km i TDI motor
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-12-03 22:57

Hvor mange KM plejer en VW 110HK TDI at gemme i sig

Mvh Jesper

Fra : flemming

Dato : 16-12-03 23:29

øjeblik
jeg skal lige sprøge ham der oppe

--
MOVE_hamselv1@t-online.de
www.kvik-rep.com

Fra : flemming

Dato : 16-12-03 23:30

han siger at det har lidt at gøre med om man passer sin bil skifter olie osv

men en 500-600 km (tusinde) er ikke helt umuligt
det er nok den bedste motor vw har lavet

Fra : Jasper Norman

Dato : 16-12-03 23:43

Der er ingen der ved det endnu... ingen VW TDi motor er endnu gået hensides

Men der er sgu nok noget om det forrige indlæg: Hvis den presses hver dag,
og du skifter olie hver 30.000 km, holder den nok ikke sååå lang tid.

Min Seat med en VW 90HK TDi motor fik, inden jeg købte den, skiftet turbo +
pumpe. Dette skete "allerede" ved 150.000 KM. Det er en relativ dyr rep.
Ifølge kvit. 13.000,-

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 01:14

"Jasper Norman" <ahrensbach_fjern_dette_@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Men der er sgu nok noget om det forrige indlæg: Hvis den presses hver dag,
> og du skifter olie hver 30.000 km, holder den nok ikke sååå lang tid.

Hvad mener du TDI'er med longlife service indikator kører op til 50.000 km
pr olieskift.
Typisk ligger tallet mellem 40-45.000 km pr. olieskift.

At ikke bruge den rigtige longlife olie kan koste dyrt, uha-uha.

Mvh
Claus

Fra : Olesen

Dato : 17-12-03 01:21

> At ikke bruge den rigtige longlife olie kan koste dyrt, uha-uha.

Kan man bruge denne 'longlife' olie på andre motorer med sykzess ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-03 09:48

> [...]
> Men der er sgu nok noget om det forrige indlæg: Hvis den presses hver dag,
> og du skifter olie hver 30.000 km, holder den nok ikke sååå lang tid.

Jeg er ikke enig.
1. Hvis du bruger en super olie kan en moderne motor godt kører 30.000 km
pr. olieskift.
2. En motor tager ikke skade af at blive presset - blot motoren - hele
motoren - for lov til at blive ordentlig varm først. Og hvis den er med
turbo (hvilket jeg godt ved en TDI er) skal motoren have lov til at stå et
stykke tid efter den har været kørt hårdt, inden den slukkes.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 17-12-03 12:08

Mange tak for svarene

Jeg ved godt det ikke er nemt at svare generelt, men det jo være de have en
eller anden svaghed

grunden til jeg skal vide det er jeg har kig på en brugt Passat, og hvis den
skal koste under 200000 kr så har den også gået der efter, og vi køre selv
ca 35 - 40000 km om året så der bliver hurtigt lagt flere på, men det ser jo
ikke ud til det er noget problem at købe en som har gået 240.000 km evt, ham
jeg har snakket med mener at en TDI motor kan sammenligne med en Mercedes
motor med hensyn til holdbarhed

Mvh Jesper