Mercedes ID
Fra : Jan Holm

Dato : 16-12-03 21:20

Nu har jeg så fundet et billede af lige nøjagtig den version jeg
er helt vild med, udseendet ihvertfald.

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111129661594&

Hvad er den helt nøjagtige model spec på denne ? Syntes 190'ere kan se
meget forskelligt ud. Er der noget specifikt nummer eller er det bare en
190'er fra 1991 ?

På forhånd tak`

Jan Holm

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 16-12-03 22:42

> [...]
>
> Hvad er den helt nøjagtige model spec på denne ? Syntes 190'ere kan se
> meget forskelligt ud. Er der noget specifikt nummer eller er det bare en

Kort sagt - ja

Den korrekte betegnelse er:

Mercedes W210 190D 2.5 Turbo

190'eren blev facelifted i 1990 - hvilket er mest synligt ved plastplankerne
på den nederste del af siderne.

Mvh.
B. Madsen

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 16-12-03 22:45

UPS - den gled i farten - der skulle stå W201 og ikke W210... W210 er jo den
næst-nyeste E-klasse

Her er som følger:

Mercedes W201 190D 2.5 Turbo

Fra : flemming

Dato : 16-12-03 23:20

den er alligevel for dyr
den har mindst gået 200000 km

den rigtige pris er 3900 euro

bemærk at der sat en ombytter i

--
MOVE_hamselv1@t-online.de
www.kvik-rep.com

Fra : Jan Holm

Dato : 16-12-03 23:55

flemming wrote:
> den er alligevel for dyr
> den har mindst gået 200000 km
> den rigtige pris er 3900 euro
>
> bemærk at der sat en ombytter i

Hej Brian og Flemming

Tak for ID, mht den specifikke var det ikke nødvendigvis den
jeg ville have, men mere nøjagtigt den model. Er der forøvrigt
en tysk afgift på priserne på mobile.de som jeg kan trække fra
ved import til dk, for derefter at betale en dejlig dansk afgift ?

Her var noget som jeg umiddelbart finder interessant
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111130325669&
91 2.5D 137.000km
4250 Euro = 31577 + 48000 i dk afgift = 79577,- kr

Den tætteste sammenligning fra bilbasen er en
90 2.5D 168.000km til 134500 kr.

Selvfølgelig kan der være forskel i stand men alligevel. Er der noget
jeg har overset eller gror træerne ind i himlen ?

Mvh
Jan Holm

Fra : flemming

Dato : 17-12-03 00:36

Hej Jan
det jeg skriver nu er ikke ment som noget personligt eller lign.

Den har gået mere end 137000 !!!!!
der er ingen servicebog
3 ejer på 12 år gennemsnit 11417 km pr år

det er jo ikke derfor at folk bistiller en diesel
det er gammelmandsfarven rauschsilver
(normalt har den også beige indtræk)
det er en manuel gear
kan næsten ikke sælges efterfølgende

og udstyret er kun træk

dernæst er sælger meget int i at sælge til eksport
det giver narturligvis også mindre problemer når man finder ud af at det kun
er motoren der har gået 137000 og ikke bilen

der er stort set ikke flere 190 på det tyske marked der er noget værd

så havde jeg købt dem....

Selvsamme bil vil jeg ikke købe for over 3000 euro

til sammenligning har jeg en 300 te 24V AMG st.car med alt i udstyr til salg
for 60000 kr med fuld servicebog fra 92 km 225000

Held og lykke med din søgende

Fra : Jan Holm

Dato : 17-12-03 01:19

flemming wrote:
> der er stort set ikke flere 190 på det tyske marked der er noget værd
> så havde jeg købt dem....

Hvordan ville du, hvis altså du ville, lave en fornuftig mercedes til
70-100.000, hvis disse afgifter er gældende.
http://www.folmers-auto.dk/mb_afgift.htm
Skal være diesel. Skal jeg kigge efter andre modeller 200, 300 ?

> Held og lykke med din søgende

Tak for det

Mvh
Jan

Fra : Jan Holm

Dato : 17-12-03 01:33

Jan Holm wrote:
> Selvfølgelig kan der være forskel i stand men alligevel. Er der noget
> jeg har overset eller gror træerne ind i himlen ?

For pokker da. Tror der var noget jeg har misforstået på

http://www.folmers-auto.dk/mb_afgift.htm

Det er de afgiftspligtige værdier og ikke selve afgiften. Så mine eksempler
er lige pludselig blevet en del dyrere.

En 91 190D 2.5 = Der er registrerings afgiften 82050,. kr. De tidligere
nævnte 48.000,- kr er den afgiftspligtige værdi. Det ændre jo en del.

Mvh
Jan Holm

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-12-03 06:29

On Wed, 17 Dec 2003 01:32:55 +0100, "Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA>
wrote:

> [...]
>En 91 190D 2.5 = Der er registrerings afgiften 82050,. kr. De tidligere
>nævnte 48.000,- kr er den afgiftspligtige værdi. Det ændre jo en del.

Hér kan du se T%S's tidligere vurderinger:
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?F0=M720&command:Transmit&sid=21630.JAMENMRG.0

Håndreglen er dén, at du kan beregne afgiften af en importbil ved at
finde en tilsvarende dansk bil ved en forhandler og beregne 63% af
hans udsalgspris. Tallet, der fremkommer, er lig med afgiften:
Udsalg = 200.000 kr
afgift = 200.000 / 63% = 126.000 kr

Din tyske bil må altså ikke koste mere end 74.000 kr (10.000 euro).
Husk også at det ikke er gratis at hente bilen "down under" :)

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 17-12-03 12:35

> [...]
>
> http://www.folmers-auto.dk/mb_afgift.htm
>
> Det er de afgiftspligtige værdier og ikke selve afgiften. Så mine

Ja - det må du endelig ikke tage fejl af....

Gå ind på
http://www.folmers-auto.dk/mb_afgift.htm
Se den ønsked bils "Afgiftspligtig værdi"

Gå ind på http://modep.toldskat.dk/
Tryk på "Beregning af registreringsafgift"

Indtast Afgiftspligtig værdi - og tryk på beregn....

F.eks for følgende:

Mercedes W201 190 2.5D - 94hk (201126) - 1990

Afgiftspligtig værdi: 43.000kr
Registreringsafgift: 72.730kr
Handelspris DK: 115.730kr

Afgiften afpejles i 63% af hvad Told og skat mener en tilsvarende bil koster
i DK:

115730 / 100 * 63 = 72.909,9kr

Mvh.
B. Madsen