Den vil ikke ind:-( (afmonterlig trækkorg)
Fra : Hjalte

Dato : 19-12-03 02:18

Hej alle...

Jeg har et mindre problem.
Jeg har afmonterligt træk på min Galant, men jeg kan sg' ikke få den
ind i.
Den har ikke været monteret mens jeg har haft bilen, og så vidt jeg
ved, heller ikke i den tidligere ejers tid.

Det er som om den er for stor. Nogen gode råd?

Fra : TomCK

Dato : 19-12-03 07:58

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> wrote in message
> Jeg har afmonterligt træk på min Galant, men jeg kan sg' ikke få den
> ind i.
Hej,
Det fremgår ikke helt af spørgsmålet, om du godt ved hvordan man gør, og den
bare ikke kan komme ind - eller om du ikke er helt sikker på, hvordan du
skal gøre.

Jeg kan beskrive mit eget træktøj, og så kan du smide svaret over højre
skulder, hvis det ikke var det, du efterlyste. Der er vel rundt regnet 400
slags træk på markedet, såæh....

Nå, mit er sådan en fætter med et skruehåndtag på højre side. Håndtaget skal
først skrues ud, og når gevindet så ikke har fat længere, skal man hive den
yderligere 1 cm ud (fjederbelastet). Mens håndtaget holdes udtrukket stikkes
selve trækkrogen ind i hullet, med kuglen pegende nedad. Når den er helt i
bund drejes kuglen opad med uret. Det udtrukne håndtag slippes, og skal gå
tydeligt i hak. Herefter spændes det i bund.
Sådan gør jeg - men dit træk kan være meget anderledes....

Håber du får det monteret, så du kan køre julegaverne hjem

mvh
TomCK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-12-03 11:18

Hjalte wrote:
> [...]
> ved, heller ikke i den tidligere ejers tid.
>
> Det er som om den er for stor. Nogen gode råd?

Rens rusten af.
Hvis der ikke er ret meget slup skal der næsten ikke noget
overfladerust til før det ikke passer.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Funky

Dato : 19-12-03 14:10

Kender det godt. Det fungerer næsten som på soveværelset - den der smører
godt, kører godt (husk bare at rengør emnet først)

MVH (og god jul) Frank - Xantia V6

Fra : phk

Dato : 20-12-03 09:23

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den har ikke været monteret mens jeg har haft bilen, og så vidt jeg
> ved, heller ikke i den tidligere ejers tid.

På min fhv. Mondeo skulle trækket monteres i en vinkel på 90 grader i
forhold til normal siddeposition, trykkes ind og så drejes på plads....

--
Per, Esbjerg