Godkendelse/syn af importeret ikke tidlige~
Fra : Jonas R.

Dato : 18-12-03 10:16

Oki

Efter en diskussion på toyotaextreme.dk

Vil jeg lige høre jer om noget. Lad os sige at der i et EU land, som ikke er
danmark kører en Toyota Starlet GT rundt (det er en starlet med org. 1.5L
TUrbo). I følge alle andre skulle man bare kunne importere denne til DK og
få den synet, såfremt den er godkendt i et andet EU land. Dette mener jeg så
bare ikke holder i DK, idet der ikke er nogen typegodkendelse og jeg da
mener at vi har skrappere forureningskrav i DK?
Hvad er jeg galt på den eller skal statens bil inspektion syne bilen,
såfremt denne er godkendt i et andet EU land?

MVH
Jonas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-12-03 15:50

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvad er jeg galt på den eller skal statens bil inspektion syne bilen,
> såfremt denne er godkendt i et andet EU land?

Hvis den er original med Turbo, så kan du godt uden videre få den på plader
i Danmark.
Der kan være enkelte krav. Mener der er nogle med blinklys i siderne, som
skal opfyldes.
Det er straks værre, hvis bilen var fundet uden for EU!

> MVH
> Jonas
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-12-03 17:12

Thomas Buus Andersen wrote:

> Hvis den er original med Turbo, så kan du godt uden videre få den på
> plader i Danmark.
> Der kan være enkelte krav. Mener der er nogle med blinklys i siderne,
> som skal opfyldes.

Bilen skal dog også opfylde andre lokale krav, f.eks. forurening, støj og
lignende, inden den kan synes i DK.
At en bil er godkendt i et andet EU land betyder ikke automatisk at den kan
synes i DK, men det hjælper på sagen

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-12-03 23:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lignende, inden den kan synes i DK.
> At en bil er godkendt i et andet EU land betyder ikke automatisk at den

Hvis den er HELT samme stand som da den første gang kom på plader i
udlandet, skulle
det kun være enkelte små afvigelser i de danske regler som ændre det.
Ellers skulle det være problemfrit!

> --
> Mvh Per
> www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer
> Masser af Formel 1 stuff + video's

Mvh Thomas , som var dum nok til at importere en MC fra Japan .... HVem faen
kan forstå en japansk registreringsattest?? :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-12-03 08:46

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Mvh Thomas , som var dum nok til at importere en MC fra Japan .... HVem
faen
> kan forstå en japansk registreringsattest?? :)

Japanere?

--
Mvh. Morten Fruergaard