Hvor meget kan jeg presse prisen ?
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-12-03 09:47

Hej Gruppe,

Har kig på denne bil.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=327216&page=1

Hvor meget kan jeg tillade mig at presse prisen ned på den..??

Der skal skiftes tandrem iden længe, og 100k eftersynet ligger også og
lurer...

Desuden er der nogle små ridser og et par buler....

Der er lidt rust på indersiden af bagklappen...

Hvad vil i mene er et godt bud uden at fornærme manden..??

/Anders

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-12-03 09:50

On Wed, 17 Dec 2003 09:46:49 +0100, "Anders T. Pedersen"
<Anders@FLYTMIGteam4.dk> wrote:

>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=327216&page=1
>Hvor meget kan jeg tillade mig at presse prisen ned på den..??

Start med at spørge om han har repareret fejlen
jvf. www.bilsyn.dk - seneste synsrapport...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 10:00

> Start med at spørge om han har repareret fejlen
> jvf. www.bilsyn.dk - seneste synsrapport...

Har du en bedre skærm end mig?
Jeg kan sgutte se nummerpladen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-12-03 10:06

Hej!

Morten Fruergaard wrote:

> Har du en bedre skærm end mig?
> Jeg kan sgutte se nummerpladen...

Min skærm er også bedre end din - åbenbart

Bilen skal have skiftet blinklyspærer før den er lovlig igen :)

(Reg UU55818 iflg. billede 3 i annoncen)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 10:08

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> (Reg UU55818 iflg. billede 3 i annoncen)

Jeg kunne ikke se det første U.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-12-03 10:01

> Start med at spørge om han har repareret fejlen
> jvf. www.bilsyn.dk - seneste synsrapport...

Den er ikke udbedret, men glassene var også TÜV godkendte, så det var ikke
noget problem alligevel...

/Anders

Fra : John Sahl

Dato : 17-12-03 10:12

Anders T. Pedersen wrote:
> Den er ikke udbedret, men glassene var også TÜV godkendte, så det var
> ikke noget problem alligevel...

Bortset fra det så er 1.4'eren altså efter min mening en kende
undermotoriseret. Men det er nok smag og behag.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 10:13

> Bortset fra det så er 1.4'eren altså efter min mening en kende
> undermotoriseret. Men det er nok smag og behag.

Jeg kender en, som købte denne model af en privat i Århus for ca. 1 år
siden. Han gav 60 eller 65k for den, men det var med en 1,8l.
Noget ligesom denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=266174&page=2

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 17-12-03 10:19

Morten Fruergaard wrote:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=266174&page=2

Ja, den ville jeg da hellere have.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 10:40

> Bortset fra det så er 1.4'eren altså efter min mening en kende
> undermotoriseret. Men det er nok smag og behag.
>
> --

Jeg ville nok være mere bekymret for Fiats generele ry og rygte, især hvis
du kigger på http://www.mandagsbil.dk kan man se at afskallende lak er et
stort problem på alle modeler.

/Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 10:49

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> wrote in message
> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nok være mere bekymret for Fiats generele ry og rygte, især hvis
> [...]

Efter lidt surfen rundt på www.mandagsbil.dk må jeg sige:
- det burde hedde mandagsværksted
- utrolig som folk kan brokke sig over småting, ikke ting som gør en bil til
en mandagsbil.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 11:04

> [...]
> - det burde hedde mandagsværksted
> - utrolig som folk kan brokke sig over småting, ikke ting som gør en bil

Det kan vi så godt blive enige om

Men det med lakken går igen flere steder og virker altså som et seriøst
problem.

Man skal selvfølgelig forholde sig kritisk til kommentarene og huske på hvor
mange der er solgt at modellen. Det er fx. imponerende at der kun er fire
Mazda 626'ere i betragtning af hvormange der er solgt!

Men folk der brokker sig over benzin forbruget i deres Opel Zafira 1,6 giver
jeg ikke noget for: høj bil, plads til 7 og alt for lille motor... hvad
havde de regnet med?!?

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 11:30

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse
> Men det med lakken går igen flere steder og virker altså som et seriøst
> problem.

Ja, for dem, som er blevet indgivet til sitet.

> [...]
> mange der er solgt at modellen. Det er fx. imponerende at der kun er fire
> Mazda 626'ere i betragtning af hvormange der er solgt!

Nej, det er det ikke.
Du kan ikke lave en sammenligning på den måde!

Det eneste du kan konstaterer er, at der er 4 ejere af en Mazda 626, som har
klaget over fejl på sitet.

Hvis 100 % af alle Mazdaer har samme fejl, men det kun er 4 ejer, der
skriver det på sitet, ser det godt ud, fordi, der er jo kun 4 der har
rapporteret en fejl - men såden forholder det sig jo ikke.

Hvis vi sammenligner med fiat. Hvor mange Fiat'er er blevet solgt? Og hvor
mange har problemer med lakken? %-mæssigt er det ikke særligt mange vel?
Hvor mange Fiat'er der kører rundt med dette problem, aner hverken du, jeg
eller sitet noget om.

Man kan ikke bruge sitet til andet end at sige at der er X biler, der har
det problem. Ikke noget med statistik eller andet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 11:47

meddelelse news:brpbbo$a3p$1@sunsite.dk...

> Ja, for dem, som er blevet indgivet til sitet.

Okay nu er mine erfaringer med Fiat også baseret på andet en mandagsbil.dk,
men jeg kan ikke helt se hvor du vil hen, skulle Fiat ejere brokke sig mere
eller...?

> [...]
> Du kan ikke lave en sammenligning på den måde!
>
> Det eneste du kan konstaterer er, at der er 4 ejere af en Mazda 626, som

Igen: Mazda ejere klager mindre end Fiat ejere, eller hvad?

> [...]
> Hvor mange Fiat'er der kører rundt med dette problem, aner hverken du, jeg

Hvor mange der procent-mæsigt har problemet ved vi ikke nej, men man kan vel
stadig godt konstatere at der tegner sig et mønster?

> Man kan ikke bruge sitet til andet end at sige at der er X biler, der har
> det problem. Ikke noget med statistik eller andet...

Jeg laver også langt fra statestik, men jeg mener at hvis man læser det der
står kritisk kan det bruges til en hel del mere end: "Min svigermor har
sådan en og hun syntes den er noget lort"

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 12:05

> [...]
mandagsbil.dk,
> men jeg kan ikke helt se hvor du vil hen, skulle Fiat ejere brokke sig

Måske, måske ikke. Men dette vides ikke. Og sammenligningen kan derfor ikke
fortages.

> har
>
> Igen: Mazda ejere klager mindre end Fiat ejere, eller hvad?

Måske, måske ikke. Eller også er der bare ikke så mange Mazda ejere der
anmelder deres problem. Det vides heller ikke hvor mange Mazda ejere der
kender sitet osv.

> Hvor mange der procent-mæsigt har problemet ved vi ikke nej, men man kan
vel
> stadig godt konstatere at der tegner sig et mønster?

et mønster.. Ja, for dem der er anmeldt til sitet...
Hvor mange Fiat'er er blevet solgt? Og hvor mange har problemer med lakken?
%-mæssigt er det ikke særligt mange vel? Hvis du stopper 10 mennesker foran
en retsal, og 4 af dem er journalister, kan du dermed konkludere at 40 % af
alle mennesker er journalister? Nej, vel. Det statistiske grundlag er ikke i
orden.

> Jeg laver også langt fra statestik,

Du laver en sammenligning mellem nogle tal på et forkert grundlag.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 12:24

meddelelse news:brpdfq$3jl$1@sunsite.dk...

> mere
>
> Måske, måske ikke. Men dette vides ikke. Og sammenligningen kan derfor
ikke
> fortages.

Pladder. Hvis det er udgangs punktet kan du jo ikke stole på noget
overhovedet.

> Måske, måske ikke. Eller også er der bare ikke så mange Mazda ejere der
> anmelder deres problem. Det vides heller ikke hvor mange Mazda ejere der
> kender sitet osv.

Og på Fiats værksteder reklamerer man med sitet? Eller der er ikke så mange
Mazda ejere der har adgang til internettet eller, eller .... holder ikke

> [...]
af
> alle mennesker er journalister? Nej, vel. Det statistiske grundlag er ikke

Hvor ved du så fra at der ikke er særligt mange Fiat ejere der har problemer
med lakken?
Igen jeg laver IKKE statestik, jeg kender bare nogen stykker der har haft
problemer med deres Fiat, og sammenlignet med mandagsbil.dk ser det altså ud
som om det er generelt.

Men jeg har også heletiden sagt at man skulle forholde sig kritisk til de
der stod, og jeg syntes heller ikke man kan bruge deres %-beregniger til
noget.

> Du laver en sammenligning mellem nogle tal på et forkert grundlag.

Jeg sammenligner ikke nogen tal, jeg har skønnet hvilke biler der er solgt
mange af og hvilke der ikke er, det er det eneste. Jeg har ikke lavet nogen
direkte sammenligninger.

Men har du personligt noget imod Mazda siden du hisser dig sådan op?

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 13:54

> ikke
>
> Pladder.'

Nej, det er sgu ikke.
Vend tilbage, når du har haft statistik.

> Hvis det er udgangs punktet kan du jo ikke stole på noget
> overhovedet.

Jo, hvor det statistiske grundlag er i orden.

> Og på Fiats værksteder reklamerer man med sitet?

Sikkert ikke.

>Eller der er ikke så mange
> Mazda ejere der har adgang til internettet

Skal jeg ikke kunne udtale mig om.

> eller, eller .... holder ikke

Jo, det gør så. Det er dit der ikke holder.

> Hvor ved du så fra at der ikke er særligt mange Fiat ejere der har
problemer
> med lakken?

Det ved jeg heller ikke. Men jeg ved heller ikke, at der er.

> [...]
> problemer med deres Fiat, og sammenlignet med mandagsbil.dk ser det altså

Så nu er et par bekendte og nogle fra sitet nok grundlag til at dømme - i
det her tilfælde - Fiat?

> Men jeg har også heletiden sagt at man skulle forholde sig kritisk til de
> der stod, og jeg syntes heller ikke man kan bruge deres %-beregniger til
> noget.´

Så langt, så godt...

> Jeg sammenligner ikke nogen tal, jeg har skønnet hvilke biler der er solgt
> mange af og hvilke der ikke er, det er det eneste. Jeg har ikke lavet
nogen
> direkte sammenligninger.

Jo, du har sammenlignet antal mazda'er på sitet/solgte mazdaer op i mod
antal Fiat'er på sitet/solgte Fiat'er

> Men har du personligt noget imod Mazda siden du hisser dig sådan op?

Jeg mener ikke, at jeg hidser mig op overhovedet.
Jeg er blot træt at folk, der misforstår statistik og statistikkens
grundlag.

Husk på, at det på sitet kun er dem, der har problemer med deres biler, der
skriver. Alle dem, der har en bil, som de ikke har problemer med, skriver
det jo ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 14:19

meddelelse news:brpjkr$q8g$1@sunsite.dk...

Du skrev:
> [...]

> ud
>
> Så nu er et par bekendte og nogle fra sitet nok grundlag til at dømme - i

Massere af andre biler er blevet dømt pga. personlige erfaringer her i
gruppen, så det er der vist ikke noget nyt i.

> Jo, du har sammenlignet antal mazda'er på sitet/solgte mazdaer op i mod
> antal Fiat'er på sitet/solgte Fiat'er

Ikke direkte, nej. Jeg har, som jeg skriver, skønnet.

> Jeg mener ikke, at jeg hidser mig op overhovedet.
> Jeg er blot træt at folk, der misforstår statistik og statistikkens
> grundlag.

Så syntes jeg vi skal begrave den her latterlige diskusion, jeg har en
fornemmelse af at vi dybest set er rimeligt enige, så det ligner mere
diskusion for diskusionens skyld, det er også meget hyggeligt, men det kan
jo altså godt være at de andre er ved at blive trætte af os

> Husk på, at det på sitet kun er dem, der har problemer med deres biler,
der
> skriver. Alle dem, der har en bil, som de ikke har problemer med, skriver
> det jo ikke...

Det er også det jeg heletiden har forsøgt at pointere, derfor at antalet af
solgte biler også vigtigt at tage med i betragtning, uanset om du regner på
det eller ej. Om man så kan bruge det til noget eller ej vil jeg som sagt
ikke diskutet mere...

/Morten

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-12-03 14:41

On Wed, 17 Dec 2003 14:19:20 +0100, "Morten Vinding Nielsen"
<mvn@fjern.image.dk> wrote:

> [...]
>diskusion for diskusionens skyld, det er også meget hyggeligt, men det kan
>jo altså godt være at de andre er ved at blive trætte af os

Gaaab

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 18:35

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse
> Om man så kan bruge det til noget eller ej vil jeg som sagt
> ikke diskutet mere...

Okay.
Når du engang har fået undervisning i statistik ved du, hvad jeg forgæves
prøver at forklarer dig.

EOD

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 17-12-03 11:06

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
> - det burde hedde mandagsværksted
> - utrolig som folk kan brokke sig over småting, ikke ting som gør en bil

Det sjoveste er at læse dem som kører Citroen, flere af dem sviner bilen
til, men ender med at skrive at de skal have en Citroen næste gang...., og
håber at fejlene er blevet rettet

mvh
Rasmus

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 11:18

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det sjoveste er at læse dem som kører Citroen, flere af dem sviner bilen
> til, men ender med at skrive at de skal have en Citroen næste gang...., og
> håber at fejlene er blevet rettet

Ja det var også det de håbede sidste gang

Nu ha Citroen ejere jo altid været kendt for at være religiøse. Personligt
hader jeg dem der ikke engang *kigger* på andre mærker når de skifter bil.

/Morten
Vectra
Mazda 626
også Vectra igen ;) (fik et lidt for godt tilbud til at jeg kunne sige nej)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 11:32

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse
> Personligt
> hader jeg dem der ikke engang *kigger* på andre mærker når de skifter bil.

For nogen er en bil blot et transportmiddel. Hvis de er tilfreds med at
handle i Føtex handler de der.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-12-03 11:51

meddelelse news:brpbbo$a3p$2@sunsite.dk...

> For nogen er en bil blot et transportmiddel. Hvis de er tilfreds med at
> handle i Føtex handler de der.

Tjo det må de da selv om, personligt undersøger jeg altid markedet grundigt
inden jeg køber noget dyrt (ikke daglig varer), og især da hvis det koster
det meste af min årsløn!
Men sådan er folk selvfølgelig forskellige...

Nu var det i sammenhængen Citroen ejere der skrev på mandagsbiler.dk, og
hvis jeg havde været utilfreds ville jeg nok vælge et andet mærke næste gang
(også selv om det var mit køleskab).

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 10:17

"Anders T. Pedersen" <Anders@FLYTMIGteam4.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Har kig på denne bil.
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=327216&page=1
>
> Hvor meget kan jeg tillade mig at presse prisen ned på den..??

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=547700940&page=2

Efter et hurtig kig på priserne hos forhandlere burde den du har fundet ikke
koste mere end 55-60K. Maks.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-12-03 10:35

Men hvad vil være en fair pris...?

Og hvad skal jeg "slå" på ved forhandling... Ud over at tandremmen skal
skifttes osv..?

/Anders

Fra : Max[DK]

Dato : 17-12-03 10:51

> Og hvad skal jeg "slå" på ved forhandling... Ud over at tandremmen skal
> skifttes osv..?

Garanti og det store eftersyn + undervogsbehandling.

Har du prøvet at køre nogle gode lange ture i bilen så du også hvordan den
er at køre i normalt? den er helt klart sjov at køre, men skal jo have lidt
omdrejning for at arbejde.

/Max

Fra : Emil Jensen

Dato : 17-12-03 11:19

> Men hvad vil være en fair pris...?

Ifølge www.bilpriser.dk vil bilen i normal stand ved privat handel koste ca
43.000 kr, ved køb hos en forhandler vil den koste ca 67.000 kr. Priserne
skal naturligvis ikke tages bogstaveligt, da der er mange faktorer som
spiller ind. Men de giver da dig en idé om hvor meget en Fiat Bravo 1,4 er
værd sådan cirka.

Hvis man ser på www.bilpriser.dk alene, bør du allerhøjest betale midt
imellem privat og forhandler prisen (55.000 kr), så har du også været flink
for ejeren får mere end hvis han havde solgt den til en forhandler, og du
får bilen til under forhandler pris men uden garanti o.l.

Prøv og find andre 1,4 liters Bravo'er på nettet og se hvad de koster i
forhold til årgang og km, så kan du også se hvad markedsprisen ligger for i
øjeblikket.

> Og hvad skal jeg "slå" på ved forhandling... Ud over at tandremmen skal
> skifttes osv..?

Hvis ejeren er svær at lokke ned i pris, så forlang at lade bilen FDM teste
(brugtvognstest) og alle fejl repareres for ejeres regning. Det gøres ved at
du køber bilen og på salgskontrakten får indføjet at bilen skal FDM testes
og udbedringer står for sælgers regning.
Men i princippet burde alle brugte biler FDM testes uanset hvad!

Mvh

Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 11:38

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> Ifølge www.bilpriser.dk vil bilen i normal stand ved privat handel koste
ca
> 43.000 kr.

Arh... Det er vel ved salg til forhandler uden at købe en anden bil...

> Hvis man ser på www.bilpriser.dk alene, bør du allerhøjest betale midt
> imellem privat og forhandler prisen (55.000 kr),

Enig.

> så har du også været flink

Flink og flink. Begge får noget ud af det.

> [...]

> Prøv og find andre 1,4 liters Bravo'er på nettet og se hvad de koster i
> forhold til årgang og km, så kan du også se hvad markedsprisen ligger for

Enig.

> [...]
> du køber bilen og på salgskontrakten får indføjet at bilen skal FDM testes
> og udbedringer står for sælgers regning.

Og vent med at betale til bilen har været i gennem en test, hvis en sådan
test aftales.
Hvis han først har fået pengene kan det være at de er faldet i et hul, når
det viser sig, at der er noget galt med bilen.

> Men i princippet burde alle brugte biler FDM testes uanset hvad!

Ikke enig.
Jeg kigger dem selv igennem eller betaler et værksted - ikke sælgers - for
at kigge bilen igennem.
En FDM test koster ca. 2.000 kr. hvis man er ikke er medlem i forvejen. Det
er ca. 4 timer på et mærkeværksted, hvor de kender en pågældende bil. At det
så kan være sværere at få sælger til at lave ting et værksted finder, er en
anden sag. Men jeg tester den gerne, og forhandler om prisen bagefter. Hvis
han ikke er villig til at gå ned i pris - hvis der er noget galt - så finder
jeg en anden bil.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-12-03 16:23

Tror desvære ikke det er min nye bil....

Han er kun villig til at gå på 63000 kr uden alufælger...

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 20:23

> Tror desvære ikke det er min nye bil....
>
> Han er kun villig til at gå på 63000 kr uden alufælger...

Det er helt urealistisk, lad ham beholde den.

Iflg. bilpriser.dk kan han hæve 40-49.000 ved en forhandler for den.
Og den skal koste max. 66.000 ved forhandler.

50-55.000 (med alubørger) ville være en fair pris for jeg begge.

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 17-12-03 18:40

Den skal have et ordenligt dask.

Det er min faste overbevisning at bilens ekstraudstyr og styling ikke
repræsenterer nogen særlig værdi ved handel. Ekstra udstyr køber du for din
egen fornøjelses skyld og du skal almindeligvis påregne en meget stor
afskrivning herpå.

Hos en forhandler kan sælger sikkert få en 43-50.000 for den fine Fiat. Og
forhandleren kan, i bedste fald, sælge videre til en 58-65.000.

Den pris du skal give skal ligge et sted mellem forhandlerens indkøbspris og
salgspris. Forhandler avancen skal i selvfølgelig dele lige over. Men de
udgifter som en forhandler har til klargøring, annoncering, reparation og
garanti har den private sælger ikke. Og de fordele som der, trods alt, er
ved at købe hos en forhandler opnår du ikke.

Så din købspris skal ligge tættest på forhandlerens indkøbspris. Jeg ville
højest byde 48.000 og så måske være parat til at lægge lidt på afhængig af
en nærmere gennemgang af bilen..

Bliver sælger sur, er det jo hans sag. Du har afgivet et bud på bilen, og
ønsker sælger ikke at forhandle på det grundlag, kan han jo bare takke nej.

Inden du evt. køber og betaler en bil i en privat handel SKAL du kontrollere
i bilbogen om der er tinglyst gæld i bilen.

mvh
Mogens

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-12-03 22:15

Så er prisen forhandlet på plads....

Bilen er utrolig flot og meget velholdt.... Der er et par småbuler og
ridser, men intet alarmerende...

Jeg fik ham med nød og næppe presset ned på 62.5k, så jeg kommer ifølge jer
nok til at betale for meget....

Har snakket med en FIAT mekaniker... Han synes ikke prisen er vanvittig
urealistisk, så han mener faktisk at vi begge bør være glade for handlen..
Hans vurdering var 66-68k ved en forhandler...

Fik også alufælgerne (org. fiatfælge til en nypris a 8k (prisen i dag)), så
alt i alt er jeg godt tilfreds...

Ellers tak for de fine indlæg...

/Anders

Fra : Emil Jensen

Dato : 18-12-03 07:59

> [...]
> ridser, men intet alarmerende...
>
> Jeg fik ham med nød og næppe presset ned på 62.5k, så jeg kommer ifølge

Tilykke med bilen! Nu har du lyttet til os og tænkt over tingene, og taget
en selvstændig beslutning, og det respekterer jeg. Jeg har også en gang
givet lidt mere for en bil end den egentlig var værd, for hvis det er bare
DEN bil man må ha, så er det hjertet som vinder over snusfornuften.

> [...]
> Hans vurdering var 66-68k ved en forhandler...
>
> Fik også alufælgerne (org. fiatfælge til en nypris a 8k (prisen i dag)),

Godt nok, hvis du kan lide disse alufælge så er det en bonus for dig.

> Ellers tak for de fine indlæg...

Selv tak

Mvh

Emil

Fra : Thore Sorensen

Dato : 18-12-03 10:16

On Wed, 17 Dec 2003 22:14:37 +0100, "Anders T. Pedersen"
<torstens@postkasse.net> wrote:

> [...]
>Hans vurdering var 66-68k ved en forhandler...
>
>Fik også alufælgerne (org. fiatfælge til en nypris a 8k (prisen i dag)), så

Lige inden du handler færdig...ikke for at smide salt i såret...

En Bravo 1,4 l skyder altså ikke meget over 2 knob....
Set i relation til, at det er en yngre mand, der har haft den sidst
(ikke en endegyldig sammenligning)...men med det styling, der er på, må
man anse det for at være sandsynligt....har bilen nok også skulle lege
1,8 eller 2,0 HGT med meget jævne mellemrum...

Jeg ville mene (men det er kun min mening) at du skulle finde en
(mindst) 1,6 liter, der er kørt af en kvindelig hjælpepræst, og så selv
købe det udstyr ... f.x kan et sæt alufælge med gode dæk fåes med jævne
mellemrum for 3-4K. Sænkningssæt til et par tusinde, hæk/tagspoiler med
maling max. et par tusinde...

Men som en anden skrev....nogen gange handler man med hjertet, andre
gange med hjernen.... må du eje bilen, så køb den...det er jo trods alt
dine penge...

Så kom der alligevel noget salt...:) No harm done..:)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore 'S' - 1952 - Croma '2,0 ie' - 1993 - Pluto '1,2 SX' - 1997