 kr pr. dyse
og så montering.Har en kolega der lige har solgt en passat 90hk tdi der
havde gået
440000 km og den gik som ny(efter at indsugningen var blevet renset for
koks.)
Hej Palle.