så fik jeg købt bil
Fra : Kimmiboy

Dato : 20-12-03 10:37

Hej

Efter at have kigget på en masse forskellige biler (Ford Escort st.car fra
93, Nissan Primera fra 1990, Ford Seirra fra 1988, Golf Gti fra 1987 og
Peugeot 106 Rally fra 1997)

Faldt valget på Peugeot.

Efter at have set bil og prøvet en tur i den ja så måtte jeg bare eje
sådanne en Rally. Syntes bilen trak rigtigt godt også i 5 gear hvor mange
andre biler peljer at være meget døde. Får bilen her idag lørdag og glæder
mig som en lille knægt der får forskud på hans julegave

Mvh Kim

Fra : Morten Juel

Dato : 20-12-03 10:38

> [...]
> andre biler peljer at være meget døde. Får bilen her idag lørdag og glæder
> mig som en lille knægt der får forskud på hans julegave

Får du en ny motor med ?? de får skiftet motor som vi andre får skiftet
underhylere.. 106'erne er utroligt svage i motoren.. men du kan jo være
heldig..
Men eller Ja, det er en sjov gokart at trille rundt i..

Mvh
Morten

Fra : Kimmiboy

Dato : 20-12-03 10:54

"Morten Juel" <hehe(indsæt selv@her)starchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heldig..
> Men eller Ja, det er en sjov gokart at trille rundt i..

Håber sku ik lige motoren står af lige med det sammen har jo lidt købt
bilen.

Nu er det heller ik 1,3 den gamle udgave af rallyen men 1,6eren.

underholdingsværdien i at køre i bilen spillede skam også en rolle til at
jeg købe den.

Er normalt VW freak men samlignet med den Golf gti med 112 hk som skulle
være "tunet" lidt med bananmanifold, komplet sportsudst osv. som jeg var
oppe at se på så virker puggen klart hurtigere i optræk.

Mvh Kim

Fra : Morten Juel

Dato : 20-12-03 11:25

> Er normalt VW freak men samlignet med den Golf gti med 112 hk som skulle
> være "tunet" lidt med bananmanifold, komplet sportsudst osv. som jeg var
> oppe at se på så virker puggen klart hurtigere i optræk.

Hehe ved jeg da godt du er..

Men at du går fra en tysker til en fransk bil er da ikke til at forstå..

Mvh
Morten Juel
Golf2.dk Owner
Rideing a BMW 320i M-tech..

Fra : Rasmus

Dato : 20-12-03 11:34

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> wrote in message
> [...]
> bilen.
>
> Nu er det heller ik 1,3 den gamle udgave af rallyen men 1,6eren.

klogt valg...., de har fået rettet de fleste fejl på ´97 modellen, og 1,6
motoren er ikke lige sådan at slå ihjel, de har dog stadig tendens til
synkroniseringproblemer ved 2.gear, men det er nok mere pga. den hårde
behandling end dårlig kvalitet

Hvad måtte du af med for sådan en 106´er?

mvh
Rasmus

Fra : C. Caspersen

Dato : 20-12-03 11:40

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motoren er ikke lige sådan at slå ihjel, de har dog stadig tendens til
> synkroniseringproblemer ved 2.gear, men det er nok mere pga. den hårde

Hård behandling ? Også i min bedstefarbil som kun havde kørt 55000 ? Næ, du.
Røvkvalitet er hvad Peugeot er.

/Caspersen

Fra : Olesen

Dato : 20-12-03 11:55

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Hård behandling ? Også i min bedstefarbil som kun havde kørt 55000 ? Næ,
du.
> Røvkvalitet er hvad Peugeot er.

Sådan generelt ?
Hvad med HDI-motoren ?
Også 'røvkvalitet' ?

Forstår godt du er træt af din egen var noget skod,
men du ku' jo også ha' købt en Ford..hehe

Fra : C. Caspersen

Dato : 20-12-03 12:22

> Sådan generelt ?

Ja.

> Hvad med HDI-motoren ?
> Også 'røvkvalitet' ?

Ved det ikke, men har hørt (har kun hørt det), at HDI maskinerne begynder at
skrante omkring de 100 KKM, dårlig motorstyring og "dårlig" dieseløkonomi
(kører ikke så langt på literen som forventeligt).

> Forstår godt du er træt af din egen var noget skod,
> men du ku' jo også ha' købt en Ford..hehe

Høhø

/Caspersen

Fra : Thomas Olsen

Dato : 20-12-03 12:02

> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hård behandling ? Også i min bedstefarbil som kun havde kørt 55000 ? Næ,
> [...]

Jeg kan ikke helt forstå al den ballade der ofte er omkring peugeot.

Jeg har en 106 XS fra '94 med 156000 på klokken. Jeg har haft den i 1,5 år.
Den starter hver morgen, og der har ikke været noget ellers. Det er
selvfølgelig ikke en ny bil, så den er ikke som en ny bil.
Den kan brokke sig lidt i 2. gear, men det har jeg vænnet mig til, den kan
hyle lidt fra nogle lejer i 3. gear, men det holder. Den knager også lidt
fra nogle gummibøsninger. Jeg har fået skiftet bærearme, tandrem og
forbremser (hele svineriet - kalibre, skiver, klodser og slanger). Men den
er altså 10 år gammel. Jeg kører dog ikke ræs i den, så den bliver ikke
hærget.

Det er en stabil, billig og driftsikker bil, med rimelig komfort. Ja ok jeg
ville da hellere have en Golf, Vectra eller et eller andet, men så er vi
også i en anden prisklasse. Når de er 10 år gamle, er de heller ikke som
nye.

Thomas

Fra : Morten Juel

Dato : 20-12-03 12:38

> [...]
> er altså 10 år gammel. Jeg kører dog ikke ræs i den, så den bliver ikke

hehe en Golf II f.eks. kan da snilt køre 15 år før man skal skifte bærarme
(hvis nogensinde) og ikke mindst kalibre !!

Mvh
Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-12-03 13:14

"Morten Juel" <hehe(indsæt selv@her)starchild.dk> skrev :

>hehe en Golf II f.eks. kan da snilt køre 15 år før man skal skifte bærarme
>(hvis nogensinde) og ikke mindst kalibre !!

Høhø - følger der ikke nye bærearme med til en karosse længere ?

Fra : Chr. L.

Dato : 20-12-03 18:09

> hehe en Golf II f.eks. kan da snilt køre 15 år før man skal skifte bærarme
> (hvis nogensinde) og ikke mindst kalibre !!

kan det ikke tænkes at nogle bil modeller,skal man skifte bærearm pga.
bærekuglen ikke kan udskiftes seperat....

Chr.

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-12-03 12:16

> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hård behandling ? Også i min bedstefarbil som kun havde kørt 55000 ? Næ,
du.
> Røvkvalitet er hvad Peugeot er.

Nogle er sq for snæversynet.

Venligst

Fra : Rasmus

Dato : 20-12-03 17:02

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hård behandling ? Også i min bedstefarbil som kun havde kørt 55000 ? Næ,
du.
> Røvkvalitet er hvad Peugeot er.

.....hvornår var den fra?, jeg har en bekendt der har kørt 265tkm i sin 106
1,1 uden problemer

mvh
Rasmus

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-12-03 10:20

> ....hvornår var den fra?, jeg har en bekendt der har kørt 265tkm i sin 106
> 1,1 uden problemer

50 % af alle kvinder onanerer. De sidste 50 % lyver !

LOOOOOOOOOOL

/Caspersen

Fra : Kimmiboy

Dato : 20-12-03 13:21

> [...]
> behandling end dårlig kvalitet
>
> Hvad måtte du af med for sådan en 106´er?

Hej

Nu er det nok ik helt fair at jeg skriver hvad bilens pris var fordi jeg fik
den til en rigtigt god pris igennem en fra min familie.

Mvh Kim

Fra : Rasmus

Dato : 20-12-03 17:03

> [...]
fik
> den til en rigtigt god pris igennem en fra min familie.

he he, nej, man har jo lov til at være heldig...., men så skal du jo til at
hænge ud på hi-speed.dk istedet for golf2.dk?

mvh
Rasmus

Fra : Peter G C

Dato : 23-12-03 13:17

"Morten Juel" <hehe(indsæt selv@her)starchild.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Får du en ny motor med ?? de får skiftet motor som vi andre får skiftet
> underhylere.. 106'erne er utroligt svage i motoren..

Huh?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jan Nielsen

Dato : 20-12-03 17:17

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre biler peljer at være meget døde. Får bilen her idag lørdag og glæder
> mig som en lille knægt der får forskud på hans julegave

Så håber jeg ikke du bor på Sjælland, så kommer du vel til at sidde fast i
sneen...Tillykke med bilen

Jan Nielsen

..:Hvis du kan lide biler, så smut forbi:.
www.fedebiler.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 17:50

> [...]
> 93, Nissan Primera fra 1990, Ford Seirra fra 1988, Golf Gti fra 1987 og

Den ville jeg også have valgt af de biler...

Tillykke med den..

--
Mvh. Morten Fruergaard