Mandagsbiler
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 11:07

For ikke at forurene Anders T. Pedersens tråd kommer her en ny.

Efter lidt surfen rundt på www.mandagsbil.dk må jeg sige:
- det burde hedde mandagsværksted
- utrolig som folk kan brokke sig over småting, ikke ting som gør en bil til
en mandagsbil.
- desuden er nogle af de biler med mange entries jo solgt i meget stort tal.

Prøv at se følgende:

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=174

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=542

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=617

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1085 (bekræfter
også det med at det burde være www.mandagsværksteder.dk)

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 11:15

> [...]
til
> en mandagsbil.
> - desuden er nogle af de biler med mange entries jo solgt i meget stort

God ide med en ny tråd.

Ja det er lidt latterligt, jeg skrev faktisk til ham engang med en dårlig
værksteds oplevelse (Andersen og Martini på Vesterbro for de nysgerige ;),
og spurgte om det ikke var en ide med en mandagsværksteds side, det afviste
han... men det er det altså i praksis blevet nu aligevel.

Hvad mener du med Audi'en? Der er jo ikke solgt sindsygt mange A6'er, så set
i det lys syntes jeg da ikke det er særligt imponerende! Hvor i mod antallet
af fejl for 406'eren er hvad man kan forvente fx.

/Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 11:30

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> wrote in message
> [...]
antallet
> af fejl for 406'eren er hvad man kan forvente fx.

En bil fra 1998 med 220.000 på tælleren vil da have fejl. Specielt som
hyrevogn hvis den ikke har automat gear.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 17:35

> [...]
>
> En bil fra 1998 med 220.000 på tælleren vil da have fejl. Specielt som
> hyrevogn hvis den ikke har automat gear.

Ja helt ærligt, hvem forventer ikke at undervogn affjedring skal skiftes et
par gange i løbet af 220.000 km.
Motoren er jo så en anden sag, men historien melder ikke noget om hvad der
er sket.
Mange taxaer bliver kørt hårdt, selv MB får skiftet motor topstykker og
gearkasser på stribe.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 17:32

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 11:40

> For ikke at forurene Anders T. Pedersens tråd kommer her en ny.

Når man kigger på sitet skal man huske at man ikke kan bruge sitet til andet
end at sige at der er X biler, der har
det problem. Ikke noget med statistik eller andet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 12:08

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Når man kigger på sitet skal man huske at man ikke kan bruge sitet til
andet
> end at sige at der er X biler, der har
> det problem. Ikke noget med statistik eller andet...

De gør ellers meget udf det med fx.
-----------------------
Sammenfattet information om Citroen Xsara
Antal Citroen Xsara i databasen: 24
Citroen Xsara udgør 2.7% af samtlige biler i databasen.

Top 5 over dele som er behæftet med fejl ved Citroen Xsara:
Elektronisk funktionalitet inde:13
Motor:12
Elektronisk funktionalitet ude:5
Generel funktionalitet:5
Unormal støj:4

Gemmensnitlig kilometerstand for fejlbehæftet Citroen Xsara: 42.333
kilometer

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 12:11

> andet
>
> De gør ellers meget udf det med fx.
> -----------------------
> Sammenfattet information om Citroen Xsara
> Antal Citroen Xsara i databasen: 24

Dette er et faktum, da der står "i databasen".

> Citroen Xsara udgør 2.7% af samtlige biler i databasen.

Igen et faktum, da der står "i databasen".

> [...]
> Generel funktionalitet:5
> Unormal støj:4
>
> Gemmensnitlig kilometerstand for fejlbehæftet Citroen Xsara: 42.333

Ved disse to ting mangler de at tilføje "i databasen". Hvis de gør det, er
det ikke noget galt, da de så har styr på grundlaget, nemlig databasen.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 12:27

meddelelse news:brpdlm$6f4$1@sunsite.dk...

> [...]
> det ikke noget galt, da de så har styr på grundlaget, nemlig databasen.

Men de lægger op til den statestik du netop argumentere imod (og med
rette).

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 13:55

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse
> Men de lægger op til den statestik du netop argumentere imod (og med
> rette).

Ikke forstået.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 14:21

meddelelse news:brpjml$r35$1@sunsite.dk...

> Ikke forstået.

De = www.mandagsbiler.dk
I og med at de beregner sådan noget laver de jo også statestik...

Men som sagt tidligere tror jeg vi skal begrave geden :)

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 18:38

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse
> De = www.mandagsbiler.dk

Det kunne jeg så godt regne ud.

> I og med at de beregner sådan noget laver de jo også statestik...

Ja, hvilket er forkert, idet de to steder mangler "i databasen".

Hvis der blev skrev det, så var der intet problem.

> Men som sagt tidligere tror jeg vi skal begrave geden :)

Skal vi ikke lige dræbe den først?
(sådan_dræber_man en ged.avi)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 18-12-03 00:13

> Skal vi ikke lige dræbe den først?
> (sådan_dræber_man en ged.avi)

Hvis det skal være helt rigtigt barbere man den vist (et af Anders Lund
Madsens udtryk)

/Morten

Fra : Arne

Dato : 17-12-03 12:43

Det er også mange taxier der køres som om de var på deres sidste tur....

Snakkede med en vognmand - han havde svært ved at forstå at et sæt
bremseklodser kun holdt
30-40.000 km på de vogne hans chauffører kørte i - mens den han selv kørte i
kunne gå 90.000 km
før den skulle ha nye.

Eivind

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 13:04

"Arne" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> bremseklodser kun holdt
> 30-40.000 km på de vogne hans chauffører kørte i - mens den han selv kørte

Så skulle han prøve at køre med en af hans chauffører

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-12-03 12:46

> - desuden er nogle af de biler med mange entries jo solgt i meget stort
tal.

Og så kan de ikke gå i stykker ?

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 13:07

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> tal.
>
> Og så kan de ikke gå i stykker ?

Jo, men selvfølgelig men der er jo solgt flere Xsara'ere, C5'ere eller
Golf'er end Chrysler Grand Voyager eller MB Vito.

Fra : Peter G C

Dato : 17-12-03 15:13

> [...]
til
> en mandagsbil.
> - desuden er nogle af de biler med mange entries jo solgt i meget stort

Oven i kommer:

De historier der er at finde på mandagsbil kan ikke være repræsentative. Det
er jo helt tilfældigt om en historie lander på den hjemmeside eller ej. Der
er jo store mange befolkningsgrupper som ikke har internetadgang, andre der
ikke gider skrive på mandagsbil og andre der ikke kender mandagsbil.dk - så
mandagsbil.dk kan aldrig fremstå som repræsenterende et seriøst udsnit af
problematiske biler.

/Peter

Fra : Leonard

Dato : 17-12-03 15:51

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>så
>mandagsbil.dk kan aldrig fremstå som repræsenterende et seriøst udsnit af
>problematiske biler.

og slet ikke som et billede af om en model er værre end en anden, da
der jo slet ikke kommer nogen historier fra folk der er tilfredse med
deres problemfrie bil ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 18:42

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> og slet ikke som et billede af om en model er værre end en anden, da
> der jo slet ikke kommer nogen historier fra folk der er tilfredse med
> deres problemfrie bil ...

Tak til Peter og Leonard, som på en anden måde skriver, hvad jeg har prøvet
at overbevise den anden Morten....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-03 19:20

meddelelse news:brq4hh$s2q$1@sunsite.dk...
> ej.

> Tak til Peter og Leonard, som på en anden måde skriver, hvad jeg har
prøvet
> at overbevise den anden Morten....
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Jeg er helt enig med dig Morten, den sides værdi (mandagsbil) er mere af
underholdene karakter end af statistisk. De kunne jo også have lavet en
statistik som for eksempel viste at kun 5% af dem som åbnede siden skrev på
den og dermed hævde, at 95% af den danske befolkning var helt tilfreds med
deres bil.

Men der findes rimeligt omfattende materiale på nettet over mange
forskellige ting, og som er af en overbevisende karakter. Det kan være hvor
langt et bestemt mærke er indregistreret, hvor stor sandsynlighed der er for
brand, hvor ofte en bil skal samles op på motorvejen osv. osv.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 19:34

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> den og dermed hævde, at 95% af den danske befolkning var helt tilfreds med

Enig...

> [...]
for
> brand, hvor ofte en bil skal samles op på motorvejen osv. osv.

Men det materiale der danner grundlag for dette er - som du skriver -
rimeligt omfattende, og ikke blot bygget på hvad en sides besøgende sider.
Men det er da rart, at nogen forstår mig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 18-12-03 00:17

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
for
> brand, hvor ofte en bil skal samles op på motorvejen osv. osv.

Hmm nu har jeg jo faktiks forsøgt at lukke tråden men....

Man skal jo også huske på at der er stor forskel på hvordan folk holder
forskellige mærker/modeller, fx. vil folk med dyre biler typisk holde dem
bedre, end dem for hvem en bil blot er et transport midel.

Så jeg tror generelt det vil blive svært at finde noget helt objektivt
statestik... desværre.

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-12-03 07:28

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
meddelelse
> Så jeg tror generelt det vil blive svært at finde noget helt objektivt
> statestik... desværre.

Dertil kan jeg ikke være mere enig.
Svjh har Toyota i D haft et gratis eftersyn inden syn.
Dermed er det jo ikke underligt at Toyota ligger pænt mht. antal fejl til
syn...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 18-12-03 09:35

> Dertil kan jeg ikke være mere enig.
> Svjh har Toyota i D haft et gratis eftersyn inden syn.
> Dermed er det jo ikke underligt at Toyota ligger pænt mht. antal fejl til
> syn...

Ja det er vist rigtigt, ja så farver det jo unægteligt også synsstatestikken
meget...
At det så er ren penge maskine fra Toyotas side er så en anden ting (det er
jo netop meningen med et syn at de skal finde fejlene, det andet er dobbelt
arbejde).

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-12-03 09:39

> [...]
er
> jo netop meningen med et syn at de skal finde fejlene, det andet er

Nu er det ikke fordi jeg altid skal være uenig med dig...

MEN jeg mener ikke at synshaller skal finde fejlene - de skal kontrollere om
bilen har fejl. De kan jo ikke på 15 min nå at gå bilen grundigt igennem...
Det er vel meget normalt at man kontrollerer om en bil kan gå igennem et syn
uden anmærkninger inden man kører den til syn...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-12-03 23:50

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
meddelelse news:3fe0e3f1$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> bedre, end dem for hvem en bil blot er et transport midel.
>
> Så jeg tror generelt det vil blive svært at finde noget helt objektivt

Ja sikkert hvis man ser på enkeltpersoner, ser man på en større gruppe er
ejere af dyre biler nok lige så forskellige som ejere af billige. Der er jo
folk som køber det vi almindelige mennesker syntes er en dyr bil hvor det
egentligt ikke er noget særligt at tage hensyn til, og dem hvor indkøbet af
en billig bil trods alt er mange penge og som derfor passer bedre på den.

Med venlig hilsen Kim

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-12-03 19:46

> [...]

> mandagsbil.dk kan aldrig fremstå som repræsenterende et seriøst udsnit af

Sidste gang jeg argumenterede for, at Peugeot er noget hø, kom der flere
begrundelser om, at det garanteret var fordi, der var flere Peugeot-ejere,
der havde internetadgang......

På baggrund af egne erfaringer synes jeg, gentager, synes jeg, (jeg gider
ikke diskutere statistik) at hvis man tager et view over siden, er det
Franske og Italienske biler, der topper, og det kan da snart ikke komme bag
på nogen mere.

Men derfor kan de respektive ejere af ovenstående biler sagtens være glade
for dem.

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 20:27

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> På baggrund af egne erfaringer synes jeg, gentager, synes jeg, (jeg gider
> ikke diskutere statistik) at hvis man tager et view over siden, er det
> Franske og Italienske biler, der topper,

hvilket blot viser, at det er ejere af franske og italienske biler der
anmelder flest fejl. Ikke at det er biler fra disse lande, der har det
størst problem.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-12-03 10:32

meddelelse news:brqan0$69r$1@sunsite.dk...
> hvilket blot viser, at det er ejere af franske og italienske biler der
> anmelder flest fejl. Ikke at det er biler fra disse lande, der har det
> størst problem.

AAAAAAAAAARRRRRRRGHHHHH, hold nu op!

Det er det samme ævl, som jeg nævnte tidligere; Nogle påstår, at Peugeot
ejere gennemsnitligt har mere internetadgang end andre, og derfor optræder
Peugeot mere på www.mandagsbil.dk.......

De *har* de største problemer. Det siger *alle* statistikker (og personlige
erfaringer, som du jo så heldigvis ikke kan argumentere imod.). Jeg gider
ikke tage stilling til, hvordan statistikker kan drejes etc, men blot
forholde mig til fakta.

Derfor kan man godt have været glad for sin Peugeot........605......

/Caspersen

Fra : Leonard

Dato : 18-12-03 15:24

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>De *har* de største problemer.

Jeg er helt enig, folk der frivilligt vælger at tro at franskmænd kan
fremstille pålidelige automobiler i deres rødvinståge, de har de
største problemer.

mvh Leonard
Nu: VW Transporter TDI Syncro, VW Lupo 3L
Før: VW Caravelle GL

Fra : Peter Weis

Dato : 18-12-03 18:01

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

> Det siger *alle* statistikker

Kan du liste dem?

mvh
Peter

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-03 21:23

> [...]
> på nogen mere.
>
> Men derfor kan de respektive ejere af ovenstående biler sagtens være glade

Der er heller ikke spor i vejen med personlige erfaringer, man skal bare
passe på med at tro at de er den endegyldige sandhed. Jeg høre ofte "jamen
jeg har haft tre af det mærke og de har da ikke haft ret mange problemer".
Så kan man spørge i forhold til hvad, efter måske 10 år med samme mærke
mangler man jo sammenligningsgrundlaget som man så kan finde i en statistik.

Men ja man kan sagtens være glad og tilfreds med sin bil, selv om det er et
mærke med mange fejl, reparationer eller der på andre måder er
uhensigtsmæssigheder ved bilen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 18-12-03 16:00

C. Caspersen wrote:
> [...]
> gider ikke diskutere statistik) at hvis man tager et view over siden,
> er det Franske og Italienske biler, der topper, og det kan da snart

Hmm - sjovt - hvis jeg kigger på oversigtssiden med antal fejl pr. mærke, så
gemmer VW sig nede i hjørnet med 129 fejl - Alfa og Fiat ligger på 75
anmeldte fejl tilsammen....

Hvordan du kan få det til at det er franske og italienske biler der topper,
kan jeg ikke helt greje? Der er f.eks. også anmeldt flere fejl på Ford end
på Fiat og Alfa?

Helt enig - Peugeot og Citroen ligger ikke godt i det billede - men Opel har
f.eks. flere anmeldte fejl end Fiat eller Alfa?

> Men derfor kan de respektive ejere af ovenstående biler sagtens være
> glade for dem.
>
> /Caspersen

Det håber jeg da de er....

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 11:29

"Christian B. Andresen" <mailto:nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
"Mandagsbiler"

> For ikke at forurene Anders T. Pedersens tråd kommer her en ny.

fin ide

> [...]
> en mandagsbil.
> - desuden er nogle af de biler med mange entries jo solgt i meget stort tal.

Seriøst så kan jeg kun se et formål hvor man reelt kan bruge den slags hjemmeside,
til at finde ud af om ens egen bil har en typisk fejl for mærket / modellen. Jeg
kører selv i en fransk bil (Renault Megane stationcar fra 2002) og jeg har en gang
brugt den side og andre ligende for at finde ud af om mit problem med bagbremserne
var generelt (hvilket det desværre er). Det er desværre sådan at bremserne larmer
når det er koldt i vejret og det kunne jeg finde ud af at flere andre også har
problemer med. Men derfra og så til at tage et par eksempler som om at det er en
dårlig bil mener jeg ikke er seriøst.

Ser man helt neutralt på det så bør der være flest franske biler med fejl da de
vel sidder på mellem 20 og 30% af det danske marked for tiden. På samme måde bør
Japanske biler have få fejl da der for tiden ikke sælges så mange (det er vidst
ved det vende). Så jeg er helt enig i at sider som denne ikke kan bruges til at
bedømme problemerne på en objektiv måde.

P.S. Min Renault kører fint og jeg har ikke været plaget af ekstra værksteds besøg
med en enkelt undtagelse hvor jeg også blev ret sur (remstrammer hjul der nærmest
opløste sig selv efter kun 13.000 km kørsel) og så naturligvis det med bagbremsen.

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)