Q: Tandrem interval
Fra : K

Dato : 16-12-03 21:58

Hejsa NG.

Mon der er en her der kunne fortælle mig hvad retningsgivende interval er
for udskiftning af tandrem på Citroën BX (1905 ccm hvis det skulle gøre en
forskel?)?
Har vist kørt 10-15.000 km. med nuværende - men det er da først omkring
40.000?
Eller Hvad?

På forhånd tak, glædelig jul

Fra : Jan Riber

Dato : 17-12-03 00:50

"K" skrev i en meddelelse
> Mon der er en her der kunne fortælle mig hvad
retningsgivende interval er
> for udskiftning af tandrem på Citroën BX (1905 ccm hvis
det skulle gøre en
> forskel?)?

Hvis samme motor ligger i en Peugeot og det er en
8-ventilet, er det foreskrevne skifteinterval 60 kkm eller 3
år, afhængig af hvad der kommer først

> På forhånd tak, glædelig jul

Mange tak i lige måde..

--
Venlig hilsen Jan
Peugeot 405 1,9 GTXdt

Fra : K

Dato : 17-12-03 07:03

"Jan Riber" skrev i en meddelelse:
> Hvis samme motor ligger i en Peugeot og det er en
> 8-ventilet, er det foreskrevne skifteinterval 60 kkm eller 3
> år, afhængig af hvad der kommer først

Jamen, jeg er overbevist om at motoren praktisk talt er den samme som din,
(også 8 ventileret), så tak for informationen Jan!!!

v.h.